"שיטה אכזרית" | פינטו צייצה נגד גלית דיסטל וחטפה על הראש: "יא מוטציה של רוע"

סערת בנה של חברת הכנסת גלית דיסטל מסרבת לדעוך, כאשר חברת הכנסת מימינה צייצה בתגובה לראיון בו דיברה דיסטל על גידול בנה שהיא "תכנס ועדה דחופה בנושא" | דיסטל בתגובה: "מפלצת רדודה, צאי לי מהאמהות"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 15:24 כה באייר התשפב

"שיטה אכזרית" | פינטו צייצה נגד גלית דיסטל וחטפה על הראש: "יא מוטציה של רוע"
שירלי פינטו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן עמדה אמש (ד') בעינה של סערה כאשר התחיל לרוץ ברשת קטע שלה מראיון עם מורן אזולאי בו היא מדברת על בנה שאובחן על הרצף האוטיסטי, בו היא מספרת על גישת "החדר הסגור" בה נקטה, שבזכותה הוא המשיך למסלול חיים רגיל.

דיסטל אמרה בראיון כי "הבנתי דרך כתבים ובאינטואיציה, שאין כזה דבר אוטיזם, אוטיזם זה לא דבר, אוטיזם זה הימנעות ממשהו, זה הימנעות מאינטראקציה חברתית דינמית כי המח לא ממש מצליח להבין אותה, אז הם נבלעים בתוך עצמם ומה שעשיתי זה פשוט... והילד שלי התחיל להיבלע בתוך החור הזה, התחיל לאבד מילים, זה קורה להם בדרך בגיל שלוש. 'משכתי אותו מהשיער והוצאתי אותו...' לא נתתי לו לאכול ולא נתתי לו לשתות, לא נתתי לו כלום. הוא הכריח את עצמו ללמוד לדבר כדי לשרוד. זה קשה נורא, זה אכזרי נורא. כתבתי על זה ספר".

"זה לא ימשיך, לא במשמרת שלי. אכנס דיון דחוף בנושא"

בתגובה לדברים צייצה היום חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה שהיא ראתה את הראיון על "השיטה האכזרית" לדבריה שדיסטל השתמשה בה, "קיבלתי מאות פניות מהורים מזועזעים, וגם תלונות על מוסדות שלצערי ממשיכים לאמץ את השיטה. זה לא ימשיך, לא במשמרת שלי. כתבו לי על מקרים שנתקלתם בהם - אכנס דיון דחוף בנושא".

"מה את יודעת על האופן שבו גידלתי את הבן שלי?"

דיסטל לא נשארה אדישה להתייחסות המקוממת לאופן בו היא גידלה את בנה והשיבה מלחמה כאשר צייצה כעבור כמה רגעים בתגובה: "תגידי, מפלצת רדודה ואופורטוניסטית של רוע, מה את יודעת על האופן שבו גידלתי את הבן שלי? החדר הסגור היה כמה חודשים כשגרתי בחו"ל, אחר כך הוא טופל בארץ משך 15 שנים במסגרות קונבנציונאליות של חינוך מיוחד יא מוטציה של רוע וטמטום שכמותך. צאי לי מהחיים וצאי לי מהאמהות. את מעוררת חלחלה".

מלבד דיסטל הגיבו על הציוץ מאות גולשים בתוך דקות ספורות, כאשר הרוב המוחלט מצדדים בחברת הכנסת הליכודניקית. בין המגיבים הייתה גם רוני ססובר, לשעבר מועמדת של מפלגת ימינה שכתבה "את אלופה גלית, הלוואי והיו עוד הורים כמוך".

"לא רק שגדולי התוקפים שלי הניחו את הנשק. הם גם בחרו לתמוך וחבק"

כעבור שעה צייצה גלית ציוץ נוסף בו סיכמה את הפרשה מהצד שלה: "ביקשתי אמש להניח לבן שלי ולא להשתמש בו ככלי ניגוח פוליטי. ואז קרה דבר יפהיפה: לא רק שגדולי התוקפים שלי הניחו את הנשק. הם גם בחרו לתמוך וחבק. הפסקת אש תמורת רגע אנושי. זה היה מרפא באופן שקשה לתאר. עד שהגיעה שירלי פינטו והחליטה להשתמש בבן שלי כדי לפתוח כנס על הורות מסוכנת. תש כוחי".