יקב רביב- בית עם יקב

לכל יקב יש סיפור, ומשפחת רביב מעצבת במו ידיה את תולדות היקב ומסורתו

חדשות כיפה ראובן כהן 28/12/17 11:14 י בטבת התשעח

יקב רביב- בית עם יקב
טעם נרכש - טור יין

יש מעין מסורת מקובלת בעולם היין שלכל יקב יש סיפור, למעשה זו הדרך הטובה ביותר להגיש את הבקבוק ללקוח בתחושה שמעבר לתווית יש חיים שלמים המתנקזים לרגע של פתיחת הבקבוק בו השקיע הלקוח ממיטב כספו. אם לומר את האמת, מהבחינה הזו ליקב רביב אין מסורת רבת שנים, אך אם לשפוט על פי המהלכים שעשתה המשפחה כדי להקים את היקב, ברור כי הם מעצבים במעשיהם את תולדות היקב ומסורתו.

אופיר רביב בעל היקב והיינן הוא מהנדס אזרחי במקצועו העוסק בניהול פרויקטים של בינוי ותשתיות, נשוי לדינה, אב לארבעה, עם בית נאה המעוצב בקפידה, וחיים נעימים ונוחים במושב נס הרים במועצה האזורית מטה יהודה. את היין משפחת רביב עושה מתוך אהבה וחיבור לתוצרת ביתית איכותית.  

יקב רביב

יקב רביבצילום: יקב רביב

אנו יושבים ליד האי במטבח של משפחת רביב בבוקר שישי של חורף, צופים דרך חלון זכוכית ענק על הכרם המשפחתי, כשעל הגז המקינטה מרתיחה לנו קפה קולומביאני בניחוח עוצמתי. אופיר מתחיל לספר לי על החלום שנולד לפני יותר מעשור, כשמשפחת רביב רצתה לעשות את הצעד ולבנות בית במושב- לצורך כך הם רכשו קרקע בנס הרים ותכננו בית עם גינה וכל הפרטים הגדולים והקטנים המאפיינים זוגות הבונים את בית החלומות.

בינתיים בתקופת התכנון, צצה הזדמנות לקרקע חקלאית בסמיכות לבית המתוכנן, אופיר קפץ על המציאה, חכר את הקרקע ואמר לעצמו שזה הזמן להפוך למשפחה עם כרם ולייצר יין. אלא שעם האוכל בא התיאבון ומה שהיה דמיון על כרם משפחתי קטן מידות הלך ונרקם לכדי שינוי תכניות הבנייה ותכנון יקב בשטח קומת המרתף כולה.
אם תלכו למשפחת רביב תוכלו לראות את הבית היחיד בישראל  (לדעתי) שתוכנן מראש כשיש לו יקב תחתיו וחלונות זכוכית פנורמיים המשקיפים על חלקות הגפנים המשפחתיות, חלום כבר אמרתי?!  

יקב רביב

יקב רביבצילום: יקב רביב

 

נכון להיום היקב מייצר כמות של 5,000 בקבוקים כאשר בציר הענבים ליין הוא מחלקות עצמאיות של המשפחה בסביבות המושב. בעונת הבציר מתגייסים המשפחה והחברים בצו 8 לטובת עבודות הכרם. מבחינת אופיר היקב יישאר במידותיו הנוכחיות ללא צפי לגידול משמעותי, בין היתר תהיה תלויה הגדילה ברמת החשיפה שיקבל היין בשנים הקרובות, וזו ההזדמנות שלי להגיד לכם- אתרו בקבוק של יקב רביב ותהנו מיין טוב.

הטעימות היו קצת לא שגרתיות והתקיימו בחדר החביות בעמידה, כך שהיכולת שלי לכתוב את כל רשמי הטעם היתה מוגבלת, לזאת נוסיף את העובדה שאופיר מילא לי את הכוס בכל טעימה, ואני ילד טוב החובב שירי יהודה פוליקר ידוע, משאיר כוס או צלחת ריקה, ובכל זאת כולי תקווה מקווה שהמסר יעבור.

יקב רביב

יקב רביבצילום: יקב רביב

 

במהלך הטעימות ביקב ניסינו את היינות הבאים:

קברנה סובניון 2016, יקב רביב– יין צעיר בעל אופי זני מובהק, טעמים של שזיף שחור ופירות יער, בעל גוון בורדו עמוק כמעט אטום, גוף מלא ועשיר, סיומת ארוכה ומלאת טאנינים שמעט מכסים על טעם היין, אך סביר כי הזמן יעשה את שלו והיין יהפוך לעגול יותר ורך.

סירה 2016, יקב רביב- יין 100% זני, צבע סגול עמוק, עשיר בארומות של שזיף שחור, דובדבן בשל וקסיס. ליין גוף בינוני, קל ועגול, וסיומת רכה ונעימה, היין מוכן לשתיה כבר עתה.

בלנד 2016, יקב רביב- ממסך של סירה, קב"ס ומרלו, טעמים עמוקים מאוד הנעים בין שוקולד מריר לטאבק. ליין גוון ארגמן, גוף מלא עם לא מעט טאנינים, וסיומת ארוכה שמשאירה טעם של עוד. דבר מעניין ביצירת הבלנד הזה הוא ששיטת יישון היין נעשית לכל זן בנפרד למשך 12 חודשים ורק לאחר מכן כשראו את כיוון ההתפתחות של חומר הגלם החליט אופיר לשלב אותו במידות מסוימות עם חבריו הזנים האחרים לבלנד המסוים הזה. זהו יין שהעתיד לפניו, ועתיד להיות סמל היקב אם שואלים אותי, זה הזמן לשים יד על בקבוק כזה כשיצא לשוק, בינתיים נותר להמתין ולחכות לשמוע מה יהיה שמו של היין כדי שנדע מה לחפש על המדף, אשתדל לעדכן.

יקב רביב

יקב רביבצילום: יקב רביב

 

https://www.kipa.co.il/%D7%97%D7%A4%D7%A9/?s=%D7%A8%D7%90%D7%95%D7%91%D7%9F+%D7%9B%D7%94%D7%9F