התאמות ושילובים - לא רק בבגדים | כך תרכיבו ארוחה מוצלחת

קונטרסט ושילוב בין צבעים הם מושגים המוכרים לנו מעולם ההלבשה והסטיילינג. אבל הנה כמה עובדות בנושא שאתם צריכים לדעת, גם בקשר למה שנמצא לכם בצלחת

חדשות כיפה עידן יצחקיאן 02/08/20 09:46 יב באב התשפ

התאמות ושילובים - לא רק בבגדים | כך תרכיבו ארוחה מוצלחת
צילום: shutterstock

לא אשכח את הפעם הראשונה בה נשלחתי לבחור זר פרחים להביא לאמא לשבת. אני גם זוכר טוב מאוד את הימים מול ארון הבגדים, חושב מה ללבוש. בתור גבר, אני מתוכנת לא לשים לב לפרטים האלה ופשוט "לזרוק עלי" מה שיש. אבל לא. מזל מאזניים טיפוסי. מאותגר החלטה. 

מה אומרות לכם המילים הבאות: קונטרסט. שילוב בין צבעים. מציאת העמק השווה בין הטעמים. מיזוג ריחות. התאמת ריהוט לצבע הקיר או הרצפה. נתקלתם פעם בקונפליקט? טבעי שכן. יש לנו בריאה כל כך מגוונת, איך אפשר שלא? כל כך הרבה שפע של צורות, גוונים, מרקמים, ועוד לא דיברנו על סטיילינג – שהפך להיות מקצוע נחשב בעולמנו המתקדם. למי מתאים כל ההתאמות האלה? 

גם בגופנו המשוכלל, התאמת המזון חשובה. אמר ד"ר שלטון: "אינך ניזון מהאוכל שאתה אוכל – אלא מן הכמות שאתה מעכל וסופג". נסביר: כשאדם אוכל עמילן, קיבתו זקוקה לסביבה בסיסית כדי לפרק בצורה מיטבית. כך גם מעיו. מה שאין כן כשהוא אוכל חלבון, איבריו האלו זקוקים דווקא לסביבה חומצית. ולכן, כאשר משלבים בין עמילן לחלבון (נגיד עוף עם אורז, בגט עם נקניק, אפילו ביצה ותפוח אדמה), הדבר מקשה על מערכת העיכול. לרוב זה ילווה בנפיחות, תחושת כבדות, ועוד תחושות שאנחנו רוצים להימנע מהן. 

כשתופרים חליפה לצלחת האכילה, צריך להתאים לה סט תואם של מכנסיים. ולכן, ירקות הולכים עם הכל. ירקות הם "החברים" של כולם. אפשר לשלב אותם עם חלבון, וגם עם עמילן. מסקנה: בארוחה- קודם כל חישבו על סלט עשיר. אליו תוסיפו או חלבון (נגיד טורטיית כוסמת) או עמילן (פרוסת לחם מחמצת או קוביות בטטה לדוגמה). הגוף שלכם יודה לכם על ההתחשבות. ישנם עוד צירופים חשובים אבל אין כאן המקום להאריך.

לסיכום, הרעיון צריך להיות ברור- לקטלג ארוחות: חלבונית או עמילנית. וכבר פגשתי אנשים בחיי, שרק מהטיפ הקטן הזה, ירדו יפה במשקל. הגוף ספג את מה שהיה צריך, פלט את המיותר, וכל השאר היסטוריה. 

 

 

הכותב: עידן יצחקיאן, יועץ ומנחה לרפואה טבעית גוף ונפש בדרך היהדות, בוגר מכללת אלימה מיסודו של הרב יובל הכהן אשרוב. ליצירת קשר: 0542321045. Idanitz@gmail.com

לטורים קודמים