אוף! אין מה לאכול!

זה לגמרי לא חשוב שהמקרר שלכם מלא בכל טוב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. התלונה עדיין שרירה וקיימת. הסיבה היא שהילדים למעשה לא פותחים את המקרר, אלא את המקפיא ומחפשים שם אוכל תעשייתי. מה עושים?

חדשות כיפה שרה בר אשר 26/08/15 01:17 יא באלול התשעה

אוף! אין מה לאכול!
shutterstock, צילום: shutterstock

הרגעים האחרונים של החופש, "הבן יקיר" התעורר לו בשעה 14:00 בצהריים (הצדיק כמובן התפלל תפילת ותיקין עם הנץ החמה). כעת, רגע אחרי שהוא בירר עם עצמו איך קוראים לו (אפרים) ולמה הוא התעורר רק עכשיו (כי זה סוף החופש הגדול והוא עשה פויקה בסניף עד זמן קריאת שמע של שחרית), הוא צועק מהמטבח שממש אבל ממש אין מה לאכול. זה לגמרי לא חשוב שהמקרר שלכם מלא בכל טוב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. התלונה עדיין שרירה וקיימת. הסיבה היא שהילדים למעשה לא פותחים את המקרר, אלא את המקפיא ומחפשים שם אוכל תעשייתי. מה עושים?

מאסטר שף ילדים: ישנם בתים שבהם קיימת אמונה טפלה לפיה הדבר הכי יצירתי שילדים מסוגלים להכין הוא כדורי שוקולד. יודעים מה? המוכשרים יודעים גם להכין עוגת ביסקוויטים. אז זהו שאחרי שעיני כל האומה חזו בתוכניות בישול בטלוויזיה בילדים מזן אחר, הגיע הזמן להבין שילדים מסוגלים להרבה יותר ממה שחשבתם. לכן תבחרו עם הילדים מאכלים שיהיו בריאים, טעימים וקלים להכנה. תתפלאו! יש המון. הילדים יכולים להכין רשימת קניות וכן לוח חופש שבו יהיה כתוב איזה מאכל אוכלים בכל יום. אם הילדים קטנים, תוכלו לבשל יחד איתם. לדעתי, אין תענוג גדול יותר ממשפחה שלמה שמבשלת יחד במטבח. אם מדובר בילדים גדולים, תציעו שהם יצ'פרו אתכם בארוחה כשאתם חוזרים מהעבודה. למה לא? אתם הרי עושים את זה בשבילם במשך כל השנה. רק אל תשכחו דבר חשוב: לא מדובר בעבודה או במטלה, מדובר בחוויה מגבשת ובכיף.

ארוחת בוקר: לא תיפלו מהכיסא אם אומר כאן שזאת הארוחה הכי חשובה אך גם הכי מוזנחת במשך היום. אז אם במשך שנת הלימודים הילדים אוכלים במקרה הטוב דגני בוקר בקערת חלב למרות שהם בצום מאז ארוחת הערב, כעת יש להם הזדמנות לאכול "ארוחת מלכים". לכן הם יכולים להכין חביתת ירק עם תרד שייתן להם כוח לכל היום, או חביתה עם עגבניות שיתנו להם את נוגד החימצון ליקופן וויטמין C לצד פרוסת לחם מקמח מלא שמקושטת בירקות כיד הדמיון הטובה עליהם.

ארוחת צהריים: זה לוקח בדיוק חמש דקות. כל מה שאתם צריכים לעשות כאן זה להשאיר במקרר תבנית של חזה עוף כשהוא פרוס לשניצלים ומנגל חשמלי ביתי שאפשר להניח על הכיריים שבמטבח. כשהילדים רעבים הם צריכים בסך הכל לתבל את השניצלים בפפריקה, כמון, כורכום, מעט פלפל שחור ושמן זית. להניח את השניצלים על המנגל וזהו. אפשר לשים את השניצלים בפיתות מקמח מלא עם סלט ירקות וטחינה מלאה שגם אותה הילדים יכולים להכין בקלות ובזריזות.

ארוחת ערב: סלט של בית קפה. הדבר הכי מסובך כאן (וגם זה לא באמת קשה) הוא אפיית קרוטונים מלחם מלא. לוקחים פרוסות לחם מלא כשהן קפואות, כי רק כך קל לחתוך אותן לריבועים. מערבבים עם שמן זית ואופים בתנור למשך עשר דקות. מכינים קערות אישיות לכל אחד מבני הבית. חותכים חסות, מלפפונים ועגבניות. מתבלים בשמן זית ובמלח ים אטלנטי. מפזרים מעל הסלט מוצרלה, זיתים וקוביות של אבוקדו. בעזרת כף של גלידה, לוקחים כדור של טונה ומניחים אותו באחת הפינות שבקערה ובצד אחר מניחים פלח לימון.

תיעוד: מומלץ מאוד לבקש מהילדים שיצלמו את יצירות המופת שלהם ויעלו אותם לפייסבוק. זה ייתן תמריץ גם לחברים שלהם ואולי תתפתח כאן תחרות בריאה. ומי יודע אולי גם יזמינו אותם להשתתף בתוכנית שהוזכרה בתחילת הטור.

הנטורופתית שרה בר אשר, ראש בית הספר "בריאה" לרפואה משלימה במכללת "אורות ישראל" באלקנה ומרצה בנושא "תזונה, תוספי תזונה ותעשיית המזון".