ביקורת יצאנו לבדוק: אלו אוזני המן הטעימות ביותר

כתבי כיפה התגייסו למשימה ודירגו עבורכם את האוזניים הכי טעימות של המן. זה לא היה קל, והתלבטנו קשות בין חלבה ותמרים, אבל הכל היה שווה. בלי מילה על שוקולד, ואפילו הפרג הפתיע

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 12:39 יא באדר ב'

יצאנו לבדוק: אלו אוזני המן הטעימות ביותר
אוזני המן, צילום: כיפה

כמו כל חג יהודי, פורים מספק לנו הזדמנות נהדרת לחגיגות הודיה על כך שגם הפעם לא הצליחו להשמיד אותנו. בין ההכנות למשלוחי מנות וארגונים לקראת המשתה הגדול, כדאי להפשיל שרוולים ולחמם את התנור לקראת העוגיות הפריכות, אוזני המן, שיסדרו לכם את החג. אם חשקה נפשכם בעוגיות מוצלחות בלי להתאמץ, יצאנו לבדוק אלו הן אוזני המן הטעימות ביותר. 

אוזני המן במילוי אגוזים

כל המלעיזים על אוזני המן, אוהבים להיטפל למילוי. שהוא יבש מדי, רטוב מדי, הרבה מדי או קצת מדי. או פרג מדי. אז היצירה המופתית של הקונדיטוריה הירושלמית, "עינוגים", פשוט מרסקת את מגדל הקלפים של שונאי המאפה הפורימי. הבצק מדהים. נימוח ונגיס בו זמנית, לא מייבש את הפה ולא משתלט יותר מדי, ונותן קונטרסט נהדר למילוי שנעשה בטוב טעם ובאיזון מופלא. והגודל פשוט נהדר.
האגוזים עושים את העבודה ומשנים אווירה, למרות שגם שאר המילויים היו נהדרים. 
בעיניי - אוזני המן הכי טובים שנכנסו לי לפה.

אוזני המן במילוי אגוזים של

אוזני המן במילוי אגוזים של מאפיית עינוגים צילום: כיפה

אוזני המן במילוי פרג

נכון, לפרג אין יחסי ציבור טובים במיוחד. לרוב, מדובר בתחליף עלוב לשוקולד או אפילו לממרח תמרים, ונדירים הם האנשים שמלכתחילה יבחרו במילוי פרג כדי להתפנק איתו ליד הקפה. אולם, כאשר טעמנו את הפרג של מאפיית "הלחם של תומר" בירושלים, נשמטה לנו הלסת. או לפחות, הייתה נשמטת לנו הלסת לולא היינו עסוקים בלטרוף הכל. בצק רך בדיוק במידה הנכונה, והמילוי, ובכן, באין מילים אחרות לתאר אותו, נלך על הפשטות: טעים!

אוזני המן במילוי פרג, הלחם של תומר

אוזני המן במילוי פרג, הלחם של תומר צילום: כיפה

אוזני המן במילוי חלבה

גם כאן, "הלחם של תומר", הצליחו עם אוזני המן במילוי חלבה והעוגיות היו מעולות בכל פרמטר.  החל בגודל של העוגייה שהיה קטן ולא מכביד, וכלה ביחס בין המילוי לבצק, נקודה שמאפיות רבות נופלות בה. בלחם של תומר השכילו לשים כמות נכבדה של מילוי שמורגשת בכל ביס אבל ברמה סבירה, כך שאפשר להשתלט עליה. הטעם עצמו היה מתוק ועדין, איזון מושלם בין בצק נייטרלי למילוי משובח. בקיצור, ביס מושלם.

אוזני המן במילוי חלבה, "הלחם של תומר"

אוזני המן במילוי חלבה, "הלחם של תומר" צילום: כיפה

אוזני המן במילוי תמרים

העוגיות של מפגש השייח' בירושלים הפתיעו. נתחיל בבצק, שהוא העיקר של האוזן: פריך ולא מתוק מדי, בדיוק כמו שצריך. ממרח התמרים שמילא את האוזן היה תעשייתי מדי ואפשר היה להחליף אותו באחד עם פחות סוכר או בכלל להפחית ממנו. גודלה של האוזן היה מעט גדול מהרגיל וזה מעולה. 

אוזני המן במילוי תמרים, מפגש השייח

אוזני המן במילוי תמרים, מפגש השייח צילום: כיפה