מהלבנת שיניים ועד בושם למקרר: 7 דברים שאפשר לעשות עם קליפות תפוזים

לפני שאתם זורקים את קליפות הפרי הכתום, חשוב שתדעו שיש הרבה דברים אחרים שתוכלו לעשות איתן. אספנו בשבילכם 7 שימושים מפתיעים לקליפות התפוז

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 01/02/23 14:44 י בשבט התשפג

מהלבנת שיניים ועד בושם למקרר: 7 דברים שאפשר לעשות עם קליפות תפוזים
קליפות תפוזים, צילום: shutterstock

אם קילפתם תפוז לילדה או הכנתם מיץ תפוזים, לא צריך לזרוק את הקליפה. לקליפות התפוז, הפרי הכתום העשיר בויטמין C, יש שימושים רבים שאפילו לא חשבתם עליהם, שיחסכו לכם הרבה כסף ומקום פנוי בפח. מניקוי הבית ועד קישוטים לסוכה, הכנו בשבילכם רשימה של השימושים הכי יעילים שתוכלו לעשות בקליפות שעמדתם לזרוק.

7 דברים שאפשר לעשות מקליפות תפוזים:

1. ממרחים

אחד השימושים המוכרים ביותר לקליפות תפוזים הוא הכנת ריבות וממרחים מהן. כל מה שצריך לעשות הוא לבשל את הקליפות עד הוצאת המרירות, להוסיף הרבה סוכר ולבשל עד קבלת ריבה טעימה ומתוקה.

ריבה

ריבה צילום: shutterstock

2. ממתקים

תפוז הוא אמנם פרי המכיל הרבה ויטמין C, אך אפשר ליצור ממנו גם ממתקים לילדים. קליפות תפוזים מסוכרות יכולות להפוך לממתק טעים וכיפי, שאפשר להכין בקלות. גם כאן, כמו הריבה, כל מה שצריך זה את הקליפות שנותרו וסוכר, ובאמצעות כמה שלבים פשוטים תוכלו להכין סוכריות תפוזים. 

צילום: shutterstock

3. בישום

למי שאוהב את ריח התפוז, קליפות הפרי יכולות לשמש גם כשאמצעי בישום. אחת הדרכים לעשות זאת הוא להכניס קליפת תפוז לתוך גרב או גרביון ולהניח אותה בתוך ארון, וכך להפיץ ריח טוב בתוכו. כדי להפיץ ריח טוב במקרר, אפשר להניח קליפת תפוז בקערה עם מלח או עם מים חמים ולהניח את הקערה במקרר.

צילום: shutterstock

 4. ניקיון

קליפת התפוז יכולה לשמש אפילו כאמצעי ניקוי לכיור. כל שצריך הוא לשפשף את הכיור באמצעות הקליפה (עם החלק הלבן מוצמד לכיור) ותראו איך הלכלוך נעלם. גם את הבית תוכלו לנקות באמצעות הקליפות, אם תרתיחו את הקליפות במים רותחים ותשתמשו בהם לספונג'ה או לכל ניקוי אחר בבית.

צילום: shutterstock

5. שתייה

חוץ ממיץ תפוזים, יש עוד משקאות שאפשר להכין מהפרי הכתום. קליפות התפוז יכולות לשמש בתור תמצית שתוסיף טעם ורעננות לתה, אם מוסיפים קליפה בודדה לתוך כוס התה ונותנים לה זמן בהשרייה. 

צילום: shutterstock

6. הלבנת שיניים

קליפות התפוז יכולה לעזור לכם במהפך שכל אחד חולם עליו: משיניים צהובות ללבנות. כל שצריך לעשות הוא לחתוך חתיכה קטנה מהקליפה, ולשפשף את השיניים עם החלק הפנימי והלבן של הקליפה. הסגולות המיוחדות של התפוז יעזרו ללכלוכים לרדת ולשיניים להיראות לבנות יותר.

צילום: shutterstock

7. קישוטים

הקליפות לא חייבות לשמש רק למאכל או לאמצעי ניקוי, הן יכולות להיות גם קישוט נהדר לבית או לסוכה. תוכלו להכין יחד עם הילדים יצירה מהקליפות שנותרו, כמו שרשרת כוכבים (כל שצריך הוא לגזור צורות מהקליפות ולהשחיל לחוט) או מובייל לחצר.

צילום: shutterstock