היריבות בין ראש עיריית פ"ת לנציגי הבית היהודי מגיעה לשיאה

רשימת הבית היהודי לא תמכה בראש העיר הנבחר רמי גרינברג במהלך מערכת הבחירות. עכשיו מקים גרינברג, שהוא בעצמו חובש כיפה את פורום "הציונות הדתית" ואומר שהוא יכול לדאוג לציבור הדתי לאומי גם ללא הבית היהודי

חדשות כיפה גלעד כהן 13/11/18 16:57 ה בכסלו התשעט

היריבות בין ראש עיריית פ"ת לנציגי הבית היהודי מגיעה לשיאה
התכנסות הפורום בפתח תקווה, צילום: באדיבות: פורום הציונות הדתית

המאבק על הציונות הדתית בפתח תקווה מגיע לשיאו כשראש העיר הנבחר, מר רמי גרינברג ייסד פורום חדש בשם "פורום הציונות הדתית". המטרה של הפורום לטענת גרינברג היא "לפתוח ערוץ הידברות ישיר עם התושבים ממגזרים שונים ומשכונות העיר כדי להמשיך להיות בשטח, ולספק מענה הולם". כזכור, סיעת הבית היהודי בפתח-תקווה לא הביעה תמיכה בגרינברג, חובש כיפה בעצמו במערכת הבחירות ונדמה כי הקמת הפורום היא מעין אמירה לסיעת הבית היהודי כי גרינברג יכול לתפקד גם בלעדיהם.

אתמול (ב') ייסד ראש העיר הנבחר בפתח-תקווה, מר רמי גרינברג את "פורום הציונות הדתית". בראיון ל'כיפה' נשאל גרינברג האם עצם הקמת הפורום היא אמירה לכך שאתה יכול לדואג לציונות הדתית בפתח-תקווה גם בלי הבית היהודי בקואליציה ושאתה לא צריך את הבית היהודי לטובת העניין?

תשובתו של גרינברג הייתה: "אמת. זו עובדה שאני יכול להסתדר ולדאוג לציבור הדתי לאומי גם בלעדיהם (בלי הבית היהודי). מצד שני, לא כועס עליהם ולא שולל הצטרפות שלהם לקואליציה. אני לא כועס על אף אחד שלא תמך בי. אני ראש העיר של כלל התושבים." 

יו"ר רשימת הבית היהודי בפתח-תקווה, עו"ד איציק דיעי אמר ל'כיפה' כי הוא בעצמו אמר לאנשים ללכת ולהשתתף בפורום החדש שהקים ראש העיר. "״אנחנו לא מצטערים שתמכנו בברוורמן. אנחנו כן מקווים להיות חלק מהקואליציה. אנחנו לא רואים את הקמת הפורום החדש כמשהו שנעשה כנגדנו. אנחנו מכבדים את ראש העיר הנבחר ואני מקווה שכך גם כל כלל הציבור בפתח-תקווה."

אתמול אמר גרינברג בייסוד הפורום החדש כי הוא מתכוון לתת את כל כולו ולהצעיד את העיר
קדימה בכל השכונות, המגזרים והסקטורים. "אין כל קשר בין כל תושבי העיר, שאותם אני משרת נאמנה, לבין העסקנות הפוליטית של מפלגה כזו או אחרת. החלטתי לפתוח ערוץ הידברות ישיר עם התושבים ממגזרים שונים ומשכונות העיר כדי להמשיך להיות בשטח, ולספק מענה הולם. רוב הבעיות בעיר אינן צבועות כסקטוריאליות."

בכנס השתתפו כ-80 תושבי העיר מהמגזר הדתי לאומי, שביקשו לסייע בקידום צרכי המגזר בשכונות. במסגרת הכנס עלו נושאים שונים ומגוונים, שדורשים את טיפול העירייה והעומד בראשה. בשלב זה, הוחלט לייסד 5 ועדות בתחומי: חינוך, נוער וצעירים, מוסדות דת, חסד ותרבות, ותשתיות ופיתוח. כל ועדה תיפגש עם ראש העיר ואנשי המקצוע של העירייה כדי לתת מענה ראוי לצרכי המגזר בשכונות השונות.