אפשר לבנות שרירים גם בעזרת חלבון צמחי

בכל חדר כושר יש פינה של חבר'ה, שגודל השריר שלהם ביד, לא סטנדרטי בשום צורה. בטור שלפניכם נדבר על איך הם עושים זאת, והאם זו הדרך היחידה בה אפשר לבנות את השריר

חדשות כיפה עידן יצחקיאן 05/07/20 16:14 יג בתמוז התשפ

אפשר לבנות שרירים גם בעזרת חלבון צמחי
צילום: shutterstock

בכל חדר כושר, בכל מקום בעולם, יש פינה של חבר'ה שלא קשורים לרוב המתאמנים. מדובר באנשים שגודל השריר שלהם ביד שווה לגודל הראש שלי, ולפעמים אפילו יותר. ולא נדבר על גודל כל רגל, שסביר להניח מאפיינת את היקף הגוף שלי. תמיד עניין אותי לדעת, טכנית, איך אפשר להגיע לגודל כזה..
 
לפני הרבה שנים, כשהטכנולוגיה הייתה בחיתוליה, הבנתי שהחבר'ה האלה היו אוכלים בממוצע, ביום טוב, תבנית ביצים (!). עם השנים התבנית התחלפה במשקה עתיר באבקת חלבון ובעוד כמה חומרים. האם זו הדרך היחידה בה אפשר לבנות את השריר? תהיתי לעצמי. וגם אם כן, כמויות  כאלה של חלבון מן החי עלולות גם להזיק. אז מה הועילו שרירנים בתקנתם? 
 
חלבון, מכיל חומצות אמינו, אשר הן אבני הבניין של הגוף. צריכת חלבון היא דבר הכרחי לקיום האדם, ואין ספק על החשיבות בצריכתו באופן יומיומי. אמנם, צריך לדעת, שכשצורכים חלבון מן החי, ביחד עם צריכת חומצות האמינו, מקבלים עוד כמה "מתנות": חלבון מן החי עתיר בכולסטרול (הידעתם שהוא נקרא בפי העולם "הרוצח של האנושות"?), מעלה את חומצת השתן בדם, גורם להתרבות חיידקי ריקבון במעיים, ובאופן כללי גורם לעודף חלבונים בגוף, אשר כל אלה יכולים לגרום להתפתחות של אבנים בכליות, דלקות מעיים, מחלות דגנרטיביות (ניווניות) שונות ולהזדקנות מוקדמת. אני חושב שהנקודה ברורה. רב הנזק על התועלת. 

מה שאין כן, וזו הבשורה הטובה, החלבון הצמחי מפחית את הכולסטרול, מכיל סיבים תזונתיים אשר מסייעים לעיכול, לא מגביר בכלל את חומצת השתן, מפחית תהליכי הזדקנות (כי אין בו כולסטרול), והברזל המצוי בעלים הירוקים ייקלט וייספג בצורה טובה יותר מאשר בצריכתו מהחי. 
 
אגב, הגוף השוקל 80 ק"ג, אמור לצרוך חלבון באופן יומיומי כחצי ממשקלו (בגרמים!) דהיינו 40 גרם. עכשיו נסו לחשוב על כמויות החלבון המשוטטות בין האבקות השונות, הסטייק ותבנית הביצים. לסיכום, חלבון הוא הכרחי לבניית השרירים, אבל לא צריך להפוך את העולם למר, כדי להיות מר עולם. 

מתכון להכנת חטיף עשיר בחלבון

 

 

 

 

הכותב: עידן יצחקיאן, יועץ ומנחה לרפואה טבעית גוף ונפש בדרך היהדות, בוגר מכללת אלימה מיסודו של הרב יובל הכהן אשרוב. ליצירת קשר: 0542321045. Idanitz@gmail.com

לטורים קודמים