איך מתפיחים בצק בחורף? - המדריך לחלה אוורירית

הקור והטמפרטורות הנמוכות של מזג האוויר מקשות על חובבי האפייה שבינינו להתפיח את הבצק. אז מה אפשר לעשות כדי לקבל חלות אווריריות ורכות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 12:04 טו בטבת התשפד

איך מתפיחים בצק בחורף? - המדריך לחלה אוורירית
לישת בצק, צילום: shutterstock

החורף פה עם מזג אויר קר וגשם ששוטף את האוויר ואת הרחובות וטמפרטורות נמוכות שמאפשרות לנו להתכרבל טוב בבגדים חמים ועדיף עם שתיה חמה ביד. במקביל למזג האוויר, שומרי השבת שמו לב שגם שעון החורף הגיע ואיתו ימי שישי קצרים שמקשים על מי שחולם על אפית חלות לשבת. כי הרי להתפיח בצק טוב בקור יכול לקחת קצת זמן. אז הנה כמה שיטות שיעזרו לכם לזרז את ההתפחה ולהנות מחלות רכות והאווריריות גם בחורף

שיטות להתפחת בצק לחלה אוורירית

במקרר: זוהי שיטה יעילה במיוחד להתפחת בצק שמרים בחורף. זה אומנם מצריך הכנה לילה קודם אבל הבצק מתפיח לאט יותר במקרר, אך הוא גם שומר על צורתו טוב יותר. כדי להתפיח בצק במקרר, יש לרדד אותו לגודל הרצוי, לעטוף אותו בניילון נצמד ולהכניס למקרר למשך לילה. בבוקר, הבצק יהיה מוכן לאפייה.

בתנור: שיטה זו דומה להתפחת בצק במקרר, אך היא מהירה יותר. כדי להתפיח בצק בתנור, יש לחמם את התנור ל-50-60 מעלות צלזיוס, לכבות את התנור ולהכניס את הבצק. הבצק יתחיל לתפוח תוך כ-30 דקות.

חלות לשבת

חלות לשבת, צילום: לירן מימון

השתמשו במים פושרים: מים חמים מדי יכולים להרוג את השמרים. בקיץ כדי להשתמש דווקא במים קרים

אדים: יש לכם מייבש כביסה שמוציא אדים, ראדיטור, מפזר חום או הסקה? אתם מוזמנים לנצל את החימום המלאכותי הזה בשביל הבצק. עטפו את הקערה בניילון נצמד ומגבת מטבח והניחו אותה לתפוח לצד מקור החום

מתכון לחלה לשבת

חלות

חלות , צילום: לירן מימון