מירי מיכאלי יצאה נגד יובל דיין וחטפה מהגולשים: "ישרפו אותך"

מגישת הטלוויזיה הסבירה מדוע טעתה יובל דיין כשסירבה ללחוץ את ידו של נשיא ארצות הברית. אמש חשפה שהיא נמצאת תחת מתקפה מאז: "אני תמיד שמחה לשיח, אבל וואו. גם המון תגובות נוראיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/22 12:13 יט בתמוז התשפב

מירי מיכאלי יצאה נגד יובל דיין וחטפה מהגולשים: "ישרפו אותך"
מירי מיכאלי , צילום: ללא

הזמרת יובל דיין עוררה סערה בשבוע שעבר כאשר סירבה ללחוץ יד לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. כזכור, יחד עם הזמר רן דנקר השניים ביצעו עיבוד מיוחד לשיר "לו יהי" של נעמי שמר בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים, זאת במסגרת ביקורו הרשמי של ביידן בישראל. תגובות רבות הגיעו בעקבות האירוע, ובין המתנגדים הייתה גם מגישת תכנית "העולם הבוקר" של רשת 13 מירי מיכאלי.

בתוכנית ביום שישי האחרון התבטאה מיכאלי נגד דיין, ובראשית דבריה הסבירה את הפן ההלכתי. "בהיבט ההלכתי שכנראה מנחה את דיין, אז הלכתית גרידא, צריך לשמור נגיעה", והוסיפה שהיא מאמינה שכל רב היה מאשר לה ללחוץ יד.

מיכאלי הסבירה את סיבת ההיתר: "לא ללחוץ יד לאישיות כה בכירה כמו נשיא ארצות הברית, לדעתי זו טעות בגלל שדרך ארץ קדמה לתורה. כן, גם אם היא ביקשה מההפקה או מראש מהצוות להודיע לאנשים של ביידן על כך. האם זה קידוש השם? מה שרבים טוענים שעשתה בסירוב, זה מראה שהתורה היא דרך חיים ומעצב אותם כיפים יותר, לא משהו גבוה כזה שמתנגש עם המציאות, לא בשמיים".

"אני חייבת לומר שיובל דיין היא נשמה טהורה ושומעים את זה בשירים שלה", הדגישה מיכאלי, "לא מכירה אותה אישית, אבל איך שהיא שרה אותם, בטוחה שלא הייתה לה כוונה להביך, היד שלה אולי לא הושטה, אבל הלב שלה היה פתוח וזה ברור לכל מי שרואה". 

"לא מאמינה שככה אנשים מדברים בשם התורה"

בעקבות אותם דברים ספגה מיכאלי תגובות רבות ברשתות החברתיות, ביניהם גם תגובות אלימות. בסטורי שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה היא תיארה את שהתרחש: "הרבה תגובות קיבלתי על הנושא של סערת יובל דיין, ואני תמיד שמחה לשיח, אבל וואו. גם המון תגובות נוראיות. לא מאמינה שככה אנשים מדברים בשם התורה, תורה שגם אני קיבלתי בהר סיני".

כהוכחה, היא צירפה צילום מסך של תגובה מעוקב אנונימי שכתב לה בין היתר "ישרפו אותך גם למעלה וגם למטה", וכתבה: "היום, אגב, י"ז בתמוז, אחד מימי הטענית על החורבן. זה קורה לנו שוב ושוב, על זה. על שנאת החינם שהורסת הכל". 

בראיון חשוף למגזין מנטה סיפרה בעבר על החיבור שלה למסורת: "הדבר הראשון שאני עושה בבוקר זה לומר 'מודה אני'. באתי מבית דתי ואני מנהלת חיים מסורתיים. האמונה עצמה מחזקת, היא משרה ביטחון, וזה מה שאני צריכה".