אחרי המריבות - הבית היהודי בקואליציה של ראש העיר

למרות הודעה רשמית מטעם ראש העיר כי הסיעה נשארה מחוץ לקואליציה - חתמו לבסוף ראשי הבית היהודי בפתח תקווה על הסכם קואליציוני עם ראש העיר הנכנס רמי גרינברג, והצטרפו לקואליציה בעירייה

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/11/18 14:56 יד בכסלו התשעט

אחרי המריבות - הבית היהודי בקואליציה של ראש העיר
הבית היהודי בפנים. פתח תקווה, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

הבית היהודי בקואליציה - גם בפתח תקווה. על אף הקרע המתמשך עם ראש העיר הנבחר (והסרוג) רמי גרינברג, ועל אף שלא תמכו בו בבחירות אלא ביריבו איציק ברוורמן, חתמו ביום שלישי הבית היהודי וראש העיר רמי גרינברג על הסכם קואליציוני.

כזכור, בתחילת השבוע פרסם ראש העיר הודעה כי הבית היהודי יישאר מחוץ לקואליציה העירונית. "למרות הצעתי האדיבה, החליט יו"ר הבית היהודי להיוותר בחוץ, אך החלטתו לא תפגע בתושבים, בני הציונות הדתית, להיפך". כתב גרינברג בתחילת השבוע. בין גרינברג לבית היהודי לא שררה אהבה גדולה, ובמהלך הבחירות תמך הבית היהודי, יחד עם יהדות התורה, בראש העיר המכהן, איציק ברוורמן, שהואשם במשך השנים ב'קומבינות עם הדתיים'. סיעת ש"ס, לעומת זאת, תמכה בגרינברג, שנתפס כמועמד הליברלי.

אך למרות כל הסאגה, ועל אף שגרינברג כבר הקים את 'פורום הציונות הדתית', שנועד לאפשר לו קשר עם הציבור הדתי-לאומי ללא תיווך הבית היהודי, חתמו לבסוף ראש העיר וסיעת הבית היהודי על הסכם, במסגרתו יכהן ראש הסיעה איציק דיעי כסגן ראש העיר ללא שכר. 

"שמחים לעדכן את תושבי העיר ובוחרי הבית היהודי כי סיעת הבית היהודי תהיה שותפה קואליציונית בקדנציה הקרובה". נכתב בהודעת סיעת הבית היהודי. "לאורך כל הדרך ראינו לנגד עינינו אך ורק את טובת הציבור בעיר, ולכן קיבלנו את הצעתו של ראש העיר מר רמי גרינברג להצטרף לקואליציה עם כל התיקים שהציע- החינוך הדתי, תרבות יהודית, תנועות הנוער הדתיות, ראש מינהל הכללי בעירייה, עמידה בראש 2 מתנ"סים מרכזיים ועוד ועדות נוספות.
תודה ל 12,185 התושבים והתושבות שהאמינו בנו בקלפי ונמשיך להיות שליחי ציבור נאמנים של כולם.
אנחנו רוצים להודות ליו"ר התנועה השר נפתלי בנט אשר נרתם לאורך כל המו"מ לעזרתנו ופינה את כל זמנו ביחד עם השרה איילת שקד על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור הציבור הדתי לאומי בעיר".