נתקעתם עם פירות יבשים מט"ו בשבט? הנה כמה רעיונות

נתקעתם עם ערימת פירות יבשים מיותרת? מחפשים מה לעשות איתם? אספנו עבורכם את הפתרונות היעילים ביותר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/02/16 17:01 כח בשבט התשעו

נתקעתם עם פירות יבשים מט"ו בשבט? הנה כמה רעיונות
shutterstock, צילום: shutterstock

שבועיים עברו מט"ו בשבט ורבים נותרו עם ערימת פירות יבשים בצבעים זוהרים מייד אין טורקיה. הסיכוי שתרצו לאכול פאפאיה מיובשת באמצע חודש אדר הוא לא גבוה מה כן ניתן לעשות עם השאריות? תלוי את מי תשאלו בחרנו בשש דמויות עם שש תשובות שונות.

אמא: סיר מתוקים - קוסקוס מתוק הוא ארוחה נחמדה מאד שניתן להכין בקלות יחסית והפירות היבשים הם מתאימים לה במיוחד. טגנו בצל והוסיפו לו לאט לאט מעט סוכר כדי שישחים ואז הוסיפו גזרים גמדיים, פרוסות אננס, דלעת ואת הפירות היבשים והוסיפו קינמון לפי הטעם. ניתן להוסיף את מי האננס לתוך הסיר מה שמעניק חמיצות טעימה לים המתיקות של המנה.

רופא משפחה: להשליך לפח. הפירות היבשים הינם לא בריאים לחלוטין. העובדה שהפירות אינם מתקלקלים היא כיוון שאין בהם חיידקים חיים, עובדה שאמורה לעורר את תשומת ליבנו לכך שמדובר במשהו לא בריא. משהו שאפילו חיידקים לא מצליחים לחיות בו אינו יכול להיות בריא. החומרים המשמרים וחומרי הצבע בהם משתמשים בחלק מהפירות כדי שיראו (זורחים) וטעימים (?) אף הם אינם בריאים בעליל ומומלץ להתנזר מהם. בל תשחית של הגוף חמור מבל תשחית של הפירות אותם תשליכו לאשפה.

רופא שיניים: תאכלו את כולם, אנא הקפידו על לעיסה מעמיקה, אין לבלוע כל עוד נותר טעם בפרי. יש להקפיד ולא לצחצח שיניים לאחר אכילת הפירות כמובן שיש להימנע משימוש בחוט דנטלי או קיסמי שיניים שיכולים לפגוע באפקט המדהים שיוביל אתכם ל-28 טיפולי שורש ן-15 כתרים שיסייעו לי בתשלום המשכנתא וההלוואה על הפרארי שלי.

(צילום: shutterstock)

רופא סיני: שמרו אותו כתרופה לעצירות, אֵם כל המחלות, ואין כמו פירות יבשים להקלה ולפתיחת מערכת העיכול. אכילה נכונה של פירות יבשים מפעילה את המעיים, ואין ספיגה חוזרת של רעלים כתוצאה מעצירות. שזיפים יבשים, חרובים, דבלים - כל אלה יפים כנגד עצירות. הסוכר שמכילים הפירות הוא סוכר טוב ובריא יותר מהסוכר הלבן המעובד שכן ככל שהסוכר יותר קרוב לצורה שלו בטבע כך על פי הרפואה הסינית הוא בריא יותר.

השכנה: אם זה יבש לכו תדעו ממילא ממתי זה... אולי זה מלפני שנה? אולי מלפני שנתיים? הסיכוי שהמוכרים מצליחים למכור את כל מלאי הפאפאיה שלהם בט"ו בשבט נמוך מאד כך שהסבירות שהפאפאיה הספציפית הזו היא אפילו מבאג אלפיים היא סבירה לחלוטין. תשמרו את זה לט"ו בשבט הבא וכך תוכלו לדעת אחת ולתמיד אם עובדים עליכם בחנות הפיצוחים.

ילדים: פירות יבשים זה יותר בריא מסוכריות גומי. יש בהם פחות סוכר ופחות חומרים נוספים כחומרי מאכל, מייצבים, ג'לטין, חומרים משמרים, צבע מאכל, ועוד. תנו לנו לאכול אותם!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן