יפות וצנועות: צפו בקולקציה החדשה של המעצבת נעמה בצלאל

משמלות ערב ועד בגדי קז'ואל, הסטודיו של המעצבת נעמה בצלאל מציע לכל אחת את הפינה שלה. המחיר אמנם גבוה, אך עדיין שווה בדיקה

חדשות כיפה אביגיל ורד 14/11/12 13:40 כט בחשון התשעג

יפות וצנועות: צפו בקולקציה החדשה של המעצבת נעמה בצלאל
יואב גאק לוי, צילום: יואב גאק לוי

אזור התעשייה המכוער בגבעתיים בו שוכנת חנות המפעל של נעמה בצלאל, לא מסגיר מאומה מהנמצא בתוכו. דלת פשוטה נפתחה, ולמול עיני משרד, שאין דרך טובה לתאר אותו מאשר מרהיב עיניים. חנות המפעל, שלצידה נמצאים המשרד של החברה, משרדה של נעמה, הסטודיו וחדר תפירה גדול, שבו את עיני אולי יותר מתצוגת קולקציית החורף שאותה באתי לראות.

עם הכניסה לסטודיו נתקלות העיניים באינספור פינות מעוצבות בחן ובמחשבה, שלוכדות כל נכנסת למקום עוד הרבה לפני שלב הבגדים.

אוספיה של נעמה מוצאים לעצמם, כל אחד את הפינה המתאימה לו. אוסף תמונות רקמה עתיקות תלוי מתחת לתקרת הבטון החשוף באחד החדרים, שלצידה מותקנים צינורות שונים חשופים, צבועים באדום עז. כל פינת שתיה מורכבת מארון יפהפה, שעליו מונחות יצירות זכוכית. הכל מעוצב מחפצים ישנים אך שמורים ומעוצבים בסגנון מיוחד לכל פינה. הכלים, חפצי הנוי, לוחות המודעות- הכל מעוצב במעין סגנון וינטג' מעודן ומקסים. כל פינה דורשת התעמקות ותמונה משל עצמה.

נעמה בצלאל נראית צעירה מאוד, אולם למרבה הפלא קרוב לעשרים שנות עיצוב מאחוריה, עיצוב שכולו נראה המשך ישיר לקו בו מעוצב הסטודיו שלה, ועם זאת - בכל שנה ועונה יש התחדשות וחשיבה על קולקציה שונה, מתאימה לרוח היוצרת והלובשות גם יחד.

תצוגת האופנה אליה הוזמנתי, תאמה את המגזר הדתי והחרדי, אליו יועדה התצוגה. הבגדים נבחרו בקפידה על מנת להתאים לגדרי הצניעות, אולם התחושה הייתה רחוקה מלהיות של 'ברירת מחדל'. שורה ארוכה של בגדים שונים המתאימים לכל העונה, מגוונים ויפים עברה מולנו, ובסיומה יכולתי לציין לעצמי לא מעט פריטים שהייתי לוקחת בשמחה בעיניים עצומות.



צילום: יואב ג'אק לוי

הבגדים מחולקים לארבע קטגוריות עיקריות, שמתאימות את עצמן לזמנים ולאירועים שונים. קבוצה אחת היא קבוצת 'סבתא שיק', קבוצה הכוללת בגדים בדוגמאות סריגה שונות, סריגים יפהפיים, שכמיות ופונצ'ו, וגם חולצות שונות שתפירה פשוטה ונאיבית, מתאימה ליום יום, אך נעימה ואיכותית.

הקבוצה השנייה כוללת בעיקר שמלות ערב וקוקטייל (או פשוט - שמלות שבת יפות), שנעות בין שמלות עדינות ביותר וחלקות למראה, בהן הגזרות והעיצובים הם אלו שהופכים גם את הבגדים השקטים למיוחדים, ועד לשמלות תחרה בגימורים מעניינים ושונים מהמוכר.


צילום: יואב ג'אק לוי

הקבוצה השלישית כוללת בגדים מעט שובביים, עם קריצה בצידם, הכוללים עיצובים מבדים פחות שגרתיים, ובגזרות מעניינות ופחות קלאסיים.


צילום: יואב ג'אק לוי

הקבוצה הרביעית היא קבוצה בגדים מחוייטת יותר, אולם גם כאן, העובדה שהבגדים מחוייטים לא מכניסה אותם לקופסה מסויימת, והבגדים נראים מעניינים ומחדשים.


צילום: יואב ג'אק לוי

מילה מיוחדת אקדיש לשורת המעילים היפה שעברה מולנו. מעילים ששילבו בין בדים מקסימים לגזרות אלגנטיות ואינטליגנטיות כל כך. על אף ששני מעילים שאני מאוד אוהבת מחכים לי בבית, כל מעיל שעבר מולי הצליח לגרום לי לחשוב שאין מה לעשות, אני חייבת עוד מעיל או שניים (ובואו נודה באמת, מיד כשהסתיימה התצוגה נכנסתי לחנות שלצד הסטודיו כדי לחפש אחד מהם, אחרי שהחלטתי שאני לא עומדת בפיתוי...).

אין ספק שעיצוביה של נעמה לא מתאימים לכל אחת, הן מבחינת הסגנון, שהוא בקו מאוד ברור והן מבחינת המחיר, שעל אף שירד לטענתה לא מעט, עדיין גבוה יחסית. למרות זאת, וגם למפקפקות, אני ממליצה להיכנס לאחת החנויות, להתרשם מהחן ומהאוספים (שמפוזרים גם בין החנויות...) ולחפש לאט לאט בין הבגדים, כי בעיני יש פנינים קטנות בין הבגדים שיכולים בהחלט למצוא חן בעינייך גם אם את פחות מצליחה לראות את עצמך בבגדים מחוייטים.