שאל את הרב

מרגיש שאלוהים לא איתי

חדשות כיפה הרב יוגב כהן 26/12/17 18:18 ח בטבת התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב, האתר מרענן את עצמו וכבר מחק לי את כל מה שרשמתי אז אכתוב בקצרה בלי להכנס לפרטים.

לפני שנה התחזקתי לבורא מאהבה, ברמה שחיכיתי ליום המוות כדי להגיע לעולם האמת.

שהתחזקתי הייתי במצב כלכלי ממש ממש טוב לא היה חסר לי כלום, איך שנכנסתי לדת התחילו לי מלא בעיות, עבדתי במסעדה לא כשרה ובגלל הדת עזבתי אותה, הלכתי לעבוד במקום אחר ומאז רק בלאגן

כרגע אני במינוס בבנק, חובות לאנשים, מובטל בלי כסף אפילו לעדשות לעיניים ובלי כסף אפילו לנעליים

היו יומיים שמיאוש לא הנחתי תפילין וביום הזה דווקא נפל עלי כמה מאות שנתנו לי קצת אוויר ליום יומיים..אני שואל אותך למה אם התקרבתי לה' למה אני במצב הזה? כי מאלוהים כבר אין לי מענה..אולי הוא פשוט לא רוצה אותי איתו

ואני גם אדם די קיצוני כמו שעכשיו אני בתוך הדת ככה מחר אני יכול לעבור על כל האיסורים ואני מפחד שזה יקרה אבל פשוט אין לי ברירה..

בבקשה תשובה אני כבר מרוסק לקום בבוקר אני כבר לא רוצה

תשובה

שלום,

אני מבין ומשתתף איתך בכאבך ובהרגשתך.

נזכרתי בדברי הרמב"ם בהלכות תשובה שניסח את פסגת האמונה באופן הבא:

"העובד מאהבה, עוסק בתורה ובמצוות והולך בנתיבות החכמה--לא מפני דבר בעולם, לא מפני יראת הרעה, ולא כדי לירש הטובה: אלא עושה האמת, מפני שהוא אמת; וסוף הטובה לבוא בכלל.

ומעלה זו היא מעלה גדולה עד מאוד, ואין כל חכם זוכה לה. והיא מעלת אברהם אבינו, שקראו הקדוש ברוך הוא אוהבו לפי שלא עבד אלא מאהבה. והיא המעלה שציוונו בה הקדוש ברוך הוא על ידי משה רבנו, שנאמר "ואהבת, את ה' אלוהיך, בכל לבבך ובכל נפשך, ובכל מאודך" (דברים ו,ה). ובזמן שיאהב את ה' אהבה הראויה, מיד יעשה כל המצוות מאהבה"

כלומר, לעבוד את ה' רק מתוך כוונה ללא מטרות רווח היא מעלה גדולה שמעטים זוכים לה. ודווקא, ממצבך, אתה יכול להגיע לפסגה גבוה כזו.

האם זה קל? האם זה פשוט? - ממש לא, ולכן מעטים מגיעים אליה, ואנו מתפללים לקב"ה שלא יעמיד אותנו בניסיון ובביזיון.

תחשוב כמה ייסורים עם ישראל עבר במהלך ההיסטוריה, ועדיין שמר אמונים לבורא העולם. אמונה בבורא היא אמת, אינה תלויה בדבר - בטוב וגם חלילה ברע. איננו יודעים דרכי הא-ל, אך אמונת ישראל היא כי 'הכל לטובה'.

אציין, כי יש מחכמי הקבלה שמסבירים שקיים חוק רוחני: לפני כל הופעה של קדושה ישנם עיכובים המנסים למנוע את הופעתה, והאדם צריך להתאמץ יותר לקראת סוף התהליך.

בשורות טובות, חזק ואמץ ואל תרפה את ידיך!

יוגב כהן

הר ברכה

כתבות נוספות