המאפייה המצליחה מפתיעה: "אוזני המן הם לא המאפה הכי נמכר בפורים"

מימי נאמן שייך היא אחת מהבעלים של המאפייה הפופולרית, "מאפה נאמן", ובראיון לכיפה היא סיפרה על ההתארגנות לקראת פורים ועל ההבדלים בין אוזני ההמן לסופגניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 15:17 כה בשבט התשפג

המאפייה המצליחה מפתיעה: "אוזני המן הם לא המאפה הכי נמכר בפורים"
צילום: shutterstock

פורים מתקרב, ועם משלוחי התחפושות מעלי אקספרס וההכנות למסיבות, מתחילים להריח גם את ריח אוזני ההמן העולה מהמאפיות. שוחחנו עם מימי נאמן שייך, אחת מהבעלים המשותפים של הרשת המצליחה מאפה נאמן, שסיפרה לנו על ההתארגנות לקראת פורים ועל הפער בין אוזני ההמן למאכל הבצקי של חנוכה, הסופגניות.

"במקביל לט"ו בשבט מתחילים כבר עם פורים"

מתי מתחילים למכור אוזני המן?

"יש כבר אוזני המן בחנויות. במקביל לט"ו בשבט מתחילים כבר עם פורים. ט"ו בשבט זה אמנם יום, אבל נותנים לו את הכבוד שלו עם הפירות היבשים, ובמקביל כבר מתחילים עם פורים. לפורים נותנים יותר דגש כי העיקר שלו זה עוגיות ואוזני המן".

"מיד אחרי טו בשבט אנשים מתחילים לשאול. ברגע שאני שומעת שלקוחות דורשים אפשר גם להקדים. מה שקורה זה שאנחנו מוציאים בהתחלה את הקלאסיים, ולקראת פורים, החל משבוע הבא, מתחילים עם הקולקציה של פורים, שזה אוזני המן מיוחדים, כמו בצק פטל, מילוי לוטוס, נוגט ועוד. אבל ככל שנעשה ונחדש טעמים מיוחדים, הביקוש הכי גדול הוא של אוזני המן הקלאסיים. שוקולד, פרג ותמרים, הם הטעמים המנצחים".

מימי נאמן

מימי נאמן צילום: יחצ

"בחנוכה חד משמעותית הביקוש יותר משמעותי"

אוזני ההמן נמכרים באותה התלהבות כמו הסופגניות?

"יש הבדל בין אוזני המן לסופגניות. בפורים אנשים לא קונים רק אוזני המן, הם לוקחים המון עוגיות יבשות. פעם אנשים היו מרכיבים משלוחי מנות מממתקים וחטיפים, והיום כמעט כל משלוח מנות כולל עוגיות. לכן לקראת פורים הביקוש לכל העוגיות היבשות ומארזי העוגיות מאוד גדל, אבל בחנוכה הכל הולך הצידה והסופגניות הן הוואו".

"ההבדל הוא שחנוכה הוא חג יותר ארוך, וגם חופש ארוך יותר לילדים. בפורים זה ממוקד ליומיים, בבום כולם באים לקנות כדי להרכיב משלוחי מנות, ושם זה נגמר. בחנוכה חד משמעותית המסה יותר גדולה, הביקוש יותר משמעותי. הסופגניה היא הנסיכה של החג".

אוזני המן של מאפה נאמן

אוזני המן של מאפה נאמן צילום: גיל אבירם

"לא הרבה אחרי פורים קרב ובא חג פסח"

עד מתי אוזני ההמן נמכרים בחנויות?

"אסור להתעלם מהעבודה שלא הרבה אחרי פורים קרב ובא חג פסח, ואנשים מתחילים לנקות את הבתים. אנשים גם מקבלים המון משלוחי מנות במהלך החג, ורוצים לסיים את המאכלים שקיבלו ולהיפטר מהחמץ בבית. מיד אחרי פורים, אנשים מתחילים יותר לאכול בסניפים ופחות להכניס את האוכל לבית. אזני ההמן נשארים עוד שבוע אחרי פורים, ואז זה נגמר".