10 דברים שלא ידעתם על סיון רהב-מאיר: כתבה ספר בגיל 17 וגדי סוקניק הפך את שמה למותג

סיון רהב מאיר מוכרת לכולנו, מהטלוויזיה, מהפייסבוק, משיעורי התורה ומספריה. אבל למה קוראים לה ככה? מה היה שם משפחתו של אביה? מתי היא הוציאה את ספרה הראשון? לרגל יום הולדתה ה-41 אנחנו כאן עם התשובות לכל השאלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 17:45 ל בסיון התשפב

10 דברים שלא ידעתם על סיון רהב-מאיר: כתבה ספר בגיל 17 וגדי סוקניק הפך את שמה למותג
סיון רהב מאיר, צילום: Eyalbenyaish-cc-by-sa

היא הפנים היפות של התקשורת הישראלית, משתפת סיפורים מרגשים בעמוד הפייסבוק שלה ומעבירה שיעורים שבועיים בפרשת השבוע, את זה כולם כבר יודעים על אשת התקשורת סיון רהב מאיר. אבל יש דברים שבטח לא ידעתם על העיתונאית הכוכבת. 

1. נולדה כחילונית ברמת השרון

סיון, שנולדה כחילונית ברמת השרון, נקראת כך על שם החודש העברי בו נולדה. לא הרבה יודעים שהיא נושאת גם את השם אסתר, מזל טוב.

2. קריירה מוקדמת

סיון מספרת שבכיתה א' היא כבר התחילה לראיין את החבריה לכיתה, וכתבה לעיתוני הילדים צ'ופר ופשוש

3. שם המשפחה המקורי שלה מאוד ארוך

שם המשפחה המקורי של אבא שלה היה רוזנשטראוך, אח שלו שינה ל'רהב' והוא שיה בעקבותיו.

4. הוציאה ספר בגיל 17

כשהייתה בת 17 יצא לאור ספרה הראשון, "מדריך לעיתונאי הצעיר", ומאז פרסמה עוד חמישה ספרים, בעיקר בנושאי יהדות.

5. בגיל צעיר אובחנה כמחוננת

בגיל 8 היא אובחנה כמחוננת בעקבות כך נשלחה ללמוד בפרויקט המחוננים בעירה בבית הספר שמואל הנגיד, ובתקופת התיכון בפרויקט "רמות" שבתיכון רוטברג.

6. ראיינה את יצחק רבין בגיל 15

סיוון רהב מאיר השיגה מה שכל עיתונאי היה חולם בגיל מבוגר הרבה יותר וכבר בגיל 15 ראיינה את ראש הממשלה יצחק רבין, כחודש לפני שנרצח.

7. רצח רבין החזיר אותה בתשובה

בעקבות רצח רבין היא התחילה להתעניין בדת "מה שהשתנה באותו לילה הוא היחס שלי לזהות שלנו. למורשת, ליהדות, לתורה". היא כתבה בפייסבוק שלה ב-2020. "גיליתי אוצרות נפלאים. אני מתביישת לומר היום ש'רצח רבין החזיר אותי בתשובה', זה נשמע הזוי".

8. שיעורי התורה שלה מגיעים לכל העולם

ב-2015 סיון התחילה להעביר שיעורי תורה שבועיים כחלק מיוזמה מקומית בשכונת רחביה בירושלים. די מהר השיעור התפרסם ורבים החלו להגיע לשמוע אותו. בעקבות כך השיעור עבר להיכל שלומה, היום משתתפים בה כל שבוע כמה מאות והיא משודרת ברדיו ובאינטרנט. השיעור עוסק בפרשת השבוע תוך התייחסות לאקטואליה. בעקבות הצלחת השיעורים רהב-מאיר הוזמנה להעביר שיעורי תורה במקומות רבים, כולל במוזיאון הסובלנות בלוס אנג'לס ובכנס הוועד היהודי-האמריקאי בווושינגטון די. סי.

9. רהב-מאיר, בזכות גדי סוקניק

בראיון לאתר אונלייף סיון חשפה שהמגיש גדי סוקניק הוא זה שגרם לכך שהיא משתמשת בני שמות המשפחה "אף פעם לא החלטתי בעצם ששם המשפחה אחרי החתונה יהפוך לרהב-מאיר. חזרתי לעבודה שבוע וקצת אחרי החתונה, גדי סוקניק הגיש באותו ערב את מהדורת חדשות ערוץ 2 ושאל האם להגיד 'כתבתה של סיון רהב-מאיר', ואמרתי כן". 

10. אישה חזקה

ב-2019 העיתונאית הופיעה ברשימת הנשים החזקות "Power Women" של עיתון פורבס, ברשימה היא דורגה כמספר 46 מתוך 50. בעינינו היא מספר 1.

בפוסט שהעלתה לחשבון האינסגרם שלה הודתה רהב מאיר לכל המברכים המרגשים. "לא מספיקה לחזור ולהודות באופן אישי. איכשהו יצא שאת יום ההולדת אני מבלה באולפני הרצליה שבהם גדלתי מאז בית הספר היסודי. אני באולפן של גיא פינס, בהקלטת רצף שיעורים על פרשת השבוע לימי שישי לקשת12. לא משהו שדמיינתי כשהתרוצצתי פה כילדה בתכניות של דן שילון ודודו טופז".