מסעדת ראליה: תל אביב של מעלה קוראת לכם

המסעדה הים-תיכונית ברחוב דיזינגוף של תל אביב היא מקום שאתם חייבים לבקר בו, בטח ובטח אם אתם מקפידים על כשרות | סלט קינואה אגדי, פרגיות עסיסיות, סטייקים, ועוד לא דיברנו על השירות הנפלא ועל התפריט המשתנה בהתאם לשעות היום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/12/21 13:39 יז בטבת התשפב

מסעדת ראליה: תל אביב של מעלה קוראת לכם
ראליה, צילום: דוד מויאל

"ראליה", יְקָרָה בערבית - היא מסעדה ים תיכונית הממוקמת ברחוב דיזנגוף מספר 88 בתל אביב, ממש בסמוך לכיכר דיזינגוף. למסעדה קונספט מיוחד בו היא משנה את פניה בהתאם לשעה ביום. היא צבעונית, חדשה, והכי חשוב: כשרה עם משגיח כשרות שמגיע בכל יום למקום. המינוס: אם אתם לא מגיעים באוטובוס תיאלצו לתור אחר מקום חנייה באחד הרחובות או החניונים הסמוכים.

המשגיח אליהו אלקיס משמאל |

המשגיח אליהו אלקיס משמאל | צילום: אלעד הומינר

ראליה מציעה כאמור, שני תפריטים. תפריט הצהריים: בשרים כמו דונר עגל וכבש עם פיסטוקים, מינוט סטייק, קבב טלה, קציצות ברוטב, בשר צלוי. ישנם גם תבשילים ביתיים מתחלפים של בקר, עוף ודגים, אותם גם ניתן לקחת ב-TAKE AWAY. תפריט ערב, והמסעדה מקבלת אווירת בר: קוקטיילים לצד יינות ומנות בשרים כמו סוכריות עראייס, לחמעג'ון, אסאדו מפורק המוגש לצד לחם בריוש, סלטים ועוד.

צילום: דוד מויאל

קוקטיילים |

קוקטיילים | צילום: זוהר אפנג'ר

שף המסעדה, עודד אסטרוגנו, הגיע לראליה עם ניסיון של כ-32 שנים במטבחי המלונות הגדולים והמובילים באילת, בהם רויאל ביץ' והמלך שלמה. לצד עודד שקיבל את פנינו, היתה שם הילה. יחד עם מלצרית נחמדה קיבלנו שירות באמת טוב מאוד.

בעיצוב המסעדה נעשה שימוש רב בעץ אלון בגוון טבעי ורצפת שיש בסגנון יווני וציור קיר שמעטר את הקיר החיצוני של המסעדה. בר הקוקטיילים מעוצב כדלפק פתוח, סביבו ניתן לשבת, והוא ממש חלק מהמסעדה בעלת החלל הלא גדול, והלא צפוף מנגד. 

את החוויה שלנו פתחנו עם טעימה של מרק כתום. האישה אמרה שהמרק היה מעט פיקנטי וטעים מאוד. גם לדעתי, המרק היה טוב מאוד, בעל חריפות מעודנת ומרקם מעולה. 

סלט קינואה של ראליה |

סלט קינואה של ראליה | צילום: אלעד הומינר

בזמן שחיכינו לעיקריות אכלנו סלט קינואה והאוצרות - בטטה צלויה, עדשים שחורות, עגבניות שרי, עשבי תיבול, חמוציות ופקאנים (38 שקלים). האישה מאוד נהנתה ממנו, אמרה שהטיבול עדין והפקאנים משתלבים היטב. לדעתי מדובר מסלט הקינואה הטוב ביותר שאכלתי. לכו עליו. 

בהמשך הגיעו פרגיות משוזפות עם בצל ירוק ופטריות ברוטב שזיפים עם צ'יפס (69 שקלים), ניתן לקבל אורז במקום. הפרגיות, לטעמה של רעייתי, היו עסיסיות ומעט מתוקות בזכות הרוטב. הן באמת היו טובות אבל לדעתי למרות שהוא לא העיקר, הצ'יפס היה רגיל ולא מעבר. 

פרגיות משוזפות |

פרגיות משוזפות | צילום: אלעד הומינר

לצד הפרגיות, הגיעה אלינו מנה שאני מאוד אהבתי. אנטריקוט דק דק - ביצת עין איולי חרדל וירקות בלחמניית פרנה (69 ושקלים). אין מה להגיד, השילוב של הבשר יחד עם הביצה והחרדל, שהורגש בדיוק במידה הנכונה - היה מעולה. גם כאן הגיע הצ'יפס הרגיל מדי.

יחד עם שתי המנות שהגיעו לא ענקיות אך בהחלט משביעות רצון, הגיעו מגוון סלטים: כרוב, עגבניות, גזר פיקנטי, טחינה וקטשופ ומיונז לצ'יפס. אם אתם בעניין, ישנן גם מנות טבעוניות משביעות. 

אנטריקוט דק דק |

אנטריקוט דק דק | צילום: אלעד הומינר

סיימנו את ההנאה שלנו עם צ'ורוס בליווי רוטב קרמל מלוח (39 שקלים). האישה מאוד נהנתה, בעיקר מהרוטב, אך לטעמי הסופגניות הספרדיות היו חסרות טעם. לצד זה הגיע פאדג' נמסיס - עוגת שוקולד חמה, בוטנים מסוכרים ורוטב שוקולד נמס (39 שקלים). לא התאכזבנו והעוגה היתה עשירה ובעלת מרקם טוב ולח כנדרש. 

לסיכום, אתם מבקרים בתל אביב, אתם מקפידים על כשרות, אתם רעבים ולכן אתם חייבים להגיע להשביע את הרעב שלכם בראליה הים תיכונית. הרבה זמן לא נהנינו כך. 

  מיקום: דיזינגוף 88, תל אביב
  כשרות: רבנות תל אביב
  שעות פתיחה: ראשון-חמישי
 11:30-00:00, שישי - 12:00-16:00, מוצ"ש - בשעון חורף החל מ-19:00 (מתעדכן לפי שעת יציאת השבת).
  שירותים: נקיים. כיור לנטילת ידיים - יש. 

האחרונות

האחרונות | צילום: אלעד הומינר

 

ראליה |

ראליה | צילום: אלעד הומינר