ביקורת מסעדה תבטלו את כרטיסי הטיסה: המסעדה שמביאה את יוון ללב תל אביב

מתחם הבילוי והקולינריה "DNA.TLV" בקניון עזריאלי, מציע בראנץ' יווני טעים ומרשים בהובלת השף הישראלי המצליח, עומר מילר עם אווירה שח טברנה אותנטית | ביקורת מסעדה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/06/23 21:11 א בתמוז התשפג

תבטלו את כרטיסי הטיסה: המסעדה שמביאה את יוון ללב תל אביב
צילום: מאיה זאן

מי שעוקב באינסטגרם אחרי השף הישראלי המצליח, עומר מילר מתרשם מהמנות הקלילות והמרשימות שהוא מכין. בחודש שעבר, ביקר מילר ביוון ותיעד מאחת הטברנות המקומיות איך מכינים "כולוכו קפטדס", כדורי זוקיני מטוגנים ממולאים בגבינות. אחרי שצפיתי בסטורי, אמרתי לעצמי שרק בשביל הכדורים המטוגנים האלה שווה לטוס ליוון.

מי שהגשים לי את החלום הוא מתחם הבילוי הקולניריה "DNA.TLV" בקניון עזריאלי שבתל אביב, שמציע בימי שישי של חודש יוני  בראנץ' יווני טעים ומרשים בהובלתו של השף מילר. המתחם כולו מקושט בדגלי יוון עם נגני בוזוקי שמנגנים שירים ים תיכוניים, אווירה של טברנה אותנטית. לצד הבראנץ' היווני, ישנם פוד-טראקים ודוכני מזון מסביב לבר עם מגוון טעמים של מטבחים מסביב לעולם.

השף עומר מילר

השף עומר מילר צילום: מאיה זאן

פתיחה מרעננת עם קוקטייל צונן

על הבר הוגש לנו קוקטייל Kalimera (בוקר טוב ביוונית) בשילוב אוזו 12, מיץ אבטיח טרי, רוזטה, מיץ אננס, ורוזמרין. הקוקטייל נתן פתיחה טעימה וצוננת לאחר שהזענו את הנשמה בדרך למתחם. למרות שאנשים יכולים להרים גבה על מקומו של הרוזמרין בקוקטייל, תתפלאו, הוא נתן טעם מיוחד ומרענן. 

צילום: מאיה זאן

לאחר הפתיחה המרעננת, הוגשו לנו הכולכו קפטדס שכל כך חכיתי להם, עם סלט פיראוס ירקות חתוכים גס, גבינת פטה ושמן זית. למרות גודלם הגדול יחסית, התאבסתי שהוגשו לנו רק שלושה כדורים, מאחר שמדובר בארוחה זוגית. למרות הבאסה, קרם הצזיקי המצויין שעליו הם הונחו, כיפר על האכזבה.

כולכו קפיטדס

כולכו קפטדס צילום: ללא

אל תוותרו על פלאטת מזאטים מאתונה

בעיקריות תוכלו לבחור שתי מנות מתוך ארבע מנות מגוונות, ששלוש מהן הן על שמם של ערים מפורסמות ביוון: פלאטת מזאטים מאתונה, מקושקשת הרקליוןקסרול תרד סלוניקי וטירופיטה. אנחנו בחרנו בפלאטה מזאטים שכללה מגוון עשיר של סלטים: עלי גפן בשמן מקומי, תבשיל בובס, מיקס טאזוס,קלמטה ומנזלינו, מלפפונים כבושים קלות על ציזיקי, אנשובי על פלפל קלוי, אורגנו ושום, סלט ז׳רז׳יר, סלק, בלסמי ושקד קלוי, סקורדליה ובצל סגול ורבעי פיתות גירוס.

צילום: עומר מילר

מנה עיקרית נוספת שבחרנו היא הטרופיטה, מאפה פילו ממולא גבינות, ביצה חצי רכה שמוגש עם ציזיקי, פלחי עגבניות ובצל ירוק. גם במנה הזאת התאכזבתי שהוגשו רק שלושה מאפים דקים וקטנים, ולדעתי היה אפשר לפרגן בעוד שני מאפים. לאחר שסיימנו לאכול את העיקריות, הצוות האדיב פרגן לנו בפרחי זוקיני מטוגנים ממולאים בריקוטה קריספיים ומעולים.

צילום: ללא

מלבי עם איזון טעמים מושלם

את הארוחה סיימנו עם קינוח עדין וקליל. הוגש לנו מלבי (מסתבר שהוא קינוח יווני ולא רק מזרחי) על בסיס חלב עם ריבת משמשים חמצמצה ושבבי אגוזים. איזון הטעמים היה מושלם וכל ביס היה תענוג. בתור חובב הקינוח הלבן, זה היה המלבי הכי טעים שאכלתי.

צילום: ללא

החוויה הכללית שלנו מהבראנץ' הייתה נפלאה. כל הטוב הזה מסתכם במחיר של 260 שקלים לזוג. בעל המתחם היה נפלא ואדיב ואף הזמין אותנו לכוסית אוזו נוספת על חשבון הבית. מעבר לאוכל הטעים, שמחנו לראות את ההגיינה בתוך המטבח ואת הסדר שהם שומרים עליו. כמו שפתחתי את הביקורת, האווירה של המקום הוסיפה צבעוניות ורעננות לביקור ועשתה חשק לבוא עוד פעם.

צילום: ללא

DNA.TLV
מיקום: מגדלי עזריאלי, דרך מנחם בגין 132, תל אביב-יפו
טלפון: 055-4414648
כשרות: כשרות צהר
שעות פתיחה: הבראנץ' היווני של השף עומר מילר מתקיימים בימי שישי בחודש יוני (23.6 ו-30.6) בשעות 15:00-9:00. בשאר ימות השבוע, הבר פתוח בימי ראשון עד חמישי בשעות 00:00-9:00. בשבת בשעות 00:00-18:30.

שירותים: נקיים.

הכותב היה אורח במסעדה.