הבית היהודי מחוץ לקואליציה של ראש העיר הסרוג

ראש העיר הנבחר של פתח תקווה, רמי גרינברג, הודיע כי סיעת הבית היהודי במועצת העיר לא תהיה חלק מהקואליציה שלו בעיריה: "יו"ר הבית היהודי החליט להיוותר בחוץ, אך החלטתו לא תפגע בציונות הדתית, להיפך".

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/11/18 16:36 יא בכסלו התשעט

הבית היהודי מחוץ לקואליציה של ראש העיר הסרוג
עיריית פתח תקווה, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

ראש העיר פתח-תקווה, רמי גרינברג, הודיע כי סיעת הבית היהודי לא תהיה חלק מהקואליציה בעירייה: "למרות הצעתי האדיבה, החליט יו"ר הבית היהודי להיוותר בחוץ, אך החלטתו לא תפגע בתושבים, בני הציונות הדתית, להיפך". אמר היום (ב') גרינברג. יש לציין כי גרינברג הוא חובש כיפה סרוגה, אך הבית היהודי בפתח תקווה תמך בבחירות לא בו אלא בראש העיר היוצא, איציק ברוורמן, שהפסיד.

גרינברג הוסיף: "הצעתי למר איציק דעי (יו"ר הבית היהודי בפתח-תקווה) להיכנס לקואליציה אם ייקחו על עצמם את ניהול האגף הכללי, הכולל את נושא המשק, הנכסים, המנהל והביטחון, ואשר בקדנציה הקודמת היה בידי מפלגת ש"ס, ובנוסף את האחריות על התרבות היהודית, החינוך הממלכתי דתי ואת תנוער הנוער הדתיות, אך בלי סגנות בשכר מאחר שקיימת בעיה תקציבית כרגע. לצערי, מר דיעי סרב להצעה, אך טובת התושבים עומדת לנגד עיני".

בתוך כך, פורום הציונות הדתית, שנוסד בחסות גרינברג, התכנס אמש (א') בפעם השנייה במליאת מועצת העיר, והשמיע לראש העיר את עמדתו. במקביל שטח בפניהם ראש העיר את ההצעה שהוא עומד להציע לסיעת הבית היהודי, שכאמור, דחתה אותה מכל וכול.

התכנסות הפורום בפתח תקווה

התכנסות הפורום בפתח תקווהצילום: באדיבות: פורום הציונות הדתית

"בכנס השתתפו כ-12 מובילי הפורום, שביקשו לסייע בקידום צרכי המגזר בשכונות במיוחד במקרה שהבית היהודי יסרב להצעת ראש העיר להצטרף לקואליציה". אמר גרינברג, "משדיעי סירב להצטרף לקואליציה הוחלט עתה למנות ראשי אזורים כך שכל ראש אזור יפעל עם נציגות מתושבי האזור שלו כדי לקדם את המגזר בתחומי: חינוך, נוער וצעירים, תרבות וחסד, מוסדות דת, ותשתיות ופיתוח. ראשי האזורים יפגשו עמי ועם אנשי המקצוע של העירייה כדי לתת מענה ראוי לצרכי המגזר בשכונות השונות".

ראש העיר שב ואמר: "אני אעשה הכל כדי להצעיד את העיר קדימה בכל השכונות, המגזרים והסקטורים. אין כל קשר בין כל תושבי העיר, שאותם אני משרת נאמנה, לבין העסקנות הפוליטית של מפלגה כזו או אחרת. החלטתי לפתוח ערוץ הידברות ישיר עם התושבים ממגזרים שונים ומשכונות העיר כדי להמשיך להיות בשטח, ולספק מענה הולם.
אנו מכירים את רוב הבעיות של העיר, השכונות והמגזרים, ואנו צריכים לפעול למען כולם, כולל עבור קהילת הציונות הדתית, שאני נמנה עליה. רוב הבעיות בעיר אינן צבועות כסקטוריאליות, שכן מדובר בפיתוח תשתיות, גינות וכדומה".

מסיעת הבית היהודי בפתח תקווה טרם נמסרה תגובה.