חג העישון הלאומי

מי אמר ששיפוד הוא מילה נרדפת לבשר מטפטף? שרה בר אשר עם עצות למנפנפים

חדשות כיפה שרה בר אשר 09/05/11 12:17 ה באייר התשעא

חג העישון הלאומי
avlxyz-cc-by-sa, צילום: avlxyz-cc-by-sa

כן יש חג כזה! והוא מכונה גם חג העצמאות. רגע אחרי שנפרדנו מהמצות ולפני שנופלים עלינו מאות פרסומים על בשר שמתאים לחריכה, באתי לעורר בעם היושב בציון כמה שאלות (עם הצעות לשיפור, כמובן):

אחרי שב"ה נפרדנו מהמנהג המגונה של עישון סיגריות. (נכון שיש עדיין קומץ של אנשים שנשארו עם המנהג מהאלף הקודמת). לא ברור כיצד קורה שדווקא ביום החגיגי הזה אנשים, נשים (ובכללן נשים הרות) וטף יושבים תחת עננת עשן. ולמעשה - מעשנים?

מדוע כשאתם בוחרים לעצמכם סטייקים, פרגיות, שיפודים ועוד מיני בשרים משובחים. אתם קונים ליקרים לכם, הידועים גם בכינוי ילדיכם, את הבשרים הכי נחותים. אז נכון שחשוב שהם יהיו שבעים. ונכון שדרך שם גם קצת בשר, ולכן הם בשריים. ונכון שזה מה שהם דורשים. אבל חברים! נקניקיות? אתם באמת לא יודעים מה יש בהם? בואו נתחיל עם העובדה המצערת שהם מכילים חומרים משמרים שנקראים ניטריטים וניטרטים שהם חומרים בעלי פוטנציאל מסרטן בעיקר בקיבה. עכשיו נראה אתכם נותנים להם נקניקיות!

זוכרים שפעם היה לנו מאכל לאומי? קראו לו פלאפל (ולנו יש...). אז אולי כדאי להחזיר עטרה ליושנה. אל תטגנו בשמן עמוק. תאפו בתנור! איך עושים את זה? פשוט. מניחים את הכדורים על גבי נייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש. אל תשכחו לשים הרבה כמון וכוסברה. ולא. אל תקנו את הכדורים הקפואים. תשקיעו!

כיצד קרה שאנחנו חוגגים את החג הכי ישראלי בנוסח דרום אמריקה? או אם תרצו כמסיבת ברביקיו אמריקאית? המאכלים הכי ישראליים מתקופת האבות הם לבנה, זעתר ופיתות. תחשבו על זה! זה רעיון לא רע לגיוון. אם אתם מארחים בערב החג, תעשו טובה - עשר בלילה היא שעה גרועה לעיכול סטייקים. ארוחת ערב חלבית בנוסח אגן הים התיכון נראית לי פתרון מוצלח לבטן המסכנה.

מה דעתכם שבחג העצמאות לישראל, תשקיעו בטיול בארץ ישראל? זה הרבה יותר ישראלי. הרבה יותר חגיגי והכי חשוב זה יותר בריא. לאלה שחייבים בחג לאכול את הכולסטרול שלהם לדעת, אני מציעה הסכם פשרה: צאו אחרי הארוחה עם כל חבורת הקרניבורים שלכם לצעידה. הודיעו לכולם מראש שיביאו נעלי ספורט. זה לא ישרוף את כל מה שאכלתם. אך זה יאזן מעט את הכולסטרול.

(צילום: Markusram-cc-by-nd)



נראה לכם שבשר שמועשר בחומרי בעירה הוא מזון בריא? אני יודעת שישנן הרבה דיאטות הרזיה שמצדדות בהכנת חזה עוף על האש כי הוא מרזה. ואם משהו מרזה, אזי הוא בריא. אז זהו שלא! פחמים ספוגים בחומרי בעירה מבית מדרשו של הנפט הם חומרים מזיקים! אם בחרתם לאכול בשר מהמנגל אכלו ממנגל חשמלי. או כפשרה ממנגל על גז.

למה אנשים חושבים שכדי לא להשמין כדאי לאכול רק את הבשרים ולהימנע מהפיתות? בדקתם כמה קלוריות יש בפיתה? וכמה יש בקבב? בדקתם מהם אחוזי השומן שבפיתה לעומת ההמבורגר? אם אתם רוצים לשמור על הבריאות והמשקל, אכלו 2-3 שיפודים. או חזה עוף עם שפע של סלטים מסוגים שונים כשהם מתובלים בשמן זית ישראלי, לימון טרי וזעתר. (אמרתי ישראלי?)

מי אמר ששיפוד הוא מילה נרדפת לבשר מטפטף? מה דעתכם על שיפודי דגים? או על שיפודים צבעוניים מירקות, או מפירות בצבעים שונים? אחרי שכבר חוויתם כמעט את הכול, שווה לנסות ריגושים חדשים. ולא! בבקשה על תכינו מרשמלו על האש. גם אם הצבע שלו כחול ולבן. אולי בעצם בגלל שהצבע שלו כחול ולבן.

שרה בר אשר מטפלת ברפואה משלימה ובשיטת "אכול נכון לפי סוג הדם שלך". הטיפול באמצעות המייל או הטלפון או בקליניקה לרפואה משלימה באלקנה.