שאל את הרב

לא רוצה לשמור נגיעה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/03/18 09:18 ד בניסן התשעח

שאלה

שלום הרב,

אני בת 18 וחצי ויוצאת עם מישהו בגילי כבר חצי שנה.

בתחילת הקשר שנינו ידענו ששנינו לא שומרים נגיעה אבל ביננו לקח זמן עד שהנגיעה נכנסה. לא מזמן החלטנו שאנחנו רוצים לשמור נגיעה. שננינו מאמינים שלשמור נגיעה, עם כל הקושי, רק מעצים את הזוגיות ושנינו באמת מוכנים לעבוד קשה כדי שבאמת נצליח ליצור ביננו קשר אמיתי ונכון לעתיד.

הייתה לנו נפילה קטנה אחרי חודש שהצלחנו לשמור נגיעה וכרגע אני (בעיקר) נמצאת במקום שכבר מרגישה שנגמר לי הכוח כדי להמשיך ולהתאמץ בשמירת הנגיעה. למרות כמה שני מאמינה בדבר, אני כרגע לא רוצה. כיף לי, נוח לי, טוב לי עם המגע.

אשמח לשמוע עצות כדי שיחזירו לי את הכוח והמוטיבציה להמשיך אחרי נפילה בנושא.

בתודה מראש.

תשובה

שלום לך יקרה,

לפעמים בחיים, כשאנחנו נופלים בכל מיני תחומים, אנחנו חושבים שאולי קצת עדיף ככה. כשנמצאים למטה פשוט ולא צריך להתאמץ כל הזמן. זה באמת יכול להיות יותר כיף ויותר נוח, מאשר לעבוד קשה. ובנקודות האלה, כמו שעשית את באומץ, צריך רגע לעצור ולהיזכר מה אנחנו באמת רוצים? זה באמת יותר טוב לי או שאולי זה רק יותר נוח וקל כרגע?

חשיבות שמירת נגיעה

אני שמה לך פה קישור לשאלה שהשיב עליה הרב יוני לביא ובה הוא מסביר באופן כללי על חשיבות שמירת הנגיעה. קודם כל לעשות קצת סדר ולהבין למה שמירת הנגיעה חשובה כל כך? כמה היא משמעותית..

http://www.shoresh.org.il/spages/articles/sweet%20test%20of%20not%20touching.htm

לימוד משותף..

חכמים ידעו טוב מכולנו מהם הגדרים וההלכות שהם צריכים לתת לנו בשביל שנוכל לחיות בצורה שהכי נכונה לנו (גם אנחנו לא תמיד מבינים את הכול..) לכן, יש הלכות ברורות מאוד איך וכיצד גבר ואישה יכולים להיות ביחד. הרי אנחנו מעצמנו לא נדע איך לקבוע את הכללים של מה מותר ומה אסור, במיוחד אם כבר יש רגש בתוך הסיפור. לכן יש הלכות שעוזרות לנו לשמור על עצמנו. יש הלכות ייחוד, שהן ברורות ומפורטות והן יוצרות את האפשרות שלא להגיע למצב שנוגעים אחד בשני. (תמיד נמצאים במקום שעוברים בו אנשים וכו'.)

הייתי רוצה לנסות להציע לך שאולי תקבעו ללמוד ביחד את ההלכות. תקבעו למשל שבכל פעם שאתם נפגשים אתם מקדישים כמה דקות ללימוד. וככה תוכלו להפוך את ההתמודדות הזו למשהו משותף, לא כל אחד מתמודד עם עצמו, אלא יש כאן משהו משותף שאנחנו דואגים לו. ולכן אנחנו נעזרים במקור-בתורה, ומנסים ללכת לפי זה.

לסיכום..

כמובן שמדובר פה בעניין מורכב ומאתגר. ככל שמתקרבים יותר נפשית, המרחק הפיזי הופך להיות מורכב וקשה הרבה יותר. אבל צריך בעיקר לרצות לשמור על זה, להשתדל על זה מאוד. לא לתת לזה לחלוף לידכם. זה יכול להזכיר לכם כל הזמן שיש משהו שהרבה יותר גדול משניכם, ואם אתם רוצים לבנות קשר אמתי שיוביל למקום באמת משמעותי- אי אפשר בלי לזכור כמה הקב"ה הוא חלק גדול מכל זה. והתמודדות הזו שעומדת בפניכם, יש בה גם את האפשרות לבנות את הקשר סביב דברים גדולים יותר ולא רק לפי מה שמתחשק..

(יש כאן קישור אם תרצי למאמר גם כן של הרב יוני לביא על דיני ייחוד https://www.yeshiva.org.il/midrash/8564 )

מקווה שקצת הצלחתי לעזור,

שיהיה המון בהצלחה!

מעין

maayand054@gmail.com

כתבות נוספות