שאל את הרב

יש בכיתה ילד שאני ממש לא אוהב. איך להתגבר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/10/17 20:01 יג בתשרי התשעח

שאלה

שלום הרב, יש לי בכיתה ילד שאני ממש לא אוהב, ואני לא יודע למה. אתה יכול לומר לי איך אפשר להתגבר על זה? או להפנות אותי למקום כלשהו?

תודה

תשובה

שלום צדיק!

שאלה רלוונטית וקשורה כמעט לצערנו כמעט לכל אחד..למי מאתנו אין אדם ש"לא בא לנו בטוב בעין"? זוהי תחושה קשה, מרגיזה ואפילו מתישה לעיתים. חלק חיים איתה ומשמח לראות שאתה לא מקבל את זה ובוחר לשנות זאת! אשריך!

ישנם סיבות שונות לכך שאנו חשים מרחק מאנשים מסויימים - יתכן ומשהו במראה החיצוני, יתכן כי סגנון הדיבור תתכן גם תכונה שיש בו וקשה לנו איתה, יתכן והמעמד החברתי שלו(טוב משלנו או גרוע בהרבה משלנו) ולמעשה לא חסירות סיבות שנחוש שיש אדם שהוא זר לנו, למי שאנחנו, ולעיתים כפי שהטבת לתאר - אנחנו אפילו לא יכולים להסביר זאת, מן תחושת בטן.

אז מה עושים?

למעשה כמו כל קושי בחיים אנחנו יכולים לבחור בין שני נתיבים - ה"קושי" או ה"אתגר" נתיב הקושי - הוא נתיב שממרמר אותנו, מביא אותנו לתחושה לא נעימה שמפילה אותנו, במקרה שלנו פשוט יהיה לנו קשה איתו ונחוש תסכול וכאב.

המסלול השני הוא מסלול ה"אתגר" - במסלול הזה אני לוקח את החוויה הפחות נעימה ולוקח אותה כמקפצה עבורי לגדול, זה כאשר אנחנו משכילים להבין שזה הניסיון שלי! משהו שקיבלתי במתנה משמיים שבה לרומם אותי, לגדל אותי!

ואז אותו אדם למשל שאני פשוט לא אוהב הופך להיות האדם שהכי יכול לעשות לי טוב- הוא יכול לעזור לי להפוך להיות גדול יותר.

אני אחפש את נקודת הטוב שבו - בטוח שיש בו אחת כזו!

אני אשתדל דווקא דרכו להרבות אהבה בישראל - אנסה לעזור לו, אנסה להיות אדיב אליו.

אין מחוייבות להפוך אותו לחבר הכי טוב.

אך בהחלט יתכן כי תוכל לראות בו נקודות של חיוב, תכונות שהיית רוצה דווקא ללמוד ממנו דברים שהוא יהווה עבורך במקום מרחק - דבר המקרב.

דברת על כך שאינך אוהב אותו. חלק מרכזי בערך האהבה הוא הקשר. כל דבר המקשר בין שני דברים\אנשים. הדבר הזה שמקשר יכול להיות תכונה, ערך, כשרונות - שאני רואה באחר, שוב - נקודת הטוב שבו.

כאשר השאלה שלנו הופכת מ - "למה איני אוהב אותו?" ל"מה אני כן אוהב בו?" - זה יוצר בנו מקום יותר שליו, נינוח.

זו כמובן עבודה, וזה לא ביום אחד - אבל זה בדיוק חלק מהאתגר!

אז אחי היקר,

אשריך על הרצון, ועל כך שאינך משלים עם מצב שכזה,

כל ישראל ערבים זה לזה - לאורך ההיסטוריה, דווקא אהבת ישראל היא זו שקידמה אותנו - ולכן הנושא שהעלית כה חשוב.

שתהיה הרבה הצלחה!

בהרבה הערכה

חנן.

באם לא עניתי לנקודה או כל דבר בשמחה!

hananb1081@gmail.com

כתבות נוספות