פרחי באך לימים הנוראים

הנטורופתית שרה בר אשר ממליצה גם לכם על תמציות פרחי באך, אשר יסייעו לכם להתמודד עם המתח הנפשי של תקופת החגים

חדשות כיפה שרה בר אשר 12/09/13 15:46 ח בתשרי התשעד

פרחי באך לימים הנוראים
שרה בר אשר, צילום: שרה בר אשר

בואו נגיד את האמת, רוב האנשים מתחרטים בעשרת ימי תשובה על כמויות האוכל האדירות שהם אכלו בראש השנה ובשבת שובה. ואם מישהו מרגיש תחושת דכדוך, אז זה כנראה בגלל שהבגד שנסגר בקלות בערב השנה החדשה, מתקשה כעת לעשות את אותה פעולה. עם זאת, וכדי ללמד זכות על בני ישראל, נציין שישנם כאלה שנמצאים כעת על אחד השלבים בסקאלה של החזרה בתשובה וקבלה לעתיד.

לכן גם לאלה וגם לאלה, מומלץ לקרוא על התמציות המופלאות של ד"ר באך, שעוזרות לעבור טוב יותר את הימים הנוראים.

רק שלפני כן, בואו נעשה היכרות עם ד"ר באך ועם שיטת הריפוי שלו: ד"ר אדוארד באך נולד בווילס וחי בשנים 1886-1936. ד"ר באך, היה רופא בקטריולוג קונבנציונלי M.D.. לאחר שלא מצא תשובות מספקות לשאלותיו, ולאחר שהתגבר על מחלת הסרטן, פנה ללימודי הומיאופתיה. ד"ר באך הלך בדרכו של סמואל הנמן, שהוא אבי תורת ההומיאופתיה, אך שאף לפתח שיטת טיפול קלה ועממית. לכן הוא פיתח את שיטת פרחי באך. אחת האמירות שמבטאות את פילוסופיית החיים של ד"ר באך היא: "אדם חולה מפתח מחלה ולא המחלה היא הגורמת לאדם לחלות". ואכן באותה תקופה, שיטת ההסתכלות הזאת על המחלות, הייתה ייחודית, כיוון שהוא שאף להגיע אל שורש הבעיה, ולא הסתפק בטיפול בסימפטום.

פרחי באך הם 38 פרחים, שיחים ועצים שעברו מיצוי במי מעיין. הם משמשים לתמיכה ולחיזוק האדם כך שיוכל לעמוד באתגרי החיים. לכן, פרחי באך מטפלים במצבים כגון: פחד, דיכאון, טראומות מהעבר, שיפור הביטחון העצמי, התגברות על רגשות שליליים ועוד.

להלן שמות של תמציות פרחי באך שמתאימות למצבים רגשיים שאופייניים לחודש תשרי: (חשוב לציין ששיטת הטיפול הנכונה נעשית בהתאמה אישית. אך הרשימה הנ"ל יכולה לתת את הכיוון).

תיאור הבעיה

שם התמצית

אנשים שסובלים קשות מביקורת עצמית קשה ומהרהורי חרטה (אולי מהסיבות המוזכרות לעיל)

Pine

אנשים מדוכדכים ומאוכזבים מעצמם, ייתכן שנוקטים בהענשה עצמית (ימים נוראים)

Rock water

אנשים שלא יודעים לסלוח, אנשים קשים ולא גמישים. אנשים שקשים גם לעצמם וגם לאחרים. (במיוחד בגלל שאין יום הכיפורים מכפר).

Gorse

אנשים חסרי סבלנות אולי בגלל כל המטלות של בניית סוכה, ביקורים אינסופיים בסופרמרקט עם רשימות אינסופיות של קניות לחג, ואולי בגלל שהם חייבים להזמין לסוכה אושפיזין שהם לא לגמרי אוהבים. (למשל את החותן והחותנת).

Impatiens

ההמלצות המובאות כאן אינן באות להחליף טיפול של פסיכולוג, או פסיכיאטר.

(רשימת התמציות לקוחה מתוך הקורס: פרחי באך בהנחיית מר דוד עניס).

הנטורופתית שרה בר אשר, מייסדת וראש בית הספר "בריאה" במכללת "אורות ישראל", קמפוס אלקנה.