משעמם לכם בפה? קבלו כמה חידושים מעניינים

יש את אלה שאוהבים טעמים מוכרים וישנים כמו עוגות של אימא ותבשילים של סבתא, ואלה שהתיאבון שלהם מתעורר רק מול החדש. אם אתם נמנים על הסוג השני, הכתבה הזו בשבילכם

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 18/06/19 09:21 טו בסיון התשעט

משעמם לכם בפה? קבלו כמה חידושים מעניינים
צילום: shutterstock

בין כל החלוקות המוכרות באנושות (גבוהים-נמוכים, רגועים-עצבנים, גברים- נשים וכו'), יש אחת שלא מספיק מודעים אליה: אלה שאוהבים טעמים מוכרים וישנים כמו עוגות של אימא ותבשילים של סבתא, ואלה שהתיאבון שלהם מתעורר רק מול החדש: במבה בטעם קרמל, גלידה בטעם יפני, קרקר בטעם סלק ויש עוד. על העוד הזה אני כותבת היום. תעשיית המזון מתפרנסת בזכות אוהבי החידושים וסקרני הטעם, ומשקיעה בשנים האחרונות במיוחד במוצרי בריאות ובמזונות לצמחונים-טבעונים. 

משהו חדש ללעוס

תעשיית מוצרי הבריאות והמאפים דלי הקלוריות צוברת חידושים בהתמדה, ולקראת שבועות משיקה חברת דילייט פריכיות דיאטטיות שזכו לשמות "קריספיות"  ו"קליליות". הן משווקות בטעמי חיטה מלאה, בצל וזעתר ועשויות מחיטה תפוחה. בכל פריכית יש 19 קלוריות והמחיר ההתחלתי של אריזה הוא 12 שקלים.

גם לשטראוס יש במותג אנרג'י, פריכיות עם 130 קלוריות לשקית שלמה. הן מיוצרות עם חומוס, אפונה ירוקה, עדשים שחורות, קינואה, פלפל שחור ומלח ים. החברה שינתה 
למען הגיוון אפילו את צורתן, ממרובע למשולש.
חברת כרמית שינתה את הרכב הקרקרים האיטלקיים שלה פניני, בין היתר בטעמים של סלק, גזר וקייל על בסיס קמח שיפון מלא. צורתם מלבן צר וארוך. הם מצטרפים לסדרה קיימת הכוללת קרקר דגנים בתוספת שומשום, זיתים ושום, צ'ילי פיקנטי, עגבניות ובזיליקום ועוד. 

אסם כמובן מככבת בקטגוריה הזו עם המותג לחמית, והחידוש שלה היא לחמית סלק ולחמית תרד. הטעם נפלא. ממליצה בחום.

כשעוברים מתחליפי הלחם ללחם עצמו חברת "ביכורים מזון ומאפה" משווקת לחם פשתן מיובא מקנדה, עשיר באומגה 3, חלבון וסיבים תזונתיים, ודל בפחמימות. הוא ומשווק קפוא
ועולה 22-26 שקלים ל-450 גרם. 

בהקשר הבריאותי בסדרת G-FREE  ללא גלוטן שמשווקת חברת גורי, יש פסטות מפתיעות מעדשים אדומים, אפונה, סויה ותרד, אטריות סויה שחורות, פטוצ'יני סויה ותרד ללא גלוטן, וגם פנה מקמח אפונה ללא גלוטן.

אסם השיקה במותג פרפקטו פסטות בצורות חדשניות ובגדלים המאפשרים למלא קונכיות למשל, אחרי שמבשלים אותן, ברטבים וקרמים שונים, כולל גבינה מתוקה למשל, מה שהופך אותה מותאמת במיוחד לשבועות. 

ועוד פסטה שקיבלה שדרוג בריאותי וגם שם חדש: eat good. היא טרייה מצוננת ומשווקת על ידי חברת שטראוס. מדובר בטורטליני פטריות פרווה ורביולי בטטה חלבית במילוי גבינות ותרד מופחתות מלח, ללא חומרים מייצבים ומשמרים. די לבשל דקה אחת בלבד לפני האכילה.

