שאל את הרב

האם מותר לדחות חתונה בגלל המלחמה

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 17/02/24 23:44 ח באדר א'

שאלה

היינו צריכים להתחתן ב-יד חשון, ההורים של הכלה רוצים לדחות את החתונה.

השאלה האם מותר לדחות חתונה?

תשובה

קודם כל הלב איתכם, לא קל להיות יהודי בימים הללו, ועוד יותר להיות חתן וכלה, כמה חלמתם ודמיינתם את הרגע הזה.

קודם כל: *אין איסור הלכתי בדחיית החתונה*, דבר כזה לא מופיע בשום ספר פסיקה מקובל.

נפרט: מבחינת היהדות, ככל שמקימים בית מוקדם יותר - זה יותר משובח ומבורך (עד כדי כך שמותר לקדש אפילו בתשעה באב!) , בטח כשכבר נקבע התאריך המיועד. ולכן יש עדיפות כן לקיים את הטקס היהודי בזמנו.

אפשר לפצל בין החופה עצמה לבין אירוע הריקודים והסעודה, כלומר - להתחתן עכשיו בתאריך שלכם בחיק המשפחה (בבית הכנסת או בחצר), ואת האירוע הגדול לדחות בכמה חודשים עד יעבור זעם. זה אמנם לא כמו שתכננתם, אבל יש לטקס כזה חן מיוחד משלו.

יש שבחרו להעתיק את כל החתונה עם החופה לתאריך יעד אחר, ובמקרה כזה מומלץ לבחור תאריך קרוב, אפילו אם הסתיו כבר יהיה חורף, והאור יהיה חושך.

חשוב להדגיש, שאם מחליטים לעשות חופה בתאריך המקורי ואירוע בזמן אחר, גם באירוע המאוחר יהיה אפשר לשלב טקס חופה וקידושין עם דברי ברכה אישיים, הינומה, טבעת ושבירת כוס.

וכשחושבים על זה, יש כאן גם אמירה: דווקא כשהם באו להרוס - אנחנו נבנה, וניתן תשובה ניצחת לאוייב חפץ המוות שלנו - אנחנו מקדשים את החיים וההמשכיות. ככה מתנהג עם הנצח.

איך בוחרים? הטיפ הכי חשוב שלי, והוא עצה כללית בארגון החתונה: *לכו עם הלב שלכם*. לא להתמקד במה יגידו או באיך יגיעו - התייעצו עם הקרובים לכם ועם ההורים וקבלו את ההחלטה הנכונה עבורכם.

כתבות נוספות