הלך לעולמו מייסד המסעדה הוותיקה בשוק מחנה יהודה

עזרא "עזורא" שפלר הלך לעולמו בגיל תשעים. שפלר הוא המייסד של מוסד האוכל הוותיק בשוק מחנה יהודה "עזורא". סוחרי השוק נפרדים: " היה עוגן קולינרי משמעותי ומקור גאווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 11:42 כ בכסלו התשפג

הלך לעולמו מייסד המסעדה הוותיקה בשוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הלך לעולמו עזרא שפלר מייסד מסעדת עזורא: אין כמעט ירושלמי שלא מכיר את מסעדת עזורא בשוק מחנה יהודה בעיר. המסעדה שהפכה ברבות השנים לאחת מספינות הדגל של השוק, משכה אליה מבקרים ותיירים רבים. הבוקר נודע כי מייסד המסעדה המיתולוגית, עזרא "עזורא" שפלר הלך לעולמו.

"מאכליו השפיעו רבות על שפים בשוק ומחוצה לו"

השפית טלי פרידמן, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ספדה לשפלר: "שוק מחנה יהודה דומע וכואב את לכתו של עזרא שפלר ז"ל, המייסד של מסעדת "עזורה". שפלר ומאכליו השפיעו רבות על שפים בשוק ומחוצה לו, הוא היה עוגן קולינרי משמעותי ומקור גאווה עבור כלל סוחרי השוק ועבור הירושלמים בעשרות השנים האחרונות.

שוק רמלה לוד - חוזר

שוק רמלה לוד - חוזר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשוק יפעלו להנציח את פועלו של שפלר

"הלב הגדול והרחב שלו ושל בני משפחתו שמנהלים ביד רמה את המוסד הירושלמי האהוב, בולט עד היום בכל מנה שמוגשת ב"עזורה", תמיד בשפע, תמיד עם נשמה גדולה, תמיד עם שמחה" הוסיפה פרידמן. "ועד סוחרי השוק, סוחרי ובאי השוק איבדו היום אדם ענק, עניו ונעים שהיה גורם מאחד ואהוד. אנו נפעל על מנת להנציח את שמו של עזורה כיאה לאדם שאהב והתחבר מדם ליבו לשוק מחנה יהודה. יהי זכרו ברוך".

מסעדת עזורה שייכת לשושלת מסעדות הפועלים המשפחתיות ופועלת כבר משנות ה-50. עזורה נמצאת בין סמטאות השוק העירקי ובין המנות המוגשות בה אפשר למצוא את הקובה, התבשילים והמנות הממולאות של המקום.