לחם פשתן

לחם פשתןצילום: אייל קרן

קריספיות בצל

קריספיות בצלצילום: אנטולי מיכאלו

 

משהו חדש מתוק

הביסקוויטים המצופים בשוקולד חלב של חברת כרמית הנקראים "אגו" זכו להתחדשות, עכשיו יש עליהם פיזור של קוקוס קלוי, סוכריות צבעוניות, או שברי עוגיות. 6.90 שקלים ל-115 גרם. לפעמים החידוש מתבטא בצורה וכך המצופים המפורסמים של חברת מן זכו לחיתוך לגודל של קובייה, והם משווקים כ"מיני מן". משהו בגודל הביס גורם להם אכן להרגיש שונה ומשודרג בפה וגם מעודד אכילה רבה יותר. כ-6 שקלים לאריזה של 200 גרם.

ליימן שליסל הרחיבה את היצע המותג קיטקט עם קיטקט סנסס (Kitkat Senses) - אצבעות שוקולד חלב עם קוקוס, שוקולד מריר ושוקולד קרמל- קפוצ'ינו, כ-8 עד כ-9 שקלים ל-112 גרם.
וחברת "מיה תעשיות מזון" משווקת עכשיו ארבעה מוצרים חדשים בצנצנות זכוכית: מעדן פרי תות שדה; מעדן פרי משמש; מעדן פרי דובדבן; מעדן פרי אוכמניות. כולם ללא תוספת סוכר וללא צבעי מאכל. הם מיובאים מבולגריה, כשרים (רבנות תל אביב), פרווה. כ-13 עד כ-16 שקלים ל-100 גרם. ניתן להשיג בכל רשתות השיווק למעט שופרסל. 

צילום: מיני מן

 

פירות טרופיים אין בארץ בכל עונות השנה, אבל חברת השדה המשווקת מוצרים אורגניים מציעה אותם עכשיו בצנצנת: אננס, פפאיה, מנגו, יבוא מסרילנקה. הם נתונים במיץ אננס, ללא תוספת סוכר, כולם מגידול אורגני. כ-20 שקלים ל-350 גרם. 200 גרם פרי לאחר סינון המיץ. 

מעדיפים פירות קפואים מגידול אורגני? חברת ליב משווקת פירות יער אורגניים מוקפאים: פטל שחור ופטל אדום, תות שדה ותערובת פירות יער. הדיאטנית הקלינית נאוה רוזנפלד אומרת שההקפאה שומרת על ערכו התזונתי של הפרי. כ-20 שקלים לאריזה של 300 גרם בחנויות טבע.

שילוב נוסף בין מתוק לבריאותי מצאתי בחברת וגה: ממרח אגוזי לוז וקקאו קראנץ'. המרקם מתאים למריחה על לחם וגם לפנקייקים, ציפוי עוגות ומילוי עוגיות. מכיל אגוזי לוז אורגנים, קקאו, וניל וסוכר קנים אורגני, ללא שומן טראנס, ללא לקטוז או חומרים משמרים. כ-26 שקלים ל-200 גרם.

שלוקים הם בין קינוחי הילדים האהובים ביותר בקיץ, וחברת כרמית מפתיעה עם שלוקים בטעמים מוגזים של קולה, ליים ותות. ללא ממתיקים מלאכותיים, ללא צבעי מאכל וללא גלוטן. כ-11 שקלים ל-60 יחידות. 

אין מתוק בקיץ ללא גלידה, אז מה דעתכם על גלידה יפנית שמגיעה דרך אמריקה ומשווקת על ידי ויליפוד? קוראים לה מוצ'י, ומדובר בכדורי גלידה עטופים בעלי אורז דקים. טעם חדש לחלוטין. ביחידה אחת של 26 גרם יש 80 קלוריות. האריזה מכילה 6 יחידות ועולה כ-20 שקלים. פרווה, בכשרות חתם סופר. בשלב הראשון יגיעו לישראל 8 טעמים: קוקוס, תות, מנגו, וניל, תה ירוק, ליצ'י, פסיפלורה. 

