8 מאכלים שיהיו הרבה יותר טעימים אם תוסיפו להם סלרי

הסלרי, שבעוד זמן קצר ישב על צלחת הסדר בתור הכרפס, הוא ירק שיכול לשדרג כל כך הרבה מטעמים. אספנו בשבילכם שמונה מאכלים שכדאי לכם להוסיף להם סלרי בצורותיו השונות

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 21/03/23 15:57 כח באדר התשפג

8 מאכלים שיהיו הרבה יותר טעימים אם תוסיפו להם סלרי
צילום: shutterstock

הירק שישמש בקרוב מאוד את כולנו ככרפס בשולחן ליל הסדר ניחן בערכים תזונתיים חיוביים ובסגולות ריפוי שונות. הסלרי הוא ירק בריא, עם טעם דומיננטי וחזק, וכשתוסיפו אותו למאכל הוא יבלוט ויזרח. החלק הכי מיוחד בו הוא שאפשר להשתמש בעליו, בגבעוליו, בשורשו ואף בזרעיו, ויש כל כך הרבה דברים שתוכלו להכין איתו.

1. מוקפץ ירקות

עבור מוקפץ המבוסס על ירקות, עם או בלי חזה עוף, גבעול סלרי קצוץ או חתוך לרצועות יכול להיות תוספת נפלאה שתעשיר את המוקפץ ותוסיף לו טעמים מיוחדים.

צילום: shutterstock

2. סלט

שורש הסלרי, הגבעול וכך גם העלים שלו, יכולים להשתלב בצורה מושלמת כמעט בכל סלט. הם יוסיפו לו בריאות, צבע ירוק, טעם עז ומרקם קריספי ושונה.

צילום: shutterstock

3. קציצות

סלרי לא מוכר כל כך כתוספת לקציצות, אך בהחלט יכול לשדרג אותן. אפשר להוסיף את הגבעול הקצוץ והעלים גם בתוך תערובת הקציצות עצמה וגם ברוטב שיכסה אותן, וכך להוסיף טעם מפנק ומרענן.

צילום: shutterstock

4. מרק

בכל הנוגע למרק, סלרי הוא בגדר חובה. לפני שאתם מכניסים את הירקות והמים, טגנו במשך דקה או שתיים בצל וגבעול סלרי קצוצים. אחרי שהוספתם את הירקות והמים וערבבתם היטב, הוסיפו גם את העלים של הסלרי, זה ישדרג לכם את המרק בצורה מופלאה.

צילום: shutterstock

5. אורז

כדי להפוך את האורז הלבן שלכם מפשוט ומשעמם לארוחה מיוחדת ומרעננת, אתם יכולים לקצוץ גבעול סלרי דק-דק ולטגן היטב לפני הוספת האורז. לא תצטרכו הרבה תבלינים חוץ ממלח ואולי קצת פלפל, וקיבלתם ארוחה של ממש.

צילום: shutterstock

6. קדירת בשר

כשאתם מכינים קדירת בשר עם ירקות שורש, מתבקש להכניס גם שורש סלרי. הסלרי יעניק לקדירה טעמים עזים יותר ויהפוך את הקדרה לתבשיל של ממש.

צילום: shutterstock

7. חמין

לא הרבה יודעים, אבל שורש סלרי יכול לשדרג גם את סיר החמין לשבת. לפני שאתם מכניסים את תפוחי האדמה, השעועית, הביצים וכל התוספות הנפלאות, טגנו את הסלרי יחד עם הבצל והוסיפו לחמין שלכם טעמים מפתיעים ונפלאים.

חמין לשבת

חמין צילום: shutterstock

8. פשטידה

את פשטידות הבצל, הפטריות והבטטה כולנו מכירים, אבל יש לא מעט פשטידות שתוכלו להכין עם סלרי, ולהפתיע עם האורחים עם מאפה שונה ומגוון. 

צילום: שאטרסטוק