"פעם ראשונה וכנראה גם אחרונה": העיתונאים מהשמאל מתייצבים לצדה של גלית דיסטל

חברת הכנסת מהליכוד שחיברה ספר שעוסק באוטיזם, בעקבות בנה, אמרה היום כי "אין כזה דבר אוטיזם". הרשת סערה וגעשה ומי שהתייצב לצדה היו חיים לוינסון ובן כספית: "ספר יפה, מלא אהבה ומורכבות שגרם לי להעריך את הגברת מלכתחילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/22 21:05 כד באייר התשפב

"פעם ראשונה וכנראה גם אחרונה": העיתונאים מהשמאל מתייצבים לצדה של גלית דיסטל
גלית דיסטל אטבריאן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת מהליכוד, גלית דיסטל אטבריאן, עמדה היום (ד) בעינה של סערת רשת, ומי שהתייצבו לצדה הם העיתונאים המזוהים עם השמאל, בן כספית וחיים לוינסון. חברת הכנסת התראיינה בערוץ הכנסת על הדרך הארוכה שעברה עם בנה וטענה כי אין דבר כזה אוטיזם.

"הבנתי דרך כתבים ובאינטואיציה, שאין כזה דבר אוטיזם, אוטיזם זה לא דבר", אמרה דיסטל. "אוטיזם זה הימנעות ממשהו, זה הימנעות מאינטראקציה חברתית דינמית כי המח לא ממש מצליח להבין אותה, אז הם נבלעים בתוך עצמם ומה שעשיתי זה פשוט... והילד שלי התחיל להיבלע בתוך החור הזה, התחיל לאבד מילים, זה קורה להם בדרך בגיל שלוש. 'משכתי אותו מהשיער והוצאתי אותו...' לא נתתי לו לאכול ולא נתתי לו לשתות, לא נתתי לו כלום. הוא הכריח את עצמו ללמוד לדבר כדי לשרוד. זה קשה נורא, זה אכזרי נורא. כתבתי על זה ספר".

גלית דיסטל מדברת על אוטיזם:

הקטע מהריאיון עלה לדף הטוויטר של ערוץ כנסת, ועורר סערה גדולה והמון תגובות נגד דיסטל, ובעדה. מאוחר יותר צייצה דיסטל: "בקשה חריגה לשמאל: הניחו לבן שלי. אל תשתמשו בו כדי להתנגח בי, תהיו בני אדם. את שיטת החדר הסגור פירטתי בהרחבה בספר שלי שאומץ ע"י הורים, רופאים ומורים לחינוך מיוחד ולא בכדי: הילד שחזו שלא ידבר לעולם סיים בגרות מלאה, התגייס לעוקץ ולומד עכשיו משחק. אני גאה באמהות שלי ובעיקר גאה בו".

על הציוץ הזה הגיב בן כספית: "פעם ראשונה וכנראה גם אחרונה, אבל מצטרף מכל הלב לדברים", כתב כספית לדיסטל, שהשיבה לו בהתרגשות רבה: "בן, אני רוצה שתדע שאני לא אשכח לך בחיים את התגובה הזאת. אתה מענטש אמיתי. תודה לאין קץ".

חיים לוינסון, אותו דיסטל תבעה דיבה בתחילת השבוע בעקבות ציוץ מזויף, צייץ בשבחה בעניין גם הוא: "אני לא מבין קבר באוטיסטים ואוטיזם. יצא לי לקרוא לפני עשור את הספר שכתבה גלית דיסטל"א 'ואם היו אומרים לך' על משפחה שהבת מתבררת כאוטיסטית. ספר יפה, מלא אהבה ומורכבות שגרם לי להעריך את הגברת מלכתחילה. שכל אחד יצייץ מה שבא לו. אבל נראה לי התמודדות כזו היא מסוג הדברים שעדיף שכל אחד ישמור את הדעות לעצמו. או שלפחות יקרא את הספר ואז".