מה? תפוח אדמה

תפוחי האדמה במדורה הפכו לאוכל המסורתי של ל"ג בעומר. שרה בר אשר עם כל המידע על הפקעת העמילנית. ראו הוזהרתם

חדשות כיפה שרה בר אשר 27/04/10 00:00 יג באייר התשע

מה? תפוח אדמה
ironchefbalara-cc-by, צילום: ironchefbalara-cc-by

תפוח אדמה משמין או לא משמין? התשובה - תלוי. כשחג העצמאות החליף את המותג שלו מחג הפלאפל לחג המנגל, ל"ג בעומר נשאר בינתיים חג תפוחי האדמה. להלן כל מה שרציתם לדעת על הפקעת העמילנית שהפכה לסמלו של החג:

תפוח אדמה נחשב אמנם לירק, אך הוא ירק עמילני כלומר הוא מכיל כמות נכבדה של פחמימות. לכן בניגוד לירקות שאותם ניתן לאכול ללא הגבלה. תפוח אדמה נכנס לקטגוריית התוספת העמילנית.

הירק היחיד שעולה על שולחנם של אנשים רבים. הוא תפוח האדמה, שבמקרה הטוב הוא אפוי, או מבושל ובמקרה הפחות טוב הוא ציפס.


איך אתם אוהבים את תפוחי האדמה שלכם?

(צילום: Dr. Hemmert-cc-by-nd)


ההרגל של אכילת חלבון מהחי כמו עוף, או בשר כשלצידו תפוחי אדמה. הוא ההרגל שאחראי למצוקה של הרבה בני אדם. הצירוף הקטלני יושב כמו פצצה כבדה בתוך המעיים שלנו, שמנסות בכוח לפרק אותו. על כן אכלו עוף עם ירקות . או תפוחי אדמה עם ירקות. למה ירקות? כדי שהראשון יצליח לרדת בפיתולי המעיים.

פירה - מי עדיין מכין פירה עם מרגרינה ומעיז לקום? פירה אפשר להכין עם שמן זית ותבלינים. אם אינכם חוששים מכולסטרול ואם הארוחה היא חלבית (וכמובן אם אתם חוששים מהילדים). הכינו פירה עם חמאה. אך האפשרות הגדולה מכולם היא, למעוך תפוח אדמה על צלחת אישית ולצקת מעליו תבשיל ירקות. הירקות על תבליניהם יתנו את הטעם לתפוח האדמה.

תפוח אדמה הוא כאמור, עמילן מרוכז ולכן הוא כבד ומתעכל לאט. לפיכך הוא נותן תחושת שובע לאורך הרבה זמן.

עין הרע - תפוח אדמה שיצאו לו העיניים, לא ראוי למאכל. לכן אכלו אותו כשהוא טרי או השליכוהו. אל תוציאו לו את העיניים, הוצאת העיניים היא רק טיפול קוסמטי. כשאתן קונות תפוח אדמה שימו לב שאין לו לכתחילה עיניים. כדי להאריך את חיי תפוח האדמה. עטפו אותו בנייר עיתון.

סובלות מהמפרקים? הימנעו לחלוטין מאכילת תפוחי אדמה. הם שייכים למשפחת הסולניים ולכן הם יגבירו את הכאבים.

ציפס קפוא שיש לאפות בתנור, הוא למעשה ציפס מטוגן. הוא טוגן במפעל. נסו להקפיא ציפס שטיגנתם בבית, תקבלו לאחר ההפשרה רצועות מעוררות רחמים. הסיבה היא, החומרים המוספים לציפס שומרים על צורתו גם לאחר ההקפאה. אתם ממש לא רוצים את התוספות האלה. הכירו אותם. הם רשומים ברשימת הרכיבים שעל גבי האריזה.

רוצים תפוחי אדמה בטעם של ציפס? ואפילו יותר טעימים מציפס? קנו תפוחי אדמה טריים. כך שהקליפה מתקלפת בקלות (כמובן בעזרת קולפן). הניחו אותם על גבי נייר אפייה. ערבבו אותם עם שמן זית, פפריקה מתוקה ומלח ים אטלנטי. אפו בתנור בחום בינוני. ולא! אל תעטפו בנייר כסף. שימו לב למשך האפייה. צריך להוציא את תפוחי האדמה כשהם קריספיים אך עדיין לא שרופים. גם ילדים שבעים לא יעמדו בפני הריח ובעיקר בפני הטעם. רוצים את זה קצת יותר מתוחכם? הוסיפו עגבניות ורוזמרין.

שיהיה לשובע ולרזון.

שרה בר אשר, תזונאית טבעית, מתמחה בתזונה לפי סוג הדם, למבוגרים ולילדים. מנחה קורס: "חיים נכונים לפי סוג הדם" ובעלת קליניקות לתזונה טבעית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן