טעם החיים משתנה: מתכון חדש לקולה זירו

חברת קוקה קולה העולמית הודיעה על שינוי הרכב משקה הזירו הוותיק, כך שיהיה דומה יותר לקוקה קולה הקלאסית. המהלך נעשה כדי להגיע לגידול במכירות, "המתכון המשופר מקרב את טעמו לזה של קוקה קולה האייקונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 07:51 ו באב התשפא

טעם החיים משתנה: מתכון חדש לקולה זירו
צילום: פלאש 90. נתי שוחט

חובבי הקולה בעולם נחלקים לשניים. אלו שבשבילם קולה זירו היא טעם החיים, ואלו הסוגדים לטעם הקלאסי של המשקה המוכר. אתמול (ד') הודיעה חברת קוקה קולה העולמית כי היא צפויה לערוך שינויים בטעם ובעיצוב הבקבוקים והפחיות של קולה זירו. 

בהודעה שפורסמה מטעם החברה נמסר כי הטעם החדש יהיה דומה יותר לקולה הרגילה, העשירה בסוכר. יחד עם זאת, גם במשקה החדש הדגש יהיה על זירו סוכר והוא ישמש חלופה דיאטטית לקוקה קולה. גם הפחית תשתנה, והיא צפויה להיות אדומה יותר מהעטיפה הנוכחית, והמילה זירו תופיע בפונט שחור וקטן יותר. 

בחברה מקווים כי השינוי יוביל לעלייה נוספת במכירות, ולמנף את המצב הקיים, זאת לאחר שברבע הראשון של השנה נרשמה עלייה של 8% במכירות הזירו. "למרות ההצלחה העצומה שלו, קולה זירו עדיין מייצג אחוז קטן יחסית של המותג קוקה קולה"|, אמר מנכ"ל החברה, ג'יימס קווינסי, "המתכון המשופר מקרב את טעמו לזה של קוקה קולה האייקונית". עוד אמר המנכ"ל כי ההחלטה על השינוי הושפעה מדעת הציבור ומהניסיון התמידי לשיפור המצב הקיים. 

כבר בימים אלו יכולים צרכנים באירופה ובאמריקה הלטינית לבדוק את המשקה החדש, אשר נמצא על המדפים. בהמשך החודש יחל השיווק בארה"ב, ולמדינות אחרות יגיע במהלך אוגוסט וספטמבר. לעומת זאת, חובבי הקולה בישראל עלולים לנחול אכזבה שכן בחברה בארץ אומרים כי "בישראל לא מתוכנן שינוי בטעם של קוקה-קולה זירו".

לא מדובר בשינוי הנוסחה הראשון בתולדות המשקה. קולה זירו הושק לראשונה ב-2005, וכעבור 12 שנה עבר שינוי, גם אז במטרה לקרב את הטעם של הזירו לטעמה של הקולה הרגילה.  בחברה ציינו כי מאז שינוי המתכון ב-2017, נרשמה צמיחה דו ספרתית בעקביות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן