10 דברים שלא ידעתם על שוקולד

לכל אוהבי ושבויי השוקולד, 10 עובדות שלא ידעתם על המאכל האהוב, זה שלמרות הדיאטה תמיד מוצא את דרכו חזרה אלינו ואין תחליף לטעמו המנחם והמחבק

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 05/12/21 11:08 א בטבת התשפב

10 דברים שלא ידעתם על שוקולד
שוקולד, צילום: shutterstock

1.שוקולד חלב הומצא לראשונה בשוויץ בשנת 1875 על ידי דניאל פיטר. פיטר עמל במשך שמונה שנים על מנת למצוא את המתכון, עד שלבסוף גילה כי מרכיב הקסם הינו חלב.

2. עצי קקאו יכולים לחיות עד גיל 200 שנה, זה אולי נשמע מרשים מאוד, אך האמת היא שהעץ הטרופי מייצר פולי קקאו רק ב 25 שנה הראשונות שלו. בכל שנה העץ מניב בין 400 ל 1,200 פולי קקאו שזה שווה בערך ל 3 קילו שוקולד.

3. ה-7 ביולי הוא יום השוקולד! זה בשל המסורת ההיסטורית, לפיה בתאריך זה בשנת 1550 הובא השוקולד לראשונה לחופי אירופה. אם כי, מספר מקורות טוענים שייתכן שכריסטופר קולומבוס הביא את השוקולד  ליבשת כבר בשנת 1504. בכל מקרה, יום מדוייק או לא, אנחנו תמיד רואים בשוקולד סיבה למסיבה.

כמה שווה שוקולד?

כמה שווה שוקולד? צילום: shutterstock

4. בתרבויות האצטקים והמאיה העתיקות, אהבו והעריכו את פולי הקקאו עד כדי כך שהם השתמשו בהם כמטבע בסיס לסחר ביניהן. סל של פולי קקאו שימש כיחידת סחר אחת בשוק.

5. עץ הקקאו "תאוברומה" הוא שמייצר את פולי הקקאו, ופירוש שמו – "מזון האלים". מסכימים?

6. שוקו חם היה פינוק השוקולד הראשון, לא שוקולד מוצק. זה לא היה כמו השוקו החם שאנו מכירים בימינו, אלא בעיקר תערובת מרה שנהנו ממנה במהלך חתונות ואירועים ויחסו לה תכונות מאגיות ומחלימות.

7. יש בעולם יותר מ-500 טעמים זמינים של שוקולד, בעוד שליין יש רק כ-200. אם ברגעים אלו שמתם לכם למשימה לטעום את כולם, אתם לא לבד.

8. מחקר שנערך באוניברסיטת צפון אריזונה מצא כי שוקולד מריר עם 60% קקאו יכול לעזור לשמור על ערנות וחדות למשך זמן. 120 הנבדקים הראו תוצאות מרשימות ומעל המצופות.

הכי טעים

הכי טעים צילום: shutterstock

9. רות וויקפילד, ממציאת המתכון לעוגיות השוקולד צ'יפס, מכרה את המתכון המפורסם שלה לנסטלה, אבל היא לא רצתה כסף. במקום זאת, היא ביקשה אספקה ​​של שוקולד לכל החיים!

10. ישנה מחלוקת עתיקת יומין שבאנו לפתור אחת ולתמיד, האם שוקולד לבן הוא באמת שוקולד? לצערנו הרב התשובה היא לא, טכנית שוקולד מורכב מפולי קקאו, ושוקולד לבן הוא פשוט תערובת של שמנת מוצרי חלב המון סוכר וכמות קטנטנה של ליקר שוקולד.  זה עדיין לא ימנע מאיתנו ליהנות גם ממנו!