חברת "הגלידות של פלדמן" שידרגה את שלגוני השייק פרי שלה עם שינוי בתמהיל הפרי (תמר-בננה-פקאן, מנגו-פסיפלורה, מנגו ועוד). יש שינוי גם במרקם, כמות המופחתת של מספר הקלוריות ובאיורי האריזה. מארז 5 יחידות עולה כ-30 שקלים, ושלגון יחיד עולה 6 שקלים. עוד מוצרים חדשים של פלדמן הם קסטה COOKIES,  ושלגון עם ליבת מרשמלו בציפוי שוקולד וסוכריות צבעוניות. 6 שקלים ליחידה בשניהם.

ואם הזכרתי מרשמלו, חפשו חידוש בשם   DANDIES- מרשמלו טבעוני. משווקת אותו חברת וגה, בשני גדלים, רגיל ומיני. כ-23 וכ-24 שקלים לאריזה של 283 גרם. כשר פרווה וטבעוני. 

צילום: פלדמן

גלידה יפנית

גלידה יפניתצילום: וילי פוד

 

משהו חדש לשתות

מיצי ירקות נחשבים למשקאות בריאות אולטימטיביים, אבל לא כולם מסתדרים עם הטעם שלהם. המותג החדש של יפאורה FRUIT & VEG פותר את הבעיה עם סדרה חדשה של מיצים המשלבים פירות עם הירקות, אגס, תפוח וגזר, תפוח סלק ורימון, ובננה מלון ונענע. לאלה נוספו מים ותמציות טעם ואין בהם תוספות של סוכר, ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל או חומרים משמרים. הם משווקים בבקבוק אישי של 350 מ"ל .

למשקאות האנרגיה אין תדמית חיובית בגלל כמות הקפאין והסוכר הגדולה שהם מכילים. חברת יפאורה הצליחה גם בתחום הזה לייצר במותג שוופס משהו חדש: משקה אנרגיה עם חצי מכמות הסוכר ועם קפאין טבעי שמקורו בקפה ירוק וגווארנה. חידוש נוסף במותג שוופס הוא משקה "שוופס פינק&ביטר" המוסיף מתיקות וחמיצות של לימונדה ורודה עם מרירות של ביטר למון למשקאות אלכוהוליים.
גם ג'אמפ משיקה שני משקאות חדשים: אגס ואפרסק. הם מתווספים לטעמים הקיימים תות בננה, תפוזים וענבים. 

צילום: יפאורה

 

משהו חדש למרוח

טבעונים וגם חובבי טעמים חדשים, ישמחו למרוח על קרקרים, צנימים ופרוסות לחם ולהעשיר מטבלים, עם הממרחים החדשים בסגנון גבינת שמנת של המותג "משומשו" המכילים רכיבי קוקוס ומיוצרים בטעם טבעי, או עם זיתים ושום שמיר. הם ללא חומר משמר, ללא סויה ושומן טראנס, מכילים סידן אבל ללא חלב. 9% אחוזי שומן או 25%. כ-17 שקלים ל-200 גרם. ברשתות שיווק וחנויות טבע.
ממרחים טבעוניים בסגנון גבינת שמנת יש גם לחברת וגה (VEGA), שם אומרים בצדק שכמעט בכל משפחה בישראל יש בן או בת משפחה טבעוניים ורבים נמנעים מצריכת מוצרי חלב מסיבות בריאותיות. הממרחים של וגה הם בסגנון שמנת, צ'דר, תוספת בצל ירוק ופלפל שחור או תוספת עירית. מתאימים גם לפסטה וגם לכריכים, נטולי תוספים למיניהם או גלוטן, ועולים כ-19 שקלים לגביע.

משו משו

משו משוצילום: גיא צורף