קינוח מושלם לשבת - עוגת גבינה עם הפתעת ג'לי פירות

עם כל צעד שאנחנו עושים לקראת שבועות, עוגות השבת שלנו הופכות גבינתיות ולבנות יותר ויותר. לכן זה זמן מושלם בעיניי, לעוגת גבינה קרה עם טוויסט פירותי

חדשות כיפה אורי שניידר - קונדיטורית 14/05/20 14:14 כ באייר התשפ

קינוח מושלם לשבת - עוגת גבינה עם הפתעת ג'לי פירות
עוגת גבינה עם הפתעת ג'לי פירות, צילום: אורי שניידר

עם כל צעד שאנחנו עושים לקראת שבועות, עוגות השבת שלנו הופכות גבינתיות ולבנות יותר ויותר. שבועיים לפני החג זה זמן מושלם בעיני בשביל עוגת גבינה קרה עם טוויסט פירותי. ניתן להכין אותה, כמוני, באותה תבנית פופולארית מחולקת ל-8 משולשים שמככבת בחנויות כלי הבית, אבל אפשר גם להכין אותה בתבנית עגולה ואז לחתוך למשולשים, ולצפות. או שאפשר בכלל להשאיר אותה שלמה ולשפוך על כולה ציפוי פירותי מבריק ואחיד.

המתכון מתאים לעוגה בקוטר 18 ס"מ, או לתבנית עם שמונה שקעים. לעוגה בתבנית משפחתית גדולה - יש להכפיל כמויות.

 

להכנת הבסיס:

שרוול ביסקוויטים גדול בטעם ווניל
50 גר' חמאה
גרידת לימון

טוחנים את הביסקוויטים לאבקה. ממיסים את החמאה במיקרוגל בשני פולסים של חצי דקה שופכים על הביסקוויטים. מוסיפים את גרידת הלימון ומערבבים לבצק שמזכיר מרקם של כדורי שוקולד. משטחים בתוך התבנית באמצעות כף.

 

להכנת מוס גבינה:

מיכל גבינת שמנת 30% 250 גר'
40 גר' סוכר
100 גר' שוקולד לבן
מיכל שמנת מתוקה 250 מל' 
גרידה מלימון אחד

נטרוף את הגבינה עם הסוכר עד להמסתו. נמיס את השוקולד הלבן במיקרוגל בפולסים קצרים ונטרוף אותו אל תוך תערובת הגבינה. נערבב פנימה גם את גרידת הלימון. מקציף מיכל שמנת מתוקה עד לקצפת רכה ונקפל אותו פנימה. נשפוך חצי מהבלילה אל התבנית, נקפיא, ונעבור להכנת הג'לי. את החצי השני של הבלילה נשפוך לתבנית רק לאחר שהג'לי (שמכיל בשלב הבא) יתייצב.

 

להכנת ג'לי פירות:

מיכל תרכיז פריגת קפוא בטעם מנגו או פירות יער (אני עשיתי חצי מהמשולשים בכל טעם). 

נשתמש ב-200 גר' מהמיכל (השאר יהיה לציפוי)

4 גר' ג'לטין (כפית)
20 גר' מים קרים (כף)

נשפוך את המים על הג'לטין ונמתין לספיגה במשך 10 דקות. כשהג'לטין ספג את כל המים והפך למוצק הוא מוכן לשימוש. נחמם את התרכיז במיקרוגל במשך דקה וחצי, נבחוש ואז נכניס פנימה את הג'לטין ונערבב עד שהוא נמס לחלוטין. נמתין מעט להתקררות עד שהתערובת חמימה, ונשפוך לתוך התבנית. נכניס להקפאה למשך שעה עד להתייצבות. לאחר מכן נשפוך את שארית בלילות הגבינה ונקפיא את העוגה ללילה.

 

להכנת ציפוי גנאש פירות:

100 גר' מיכל תרכיז פריגת קפוא בטעם מנגו או פירות יער
250 גר' שוקולד לבן

מחממים יחד במיקרוגל במשך דקה וחצי ובוחשים עד לתערובת חלקה. מחכים שיתקרר לטמפרטורת החדר ושופכים על העוגה הקפואה עד שהיא מכוסה מכל הכיוונים. הציפוי אמור לצאת צבעוני-שקוף וזה בסדר. מחזירים להקפאה להתייצבות הציפוי למשך חצי שעה.

 

 

מוזמנים אליי לאינסטגרם Ori_schneider, טעים שם!

שבת שלום.

 

למתכונים מדהימים נוספים של אורי, היכנסו!