טעים כל כך שתרצו לבכות: 6 תוספות ליד המנגל שחייבים להכין השנה

צ'יפס וסלט ירקות כבר יש לכם בתפריט הקבוע, בואו לגלות עוד כמה תוספות ורטבים שאתם חייבים לנסות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 10:53 ד באייר התשפד

טעים כל כך שתרצו לבכות: 6 תוספות ליד המנגל שחייבים להכין השנה
על האש הכי טעים שיש, צילום: pixabay

1. תפוחי אדמה של ל"ג בעומר - כשהגחלים כבר חמים והבשר גם בשלב ההגשה, קחו כמה תפוחי אדמה, עטפו אותם טוב בנייר כסף ושימו בין הגחלים (אפשר גם בטטה). עוד לפני שתסיימו לאכול את הבשר, יהיו לכם גם תפוחי אדמה בדיוק כמו אלו של ל"ג בעומר במדורה.

2. סלט צ'ימצ'ורי - אם עוד לא ניסיתם את זה, אתם חייבים לנסות. כמה דקות עבודה בבית ולא הרבה מצרכים, ויש לכם סלט ויש שיגידו מטבל ליד הבשר. כל מה שצריך זה : חבילה עלי פטרוזיליה מופרדת לעלים (את הגבעולים לפח), 1 גמבה אדומה חתוכה לרבעים נקייה מגרעינים, ראש שום שלם קלוף ונקי, בצל שלם חתוך לחצי , חצי פלפל חריף (לא חובה), 4\1 כוס חומץ, 3\2 כוס שמן.
שמים הכול בפוד פרוססור ומרסקים עד שהכל נהפך לחתיכות קטנות קטנות. מתבלים במלח ופלפל ויאללה למקרר

3. ירקות על הגריל - עם המרינדה הנכונה , הירקות שלכם על האש יכולים להיות השנה משהו קצת אחר.
ויש כל מיני תיבולים שאפשר לנסות :
מרינדת עשבי תיבול: 3 שיני שום קצוצות, שמן זית, מלח , פלפל שחור, מעט לימון, ועשבי תיבול, בזיליקום, אורגנו, פטרוזיליה, מעט רוזמרין, עלי תימין.
מרינדה בסגנון אסייתי : 4 שיני שום קצוצות, כף של חרדל דיז'ון, מלח, פלפל, 3 כפות סויה, מעט לימון סחוט וחצי כפית חומץ תפוחים.

4. שיפודי פטריות- חוץ מהירקות שכולם עושים, נסו לשים פטריות במרינדה ועל האש. הצמחונים מבניכם כבר יודעים שזה הרבה פעמים תחליף לבשר, עכשיו תורכם לגלות.

5. קלחי תירס על האש - זה לא עוד ירק על האש, מדובר בתירס, ירק שיגרום לכולם להזכר קצת בילדות שלהם ולהנות בין ביס בשר כזה לאחר. הסירו את העלים והשערות שעוטפות את התירס ושימו את הקלח ישירות על הגחלים לכמה דקות ובתאבון

6. מרשמלו לילדים - כמו שחייבים תפוחי אדמה ליד האש, ככה מרשמלו הוא ממתק חובה לקינוח לילדים וגם למבוגרים. הפשוט הוא לשפד מרשמלו על האש ולשרוף אותו לילדים, המשקיע יעטוף את המרשמלו בשוקולד ופרורי לוטוס (הסבר כאן) ויהנה מקינוח מושחת