6 טיפים להתנהלות בריאה יותר בחג המנגל!

על מנת שלא נאכל יתר על המידה ביום שכולו בשרים ו'על האש', התזונאית מיטל עזר, מביאה כמה טיפים שיעזרו להתמודד עם הסוגיה

מיטל עזר - תזונאית 29/04/20 09:31 ה באייר התשפ

6 טיפים להתנהלות בריאה יותר בחג המנגל!
צילום: shutterstock

על מנת שלא לאכול יתר על המידה, ובהמשך לפרסומי משרד הבריאות כי מחצית מהישראלים יעלו בין 5 ל- 7 ק"ג עד סוף הסגר, מיטל עזר תזונאית קלינית וספורט, יועצת ראשית לחברת הרבלייף מעניקה טיפים ועצות כיצד לעבור את יום המנגל בצורה הטובה והבריאה ביותר.

 

1. לאכול ארוחת בוקר

 אנחנו יודעים מתי מתחילים את המנגל אבל לא ממש מתי מתחילים לאכול, אם נגיע לארוחה רעבים מאוד, יהיה קשה לחכות לאוכל שיתבשל והסיכוי לנשנש מהפיתות והחומוס שכבר מוכנים יגדל. לכן, חשוב אכול ארוחה מזינה ומשביעה על מנת לחכות להכנת הבשר ולהכין מנה מאוזנת ומשביעה.

 

2. צלחת במקום פיתה

כאשר אוכלים בצלחת יש אפשרות להגדיל את כמות הירקות, ולאכול ארוחה מאוזנת יותר בין אבות המזון. החלוקה המומלצת הינה שליש צלחת ירקות , שליש חלבון (בשר,עוף,דג,טופו) ושליש פחמימה לדוגמא חצי פיתה או סלט טאבולה, סלט עדשים וכדומה.

 

3. להשקיע בסלטים

הזדמנות להשקיע בירקות, להכין סלטים חדשים ומעניינים, לדוגמא סלט ברקולי, סלט כרובית, סלטי כרוב למינהם, סלט סלק וכודמה. הירקות עשירים בסיבים תזונתיים המשפיעים על תחושת השובע, אך גם עשירים בנוגדי חמצון אשר חשובים עוד יותר כאשר אוכלים בשר צלוי. בעת צליית הבשר נוצרים חומרים מחמצנים העלולים לגרום לנזק בריאותי, ועצם האכילה של ירקות לצד הבשר יכולה להפחית מנזק הזה. ניתן לשלב גם יין אדום העשיר גם הוא בנוגד חמצון (רק חשוב לזכור כי כוס יין = כ150 קק"ל).

צילום: shutterstock

 

 

4. תוספות מגוונות

בנוסף לצ'יפס ולפיתה מומלץ להכין תוספות שונות כמו קלחי תירס, תפוח אדמה או בטטה אפויים. כדי שיהיה אופציה לא מטוגנת וכך נוכל להרכיב ארוחה טעימה ובריאה.

 

5. הכנה ביתית של ממרחים

הזדמנות לנצל את זמן הקורונה, ולמרות שכולנו במטבח יותר מהשגרה זה הזמן להכין את הממרחים לבד ולהפחית את הצריכה של חומרים משמרים. הכנה של חומוס ביתי ממרכיבים טבעיים ללא חומרי שימור משדרגת את איכות החומוס ואת ערכו התזונתי. גם את הטחינה מומלץ להכין מטחינה גולמית משומשום מלא וליהנות מהיתרונות של העשרה בסידן וברזל. וממרחים נוספים כמו ממרח קשיו, פסטו וכדומה.

 

6. אכילה מודעת

בגלל שארוחת מנגל היא ארוחה "בהמשכים", אני ממליצה לבחור מראש איזה בשר או חלבון רוצים לאכול, ואז להכין צלחת מאוזנת, לאכול בישיבה ובנחת עד לתחושת שובע נעים. ולאחר מכן לנסות להתרחק מהאוכל כדי לא להתפתות ולהמשיך לאכול מבלי תשומת לב.


 

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר