ביקורת תכירו את הלהיט הבא של השוק הירושלמי

המסעדות הוותיקות בשוק מחנה יהודה מקבלות שחקן חדש וייחודי, הפריקסה, המאכל הטוניסאי האהוב מגיע במגוון אפשרויות. וגם אל תוותרו על הקינוח בסגנון בננה לוטי

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 08/03/23 18:18 טו באדר התשפג

תכירו את הלהיט הבא של השוק הירושלמי
הפריקסה, צילום: פרטי

שוק מחנה יהודה מציע לרוב את אותן הבאסטות והמסעדות המוכרות והטעימות,  כך שלא כל יום מגיעה אופציה קולינרית חדשה. רשת המסעדות "הפריקסה של חיימיקו" מצטרפת למרכז השוק, דוכן ליד איש האתרוגים, ומציעה טעמים חדשים למבקרי השוק. 

הרשת החלה את הפעילות שלה בשנת 2012, כאשר חיים רופא (חיימיקו), בעלי חברת הובלות, לחץ על אביו, ששימש כנהג משאית, שיסיים את עבודתו וייצא לפנסיה. אבין טען כי העבודה חשובה ואין לו רצון לשבת בחוסר מעש, בתגובה החליט חיימיקו לפתוח בהוד השרון עבור הוריו שולה ויוסי, דוכן אוכל קטן למכירת פריקסה כדי שיעבדו כמה שעות ביום. הוא רצה לקרוא לו "הפריקסה של אמא", כמחווה עבורה, אך היא ואביו של חיימקו התעקשו שיקרא לו "חיימיקו". 

סניף שוק מחנה יהודה

סניף שוק מחנה יהודה צילום: ללא

לאחר תקופה קצרה שהעסק עבד, הבין חיימיקו שהתוכנית לפתוח מקום קטן ובוטיקי שייתן שקט להוריו, לא תצלח וזאת מפני שהמקום הפך לאתר עלייה לרגל. תוך זמן קצר גמלה בליבו ההחלטה לסיים את עבודתו בעיסוקו הקודם ולהצטרף לניהול העסק המשפחתי, שכעת עם פתיחת הסניף בשוק מחנה יהודה, מונה שישה סניפים.

הסניף החדש בשוק מחנה יהודה יכיל את כל המנות שגם נעשות בעבודת יד: פריקסה טוניסאי, בוריקסה, בוריקסה משולב, פריקסה שקשוקה, בוריקסה שקשוקה. בגזרת הקינוחים מחכה מנת בוריקסה בצורת בננה לוטי. 

צילום: פרטי

מנת הפריקסה שקשוקה מכילה בתוכה גם בריק תפוח אדמה, סלט, חמוצים וגם חריף לאוהבים. בנוסף קיימת מנת הבוריקסה הקלאסי: מטבוחה, רוטב פלפלים מתוק וצרצרצי (גזר ודלעת עם תבלינים) בוריק ביצה. עם הדף של הבוריק. חמוצים לימון וחריף.

וקינוח פריקסה שהוא בעצם בננה לוטי עם שוקולד. כל המנות בסניף טעימות מאוד, טריות ועשויות היטב. כמובן שגם המיקום המרכזי מאפשר לשבת על כסאות בר במקום וליהנות מהעוברים והשבים בלב השוק, או פשוט לקחת איתכם את המנה לדרך ולאכול תוך כדי הסתובבות בין הבאסטות בשוק הפופולרי.

קינוח בננה לוטי

קינוח בננה לוטי צילום: פרטי

"כל המוצרים נעשים במקום" מספר ליאב הבעלים של הסניף החדש. "חשוב לי להדגיש כי הכשרות היא בד"ץ בית יוסף. פתחנו רק בראשון שעבר וחשוב לי להזמין את כל הירושלמים להגיע וליהנות ממגוון הפריקסה שבמקום".

חיים רופא (חיימיקו): "אנו מתרגשים מפתיחת הסניף בשוק מחנה יהודה. ראינו חשיבות גדולה לפעול במקום שהוא עוגן קולינרי הנחשב לאחד השווקים המובילים בעולם. "רבים מלקוחותינו הם ירושלמים שפוקדים את הסניפים השונים ברחבי הארץ, וכעת הדרך שלהם לטעם המשובח שלנו, התקצרה."

שעות פעילות: א׳-ג׳: 08:00-23:00, ד׳-ה׳: 08:00-00:00, ו׳: 08:00 ועד שעתיים לפני כניסת השבת, מוצ"ש: שעה לאחר צאת שבת ועד 02:00 בלילה

כתובת: רח' האגוז 6, שוק מחנה יהודה, ירושלים (צמוד לאיש האתרוגים). כשרות: בד"צ בית יוסף, קיים שירות משלוחים.