הקיץ כבר כאן: כך תאכלו נכון

החום כבר פה, השמש קופחת והלחות מעיקה. זה הזמן לארוחות קלילות, טעימות וגם מזינות. לכבוד הקיץ שבפתח שלל עצות שיעזרו לכם לאכול בריא בלי להשתעמם

חדשות כיפה שרית עטיה שמואלי, מועצת החלב 24/06/14 14:20 כו בסיון התשעד

הקיץ כבר כאן: כך תאכלו נכון
shutterstock, צילום: shutterstock

החום כבר איתנו, הטמפרטורות עולות, השמש קופחת והלחות מעיקה. זה הזמן לקדם בברכה ארוחות קיץ קלילות, טעימות ומזינות יותר. אכילה בריאה מסייעת להרגשה טובה וקלה יותר וכמובן, משפרת את הבריאות. הדיאטנית הקלינית שרית עטיה שמואלי ממועצת החלב, מעניקה טיפים, כיצד לעבור את הקיץ ולהישאר בריאים וחזקים.

לטעום מכל העולמות
הכלל החשוב ביותר בתזונה נכונה הוא הגיוון. בכל יום וכמעט בכל ארוחה עלינו לאכול מאכלים מכמה קבוצות מזון, משום שכל קבוצה תורמת מרכיבים חשובים לבריאות. בכל יום מומלץ לאכול פחמימות, חלבונים, פירות וירקות, מוצרי חלב ואפילו מעט שומנים. איך מגוונים? אוכלים ירקות מכמה צבעים בכל יום, מחליפים את סוג מילוי הכריך וסוג הלחם, משנים את סוג מוצרי החלב שצורכים, משלבים בתפריט בשר בקר טרי, עוף, דגים וקטניות לסירוגין.

החיידקים באים
החום הישראלי מביא עימו שני דברים שחיידקים אוהבים: חום ולחות. הטמפרטורה מטפסת, ערכי הלחות עולים ומזרזים את התרבות החיידקים במזון, כתוצאה יש עלייה בולטת במחלות זיהומיות. הפיתרון הינו במניעה; הקפדה על קירור נכון של המזון, הקטנת זמן השהיה מחוץ למקרר לכדי מינימום, שמירה על הגיינה אישית (רחיצת ידיים) והגיינה של כל כלי העבודה והמשטחים אשר נוגעים במזון.

(אל תפחדו להיכנס למטבח צילום: shutterstock )

המרענן הרשמי - חלב ומוצריו
לא סתם מכונה החלב "הזהב הלבן". למוצרי החלב מתייחסים היום כאל נכס תזונתי המספק לגוף, בנוסף לסידן, עוד מרכיבי תזונה חיוניים לבריאות כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, אשלגן ומגנזיום. מחקרים העלו כי צריכה של לפחות 3 מוצרי חלב ליום כיעילה להפחתת הסיכון לשמנה, ליתר לחץ דם, לאוסטאופורוזיס ושברים, למחלות לב וכלי דם ולסוגים מסוימים של סרטן. ארוחת חלבית קלה, בריאה, מרעננת ובריאה.

לשתות והרבה
עם עליית הטמפרטורה, עולה חום הגוף ומאבדים נוזלים, לכן כדאי להגביר צריכת נוזלים. הכמות המומלצת הינה 10-12 כוסות ביום, בהתאם לסוג הפעילות ולחשיפה לשמש וחום. ביום של פעילות מוגברת מחוץ לבית, מומלץ להקפיד לשתות לאורך כל היום. עדיף לשתות מים: מומלץ להפחית בכמות שתיית פחיות ממותקות ולשתות מים, סודה עם לימון, מים קרים עם עשבי תיבול (כגון: נענע, מרווה, עשב לימון) או לשתות משקה דיאט.

לאכול ארוחת בוקר
ארוחת בוקר הינה הארוחה החשובה ביותר. לאחר 10-12 שעות של צום הלילה, מאגרי האנרגיה התרוקנו והגוף והמוח זקוקים לאנרגיה. ארוחת הבוקר יכולה להיות פשוטה, מזינה ומהירה להכנה. בד"כ רצוי להכינה ממנת חלבון (גבינה/טונה/ביצה) ופחמימות (לחם, דגני בוקר). ארוחה כזו תמנע ירידה חדה ברמת הסוכר למספר שעות. ירידה שכזו פירושה הפחתת רמת האנרגיה והופעת מחקרים מספרים ששילוב מוצרי חלב בארוחת הבוקר תורם לתזונה מאוזנת ובריאה.

לאכול ירקות
מעניקים קרירות ורעננים - ירקות משביעים, בריאים ומכילים רכיבי תזונה חשובים לגופנו. ניתן לאכול אותם בכל צורה אפשרית. מומלץ לאמץ כמה כללים: להכין סלט המכיל ירקות מחמישה צבעים. לכל צבע יתרונות תזונתיים שונים, בכל ארוחה לאכול לפחות סוג אחד של ירק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן