חנן בן ארי דרש סכום אסטרונומי עבור הופעה ועורר סערה

זעם על ההחלטה של עיריית נתניה לקיים את הופעתו של חנן בן ארי על אף סכום הגבוה והחריג שדרש | הזמר בתגובה: "ככל הידוע ומוסכם איתנו, ההופעה ממומנת ממכירת כרטיסים כפי שקורה בכל הופעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 19:13 ז בתמוז התשפב

חנן בן ארי דרש סכום אסטרונומי עבור הופעה ועורר סערה
חנן בן ארי , צילום: Yossi Aloni/Flash90

סאגת תעריפי האמנים אמנם מופיעה לקראת ההופעות בבימות יום העצמאות, אך תעריף חריג שביקש הזמר חנן בן ארי, גרם ללא מעט הרמת גבות, בייחוד לאור העובדה שרק ביום העצמאות האחרון אחרי סערת המחירים שדרשו האמנים, בן ארי בחר שלא להופיע בבימות יום העצמאות  אלא לפרגן לחיילים הופעה במחיר מוזל. אך נראה שתעריפים מופקעים על הופעות אפשר לבקש לאו דווקא ביום העצמאות. 

חנן בן ארי בהופעה

חנן בן ארי בהופעה צילום: Yossi Aloni/Flash90

בן ארי דרש 535 אלף שקלים להופעה וביקש להגביל את מספר המשתתפים

על פי פרסום של אבי קקון באתר מאקו, עיריית נתניה פנתה לאנשיו של חנן בן ארי וביקשה הצעת מחיר להופעה בשטחה, הזמר מצידו דרש סכום אסטרונומי על סך של 535 אלף שקל (לפני מע"מ), וכן דרש להגביל את מספר האנשים שישתתפו במופע ל-5,000 כאשר המקום יכול להכיל 25 אלף,  מכיוון שהאמן קיבל הסכמה מהעירייה לסכום שדרש, עיריית נתניה תגבה מחיר של 150 שקלים על כרטיס להופעה, מחיר זהה למחירים של הופעותיו של בן ארי באזורים אחרים בארץ - הופעות בהן כל ההוצאות הנלוות הן על חשבון האמן ולא ממומנות על ידי כספי התושבים.

חנן בן ארי

חנן בן ארי צילום: Yossi Aloni/Flash90     

המשנה לראש עיריית נתניה סירב לחתום על אישור המופע

אהרון אורגד השמנה לראש עיריית נתניה וחבר מועצת עיריית נתניה הממונה על תיק התרבות בעיר, מתנגד לקיום ההופעה בעלויות הנוכחות וסרב לחתום על אישור המופע. במכתב שכתב לראש עיריית נתניה, מרים פייברג, הביע את התנגדו לקיום המופע. "יש גבול לכל תעלול", כתב אורגד, "להוציא מהקופה הציבורית מעל חצי מיליון שקל עבור מופע אחד זה מטורף בעיניי ולא רק בעיניי. ביחד עם עלויות הרישוי, הלוגיסטיקה והאבטחה ההוצאה תהיה מעל מיליון שקל".

חנן בן ארי למען החיילים

חנן בן ארי למען החיילים צילום: Yossi Aloni/Flash90

גורם שמקורב לראש העירייה, מסביר מדוע העירייה מתעקשת לקיום ההופעה למרות הכל. "היא בעבר הבטיחה מופע של בן ארי ועכשיו אנחנו נכנסים לשנת בחירות אז זה הזמן להביא אותו", אמר הגורם, "היא גם הופתעה לרעה מהסכום והניצול המכוער של הזמר בגלל ההצלחה שלו ושכולם אוהבים אותו אז הוא מבקש ככה. אבל מרים זאת מרים והיא אישרה למרות התנגדות של אהרון וההשלכות של זה".

בן ארי: כיסוי ההוצאות מגיע ממכירת הכרטיסים

מסביבתו של בן ארי נמסר: "ככל הידוע ומוסכם איתנו ההופעה ממומנת ממכירת כרטיסים כפי שקורה בכל הופעה. כיסוי ההוצאות מגיע ממכירת הכרטיסים".

תגובת העירייה "לנוכח עלויות המופע רתמה עמותת היכל התרבות גורמים נוספים למימונו ובהתאם למכירת הכרטיסים לא צפוי כל גירעון כספי, באשר לסוגייה העקרונית ההמלצה להגבלת עלויות האמנים חלה בעיקר בחגיגות העצמאות, לא כך הדבר באשר לעלויות האמנים במופיעים במהלך ימות השנה."

כזכור, אחרי סערת התעריפים הגבוהים של זמרי ישראל המובילים בבימות יום העצמאות, החליט בן ארי שלא להופיע בבימה מרכזית ובחר לקיים הופעה במחיר מסובסד לחיילים ולמשרתים בשירות הלאומי: "וחשבתי לעצמי שמי שהכי מגיע להם לחגוג ביום הזה, אלו החיילות והחיילים שלנו", כתב, "אז בחרתי להמשיך את מה שעשינו בשנה שעברה ולחגוג בגדול את ערב העצמאות עם חיילי וחיילות צה"ל".