5 טיפים שיהפכו את עוגת השמרים שלכם לשוקולדית מבפנים וקראנצ'ית מבחוץ

מפחדים מעוגות שמרים? הגיע הזמן להפסיק. בקרוב תדעו להכין בעצמכם עוגת שמרים שתמלא את כל הבית בריח של מאפייה ותגרום לכולם לבקש מכם מתכון - אתם רק צריכים לעקוב אחרי הטיפים האלה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 06/03/24 13:08 כו באדר א'

5 טיפים שיהפכו את עוגת השמרים שלכם לשוקולדית מבפנים וקראנצ'ית מבחוץ
עוגת שמרים מושלמת, צילום: flanovais,Shutterstock

תמיד אהבתי לאפות ובכל יום שישי הכנתי חלות מדהימות, אך מסיבה לא ברורה ליווה אותי פחד תמידי מעוגת שמרים. היא תמיד יצאה לא רכה מספיק, לא שוקולדית מספיק והרבה פחות שווה ממה שדמיינתי. אחרי שהתנסיתי שוב ושוב ולא ויתרתי על המאפה הכי מפנק ליד הקפה הצלחתי להגיע לתוצאה מושלמת וגורפת עשרות מחמאות. הנה כמה טיפים שעזרו לי.

1. מינימום 10 דקות לישה

נכון, הבצק ייראה מוכן אחרי 5 או 7 דקות, אבל הסבלנות הזאת תשתלם לכם בהמשך. גם אם החומרים כבר התגבשו יחד והמרקם נראה לכם מושלם, בצק שמרים זקוק ל-10 דקות לישה לפחות. בזמן הזה נפתחת רשת הגלוטן בבצק והיא זו שתעניק לו אווריריות ורכות בסופו של דבר.

ללוש, ללוש ועוד ללוש

ללוש, ללוש ועוד ללוש צילום: Zapylaiev Kostiantyn,Shutterstock

2. המילוי המושלם - שוקולד השחר

זה מפתיע, אבל אחרי נסיונות רבים גיליתי שהמילוי המושלם לעוגת שמרים הוא שוקולד השחר. לא נוטלה, בטח לא צ'וקטה, אלא השוקולד הקלאסי שכולנו רגילים למרוח על המצה. בסופו של דבר, הוא יוצא הכי טעים.

3. שוקולד, קיפול ועוד שוקולד

מרחתם שוקולד על כל הבצק שרידדתם? מעולה, עכשיו קפלו אותו לשניים ומרחו שוב שוקולד על כל הבצק. הפעולה הזאת תעשיר משמעותית את המילוי שלכם ותעניק עסיסיות לעוגה שלכם - אל תוותרו על זה.

פעמיים שוקולד, לא לוותר

פעמיים שוקולד, לא לוותר צילום: פרטי

4. לא לאפות על טורבו

אחת הטעויות הכי חמורות בכל הנוגע לעוגות שמרים היא אפייה בתכנית הלא נכונה. גם אם אתם ממש בלחץ ובא לכם שהעוגה תהיה מוכנה מהר, אתם חייבים להעניק לה את החום הנדרש (170 מעלות) ואת הזמן שהיא זקוקה לו כדי לתפוח מספיק (30-35 דקות).

5. סירופ סוכר - חובה

אתם מוציאים את העוגה מהתנור וחושבים שהתפקיד שלכם הסתיים, אך זאת טעות רצינית. סירופ סוכר לא רק יעניק לעוגה שלכם עוד רטיבות ומתיקות, אלא גם יעניק לה מראה מבריק וישמור אותה רכה ועסיסית לאורך זמן. בהכנת הסירופ היחס בין הסוכר למים צריך להיות 1:1 - על כוס כף סוכר, כף מים.

עוגת השמרים שלי. בא לי ביס עכשיו

עוגת השמרים שלי. בא לי ביס עכשיו צילום: פרטי