מתנחלים במסעדות לוצ'נה: איטלקית לא רגילה מול חומות ירושלים

לוצ'נה שבקניון ממילא היא איטליה שספגה את הרוח ירושלמית. בחלקה המסעדה מעט צפופה אבל אל תתנו לעניין הפעוט הזה להפריע לכם: המקום מרשים ומעניין, האוכל איכותי ומגוון והשירות אדיב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/11/21 15:37 יא בכסלו התשפב

לוצ'נה: איטלקית לא רגילה מול חומות ירושלים
צילום: אסף קרלה

מסעדת לוצ'נה (LUCIANA) שוכנת ממש ליד העיר העתיקה בירושלים בקומה השנייה של שדרת החנויות היוקרתית ממילא. המקום עצמו ניחן בסגנון מוסלמי יפה ובעל מוטיבים ארכיטקטוניים של פעם המשתלבים עם הסגנון המודרני; קשתות וחלונות לנוף מרהיב, קירות שעשויים משורות של אבנים אדומות וריצוף מחודש. עצי השלכת, הגפנים והכרמים מוסיפים גם הם לאווירה במסעדה. 

תפאורת עצי שלכת

תפאורת עצי שלכת | צילום: כיפה

אל המסעדה ניתן להגיע ברכב הפרטי שלכם. חנייה ברחובות הסמוכים תמיד קשה למצוא באזור, אך ישנם שני חניונים, קרתא וממילא. ניתן להגיע גם ברכבת הקלה, תחנת "העירייה", ובמספר קווי אוטובוס שמגיעים קרוב למסעדה. 

החלל אמנם גדול וניתן לערוך בו אירועים אך חלקים מסוימים צפופים - במקום בו אני ישבתי, נגעתי בגבי בגב הכיסא של מי שישב מאחוריי. לא ישבנו ליד חלון עם נוף ולא באחת המרפסות של המסעדה. אם מזג האוויר מאפשר לכם שבו בחוץ. רמת הניקיון במסעדה נאותה בהחלט, הכיור לנטילת ידיים נמצא בצמוד למקרר המתוקים. 

נוף ירושלמי עתיק

נוף ירושלמי עתיק | צילום: כיפה

התחלנו את הארוחה שלנו עם סלקים אפויים על מלח, עשבים קצוצים, פקאן, ריקוטה ובלסמי (48 שקלים). האישה אמרה שהשילוב הירוק בסלט היה מצוין ומפתיע והסלק שהיה פחות דומיננטי השתלב היטב. גם לדעתי הירוקים היו מאוד טעימים יחד עם הסלק שהפך לפחות משמעותי, אבל פחות התחברתי לגבינת הריקוטה בסלט. 

בנוסף, לקחנו גם סלט ונציאני שמגיע עם תערובת חסה ואנדיב, סלק אדום, תערובת פיצוחים מתוקה וקוביות פטה מטוגנות בוויניגרט דבש לימון (74 שקלים). הסלט היה נחמד לאישה, הפיצוחים המתוקים משדרגים את הסלט אבל הכניסו רק כמה חתיכות בודדות של קוביות פטה. לטעמי הסלט השתלב טוב עם הגבינה המועטה ותערובת הפיצוחים והרוטב היו מעולים. 

סלקים אפויים

סלקים אפויים צילום: כיפה

מבחינתי ארוחה במסעדה תהיה טובה יותר עם בצק כלשהו בצדה. בתפריט ישנם ארבעה סוגי פוקצ'ות, אני בחרתי קפרזה - עגבניות בשלות, מוצרלה באפלו ופסטו (50 שקלים) ונהניתי מכל ביס. הבצק נאפה במקום וחתיכות גדולות של עגבניה קלופה הופכות אותו למעט רטוב ולמרבה הפלא - לטוב יותר. 

לאחר שדיברנו מעט הגיעו העיקריות. הגענו למסעדה איטלקית ולמרות הפיצות שאנחנו מאוד אוהבים, הלכנו על מנות איטלקיות אחרות. פסטה פטוצ'יני סלמון - שמנת, בצל יורק ושום (81 שקלים) עשתה את העבודה עבור האישה שאמרה שהמנה היתה טעימה, מעודנת ומשביעה. לדעתי המנה היתה בגודל סביר. הפסטה טובה, הסלמון טעים אבל הרוטב היה דומיננטי מדי עבורי והמנה הרגישה לי חלבית מדי. 

פסטה פטוצ

פסטה פטוצ'יני סלמון | צילום: אסף קרלה

מנה נוספת שבחרנו היתה פפרדלה ארטישוק בשמנת לימונית (71 שקלים). הפעם האישה פחות נהנתה: הארטישוק היה לה טעים עם הרוטב אבל לא השתלב לה טוב עם הפסטה. עבורי זו היתה מנה חדשה וטעימה מאוד. הארטישוק והרוטב החמוץ שנעשה בדיוק במידה הנכונה, הוסיף מאוד לפסטה האיכותית.  

פפרדלה ארטישוק |

פפרדלה ארטישוק | צילום: אסף קרלה

כשביקשנו לראות את תפריט הקינוחים גילינו שאין תפריט כזה בלוצ'נה. עשינו דרכנו לוויטרינת הקינוחים הטריים ובחרנו לנו טריקולד - שכבות של מוס שוקלד מריר, חלב ולבן. אין מילים המוס היה משובח! פאי פקאן - בצק פריך עם שקדים, מייפל, פקאן וקרם שמנת - לא נהנינו ממנו, הרבה מדי פקאנים ופחות מדי בצק. לא אהבנו. 

פאי פקאן. לא אהבנו |

פאי פקאן. לא אהבנו אותו | צילום: כיפה

לסיכום: בואו רעבים. התפריט החלבי הרחב בלוצ'נה מכיל מגוון טעמים איטלקיים ערבים לחך: פסטות משובחות, ירקות טריים, קינוחים תוצרת בית, יינות ובירות. עזבו את המובן מאליו, הפיצות, ולכו על טעמים חדשים. לא תתאכזבו. 

 כשרות מהודרת – רבנות ירושלים
 ממילא 8, קניון ממילא, ירושלים 073-7585696, 02-5021000
 שעות פתיחה: יום א'-ה' 10:00-23:00, יום ו' 09:00-16:00, 
שעה אחרי צאת השבת - 24:00
 שירותים: יש להשתמש בשירותי הקניון

 

 

 

צילום: אסף קרלה