מייסדת 'נשים בירוק' הלכה לעולמה

רות מטר, מייסדת תנועת 'נשים בירוק', הלכה לעולמה. מטר הקימה את התנועה בשנות המאבק נגד הסכמי אוסלו, לפני כ-25 שנה. במשך השנים זכתה התנועה להצלחות רבות במאבקיה למען ההתיישבות ביו"ש.

חדשות כיפה יהונתן קליין 21/10/18 09:26 יב בחשון התשעט

מייסדת 'נשים בירוק' הלכה לעולמה
רות מטר ז"ל. באדיבות המשפחה, צילום: ג’מה בלך

מייסדת תנועת 'נשים למען עתיד ישראל', המוכרת יותר בשם 'נשים בירוק', רות מטר, הלכה לעולמה במהלך השבת האחרונה. רות מטר הקימה את התנועה לפני כ-25 שנה, במהלך המאבק נגד הסכמי אוסלו. כיום מובילות את התנועה יהודית קצובר וכלתה של רות, נדיה מטר, יו"ר הארגון כיום.

השבוע התקיים אירוע לציון 25 שנים להקמת הארגון, במהלכו נשאה נדיה מטר דברים בשבחה של חמותה: "רות לימדה את כולנו שאסור לשתוק וכשיש יהודי במצוקה עוזבים את הכול ונרתמים לעזור לו, שלא לפחד לומר את האמת ונאמנות היא ערך עליון, נאמנות לעם, לתורה, לארץ ולמשפחה".

במהלך השנים זכתה תנועת 'נשים בירוק' להישגים במאבקיה למען ההתיישבות ביו"ש, כמו השמירה על גבעת העיטם הסמוכה לאפרת בשליטה ישראלית, ופתיחת כביש 398 מהר חומה למזרח גוש עציון (כביש ירושלים-תקוע).

אמש (מוצ"ש) נישאו הספדים בבית העלמין בסנהדריה טרם צאת מסע ההלוויה לבית העלמין בהר הזיתים.

סיעת 'מאוחדים' של אריה קינג, המתמודדת למועצת העיר ירושלים, מסרה: ״סיעת 'מאוחדים' מרכינה ראש עם הגעת הידיעה המרה על פטירתה של רות מטר ז"ל. רות היתה דמות מופת בכל האמור באהבתה לארץ ישראל. בשקט וביסודיות הקימה במו ידיה את אחד מהארגונים המשפיעים ביותר על המאבק על כל חבלי ארץ ישראל.
רות ז"ל הותירה אחריה מפעל אדיר ונדיר של קבוצת נשים מבריקות וחדורות מוטיבציה למען הגנה על חבלי ארץ ישראל ולמען כל יהודי בארץ אשר מתמודד עם עוולות המדינה או פגיעה מצד אויבינו בארץ ישראל.
סיעת ׳מאוחדים׳ איבדה הלילה את אחת משותפותיה העיקריות והחשובות במאבק על שלמות ואחדות ירושלים ועל כן הסיעה כולה אבלה".