סיון רהב מאיר מפרגנת ליובל דיין: "הוכחת שיש לך עקרונות שגם נשיא ארצות הברית לא ישנה"

אשת התקשורת התייחסה לזמרת שסירבה ללחוץ את ידו של הנשיא האמריקאי מטעמים דתיים, "לוחצת את ידך מרחוק. וגם חיבוק" | הרבנית ימימה מזרחי: "ביידן הרגיש ללא ספק את הכוונה הטובה של יובל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/22 13:32 טז בתמוז התשפב

סיון רהב מאיר מפרגנת ליובל דיין: "הוכחת שיש לך עקרונות שגם נשיא ארצות הברית לא ישנה"
סיון רהב מאיר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזמרת והיוצרת יובל דיין זוכה ביממה האחרונה לאינסוף תגובות על החלטתה שלא ללחוץ את ידו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהושטה אליה בנימוס. כזכור, יחד עם הזמר רן דנקר השניים ביצעו עיבוד מיוחד לשיר "לו יהי" של נעמי שמר בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים, זאת במסגרת ביקורו הרשמי של ביידן בישראל. 

העיתונאית ואשת התקשורת סיון רהב מאיר שיתפה בחשבון הפייסבוק שלה את מה שכתבה לדיין. "אז הרוב יריעו וירימו ויחמיאו לך על 'קידוש השם מטורףףףף' שעשית. וחלק יגידו שאת צבועה כי רגע קודם שרת מולו עם זמר, ומה עם דרך ארץ והלבנת פנים. ובעיקר – יהיו מלא בדיחות שנונות עליך (כבר ראיתי כמה)". רהב מאיר מבקשת להזכיר שכל יום יש סערת רשת אחרת, וממילא זה יגמר בקרוב. 

זכותו וחובתו של אדם לשמור ולהקפיד על מה שחשוב ויקר לו

"אבל מעבר לוויראליות החולפת, הזמנית, זכית להעביר פה מסר נצחי. יש מונח כזה בתורת החסידות, 'רשימו'. מעשים משאירים רושם בעולם, ואת השארת רושם של נאמנות. הכי נחמד להיות נחמד. לתרום הכנסות של הופעה ולקבל מיליון לייקים. או אפילו להדליק נרות שבת ולספר כמה כיף זה 'יממה בלי סלולרי'. הכול נכון, ואני הרי מכירה אותך, את מה-זה מעדיפה להיות בסדר עם כולם. אבל אי אפשר כל החיים לפעול רק לפי מה שנחמד. זכותו וחובתו של אדם לשמור ולהקפיד על מה שחשוב ויקר לו. הוכחת אתמול שגם כשזה נגד המתיקות היובל-דיינית – יש לך עקרונות שגם נשיא ארצות הברית לא ישנה. כל הכבוד, ראשי ממשלות לפעמים לא עומדים בלחץ של נשיא ארצות הברית. 

"אה, ובסוף בסוף, אין פה שום 'תקרית'. את הרי אפילו ביקשת מראש להודיע על כך לאמריקאים, בשיא הנימוס. אבל עכשיו כל המגיבים – כולל אני! – שממהרים לכתוב את האג'נדה שלהם ונעלבים בשם 'הפגיעה בביידן' לא שמים לב שיש פה בסך הכול רגע קטן, חינני ואנושי, שכל המשתתפים בו יצאו ממנו בחיוך. עד שהרשתות החלו לפעול. לוחצת את ידך מרחוק. וגם חיבוק. שבת שלום".

גם הרבנית ימימה מזרחי התייחסה לנושא וסיפרה כי יום לפני ההופעה ביקשה ממנה הזמרת ברכה כדי שלא תצא תקלה תחת ידה. "יובל היא ההוכחה לכך שכאשר לא רוצים לפגוע, לא תתרחש באמת פגיעה. אני תמיד מלמדת שהמושג 'לא בכוונה', הוא מרושע. אדם חייב להתהלך בעולם 'בכוונה שלא'.
יובל התכוונה שלא. לפעמים יד לא מושטת, פוגשת יד אחות מתוך כבוד אמיתי שלא היו זוכים לו בלחיצת יד ממשית. ביידן הרגיש ללא ספק את הכוונה הטובה של יובל, זו שהתכוונה כל כך חזק שלא לפגוע".