מסעדת ג'וי: מיקום היסטורי שמיוחס לחוזה המדינה, ומנות בשריות מהנות ומיוחדות

כשתגיעו לאזור ממילא כנסו לג'וי גריל האוס. העיצוב של המקום, המנות הנאות והטעימות והשירות האדיב - כל אלה יספקו לכם חמימות נפלאה לערב ירושלמי קר. אם האווירה החשוכה לא עושה לכם טוב, בואו בצהריים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/21 09:48 כה בטבת התשפב

מסעדת ג'וי: מיקום היסטורי שמיוחס לחוזה המדינה, ומנות בשריות מהנות ומיוחדות
צילום: אסף קרלה

מסעדת ג'וי גריל האוס ממוקמת בשדרת החנויות היוקרתית ממילא בירושלים, המיקום שאנחנו כל כך אוהבים. אם להיות מדויק יותר: המסעדה יושבת בבית שטרן המפורסם, בו הרצל שהה במהלך ביקורו בירושלים אי שם בשנת 1898. מלבד המנות הבשריות, יש גם כריכים מעניינים, סלטים ומנות פתיחה.

אם אתם לא ירושלמים ולא מהסביבה, כדאי לכם לדעת שלמסעדה ניתן להגיע ברכב פרטי. חנייה ברחובות הסמוכים יהיה לכם קשה למצוא, אך ישנם שני חניונים צמודים, קרתא וממילא. ניתן להגיע גם ברכבת הקלה, תחנת "העירייה", ובמספר קווי אוטובוס שמגיעים קרוב לשדרות ממילא. 

קצת הסתבכנו עם הכניסה למסעדה כי יש בצמוד אליה עוד שני מקומות, אבל אחרי שנכנסנו וירדנו אל קומת המרתף, לא התאכזבנו. להפך. המקום מעוצב טוב וצעיר. הקומה העליונה של המסעדה מוארת, אך כשיורדים לקומה התחתונה נעשה חשוך, אבל לא מדי. בירידה למרתף תוכלו לראות את מטבח המסעדה ובהמשך גם את השירותים. אנחנו ישבנו ליד שולחן עגול גדול כשמסביב לנו פזורים בקבובקי יין רבים ומולנו בר המשקאות. 

קצת התלבטנו, רעייתי ואני מה נזמין, התפריט היה רחב. אנחנו לא חובבי אלכוהול מושבעים ולמרות זאת, בזכות המלצת המלצר, פתחנו עם קוקטייל קוקו שאנל - קוקוס ואננס על בסיס רום (44 שקלים). הקוקטייל היה נחמד אבל לשנינו היה מתוק מדי. 

קרפצ

קרפצ'יו | צילום: יח"צ

מיד לאחר שהקוקטייל הגיע, אל שולחננו הגיע קרפצ'יו חציל - טחינה גולמית, פיסטוק חלבי, סילאן, שמן זית סומק ועשבי טיבול (48 שקלים). האישה אמרה שהחציל טעים אך חסר לו מלח. אני חושב שמדובר בחציל טוב שעשוי בדיוק במידה הנכונה ובדיוק בטעם הנדרש. בנוסף, הגיעה אלינו פוקצ'ת הבית - שמן זית, בלסמי ועגבניות מגורדות (26 שקלים). מדובר בפוקצ'ה טובה מאוד וטריה. מנגד היא היתה צרה, ארוכה וקטנה מדי. 

אל הקרפצ'יו והפוקצ'ה הצטרפה מנה מאוד מאוד מומלצת. באו אסאדו - לחמניות מאודות, אסאדו מפורק מבושל בבישול ארוך, איולי צ'ילי וכוסברה (62 שקלים). האישה מאוד מאוד אהבה וגם אני התלהבתי. מדובר במנה ראשונה בגודל טוב, בעלת טעם ומרקם משובח. כשתגיעו לג'וי אל תתלבטו, מנה מעולה. 

סביצ

סביצ'ה דג ים | צילום: יח"צ

עודנו נהנים מהמנות הראשונות והעיקריות כבר נחתו בשולחננו. מנת ספיישל: שקדי עגל - קרם כרובית, רוטב יין, קישואים וירקות ירוקים. זאת הפעם הראשונה שאכלנו שקדים, המרקם שונה כמובן מהבשר אותו אנו מכירים אבל התרגלנו אליו במהרה. האישה אהבה ואמרה שהיה קרנצ'י מבחוץ ורך מבפנים. אני התחברתי אבל לא עפתי, לדעתי אפשר היה להוסיף מעט מלח וטיבול נוסף. 

העיקרית השניה שלנו היתה סטייק אנטריקוט - תפוח אדמה אפוי, ירקות צלויים, שום קונפי ורוטב יין אדום (174 שקלים). אין מה להגיד על סטייקים בדרך כלל אבל כאן היינו חלוקים. האישה חייכה כמובן, ובכל זאת חשבה שניתן היה לתת יותר מלח, אני לעומתה חושב שהטעם היה נפלא בזכות היין האדום שבאמת הוסיף המון לטעם הרגיל והנדוש. מומלץ.

האחרונה שהגיעה אלינו היתה עוגה חמה ולצדה כדור גדול של גלידת וניל ותה רותח. העוגה היתה מעולה ונימוכה בדיוק כמו שצריך, לא רטובה מדי ולא יבשה כלל. 

צילום: יח"צ

  מיקום: ממילא 13, שדרות אלרוב ממילא, ירושלים
  כשרות: כשרה למהדרין (בד"ץ בית יוסף) 
  שעות פתיחה: ראשון-חמישי - 12:00-00:00. שישי - 11:00-עד שעה לפני כניסת השבת. מוצאי      שבת - שעה אחרי צאת השבת-00:00.

  שירותים: נקיים. כיור לנטילת ידיים - יש.