7 מתכונים שאפשר לשדרג עם עלה אחד של בזיליקום

הבזיליקום לא נפוץ במיוחד במטבח הישראלי, אך אם תשתמשו בו תגלו את יכולתו המופלאה לשדרג מאכלים פשוטים ויומיומיים. אספנו בשבילכם שבעה מתכונים שיהיו טעימים הרבה יותר אם תוסיפו להם עלה אחד של בזיליקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/23 13:19 ו בתמוז התשפג

7 מתכונים שאפשר לשדרג עם עלה אחד של בזיליקום
צילום: shutterstock

הבזיליקום הוא תאילנדי, לימוני, הודי, אמריקאי וגם יווני. לצמח הירוק יש 50 גרסאות שונות לצרכי מאכל ועוד רבות מכך לצרכי רפואה ודת. היוונים הקדמונים כינו אותו "מלך התבלינים" בעיקר בזכות ריחו הדומיננטי וטעמיו העשירים. במטבח הישראלי הוא נפוץ פחות מהפטרוזיליה והסלרי שמככבים במטבח, אך יש כל כך הרבה דברים שתוכלו לעשות איתו.

פיצה

כבר השקעתם וטרחתם, התפחתם את הבצק, רידדתם, הכנתם רוטב נפלא, לא תהפכו את הפיצה מטובה למושלמת? כל מה שאתם צריכים הוא לפזר כמה עלי בזיליקום למעלה והירח שיתפשט בבית ייקח אתכם לטיול דמיוני בנאפולי.

צילום: shutterstock

קציצות

בעיקר כשמדובר בקציצות דג אך גם בקציצות בשריות, הבזיליקום יכול להוסיף טוויסט יווני או איטלקי לבחירתכם. כל שעליכם לעשות הוא לשלב את העלים בקציצות שלכם - אפשר לקצוץ ולהכניס לתערובת הקציצות ואפשר לשמור לרוטב שתבשלו.

צילום: shutterstock

דג סלמון

הבזיליקום יכול לשדרג פלאים דג סלמון שאתם מכינים בתנור וזקוק לחיזוק טעמים. לאחר שהברשתם את הדג בתערובת שהכנתם, הניחו עלה או שניים של בזיליקום וסחטו מעט לימון מעל.

צילום: שאטרסטוק

פסטה

אין לכם מושג כמה מהר אתם יכולים לשדרג את הפסטה שלכם. בין אם מדובר ברוטב עגבניות אדום ואיטלקי ובין אם פסטה ירוקה עשירה בפסטו, הבזיליקום יכול להשתלב ברוטב ולתרום כל כך הרבה לטעמים של הפסטה שלכם.

צילום: shutterstock

אנטיפסטי

אנטיפסטי הוא אחד המאכלים הקלים ביותר. בסך הכל לוקחים ירקות, מפזרים מעט שמן זית עם תבלינים עדינים וזורקים לתנור להשחמה. אנחנו מציעים לכם לשדרג אותו ממש בקלות ולהוסיף לתבנית כמה עלי בזיליקום, שישפיעו על הטעמים של כל הירקות שבחרתם.

צילום: shutterstock

סלט

בכל הנוגע לסלט עם טעמים עשירים, בזיליקום הוא תוספת מתבקשת. כל עלה ירוק מתקבל בשמחה והבזיליקום יכול להעשיר את הסלט שלכם ממש בקלות ובלי להתאמץ, רק תתכוננו שכל האורחים יבקשו מכם מתכון.

צילום: shutterstock

פשטידה

בטוח גם לכם קרה שהכנתם פשטידה נפלאה ועשירה במרכיבים, אך קצת חסרה בטעמים שלה. עלה אחד של בזיליקום בתוך התערובת יכול להקפיץ את כל הטעמים של הפשטידה שלכם ועל הדרך להפוך אותה לקלילה ומרעננת הרבה יותר.

צילום: shutterstock