אחרי 60 שנה: המותג הבינלאומי נפרד מהבקבוק הכי מזוהה שלו

כחלק מהניסיון שלה להפחתת פסולת פלסטי ולהגביר את המחזור כדי לשפר את איכות הסביבה - חברת קוקה קולה הודיעה שהיא תוותר על הצבע בבקבוקים של המשקה הפופולארי שלהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 10:25 כט בתמוז התשפב

אחרי 60 שנה: המותג הבינלאומי נפרד מהבקבוק הכי מזוהה שלו
צילום: shutterstock

60 שנה אחרי: המשקה הקל הפופולארי "ספרייט" לא יימכר יותר בבקבוקים ירוקים. חברת קוקה-קולה העולמית הודיעה אמש (ד') שכחלק מהמאמץ להיות אחראיים יותר לסביבה, המשקה ישווק בבקבוקים שקופים. הבקבוקים הירוקים בהם עושה החברה שימוש מכילים פוליאתילן טרפתלט (PET), חומר שאינו יכול להיות ממוחזר לבקבוקים חדשים.

"הוצאת הצבע מבקבוקים משפר את איכותו של החומר הממוחזר", ציין ז'וליאן אוצ'וא מנכ"ל חברת "R3CYCLE" שעוזרת לחברת קוקה-קולה לשפר את יכולת המחזור שלה. אוצ'וא הוסיף שכאשר הבקבוקים ממוחזרים, בקבוקי ספרייט שקופים יכולים להפוך לבקבוקים חדשים, דבר שיוצר מעגל של מחזור פלסטיק".

חברת המשקאות סופגת ביקורת רבה בשנים האחרונות על כך שהיא תורמת במידה רבה לזיהום הסביבה מפסולת פלסטית. ב-2020 ארגון הסביבה "Break Free From Plastic" מצא שהחברה היא המזהם מספר האחד בעולם מבחינת זיהום פלסטי. סמליה נמצאו על 13,834 חלקי פלסטיק זרוק ב-51 מדינות שונות. לרוב הפסולת נמצאה במקומות ציבוריים כמו פארקים וחופי הים.