שבוע היין: יקב DRIMIA

אהבה לאדמה ותשוקה ליין הולידו את היקב המיוחד הזה שהכרמים שלו נמצאים באזור הספר במדבר. והשם של היקב? תופתעו מי נותן להם השראה ליין

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף יקב DRIMIA 22/09/16 11:27 יט באלול התשעו

שבוע היין: יקב DRIMIA

דרימיה הוא סיפור של מפגשים- הר ומדבר, אדם ואדמה, קרקע ושמים. זוהי בשורה טובה. התחלה חדשה. יצירה והגשמה.

יקב דרימיה?
כן. יקב דרימיה DRIMIA הוא יקב ישראלי יוצא דופן, שנולד מתוך אהבה לאדמה ותשוקה ליין. היקב הוקם על ידינו בסוסיא תחת השם 'שוקק' ב-2007 ובשנה האחרונה מחדש את פניו ומתרחב.

מה מייחד אתכם?
כל אדם יחיד ומיוחד, האנשים שחלמו והקימו את היקב מגשימים את חזונם אשר משלב בין מורשת בת שלושה דורות של חקלאים לבין חשיבה יצירתית וגישה חדשנית כדי להרבות טוב ולהביא לכם יין מצוין. בנוסף איכות הענבים אשר נקטפים ומטופלים ביקב בהקפדה יתרה, תוך שמירה על איכות הסביבה מהווים חומר גלם מובחר ליצירת מגוון יינות, ביניהם: קברנה סוביניון, שיראז, מרלו ופטי ורדו.

וכמובן אזור הגידול: אזור מפגש גאוגרפי בין הרי יהודה לצפון הנגב ומדבר יהודה,כרמי היקב ממוקמים בחבל יתיר אשר באזור ספר המדבר בתנאי אקלים אופטימאליים, בגבהים של 882 מ' ו-800 מ' מעל פני הים, דבר התורם לאיכות הפירות ולטעמם המשובח.

אלו יינות אתם מייצרים?
בכל שנה אנו מייצרים כ-15,000 בקבוקים, המשווקים בארץ ובעולם, בשתי סדרות - סדרת הבסיס-היינות קברנה סוביניון ושיראז וסדרת הפרימיום שלנו-סְפָר אשר שמה מגיע מאזורינו- ספר המדבר בלנד של קברנה סוביניון ופטי ורדו.. את היין אנחנו מיישנים בחביות עץ אלון. בשנה האחרונה זכינו בשתי תחרויות נחשבות: שירז 2012 -באשכול הזהב. וספר 2012- בטרהוינו. היין כשר למהדרין.

מה פירוש המילה דרימיה?
דרימיה זהו שמו הבוטני של פרח החצב. החצב מתאפיין בשורשיו החצובים בסלע ומאידך זקוף ומתנשא למעלה, החצב פורח בתקופת הבציר ושימש באזורנו לסימון חלקות. אהבנו את השילוב בין היופי לעוצמה אשר משמש לנו השראה.

מי אתה?
אני אלעד מובשוביץ, נולדתי בסוסיא, וגדלתי במשק חקלאי בו מכוורת וכרמים. אך טבעי היה להמשיך בתחום. אני מייצר יין מ2007, למדתי ייננות במכללת תל חי והתמקצעתי ביקב יתיר כעוזר יינן. לאחר ניהול מטעי מושב מעון התמסרתי לניהול היקב.
אוהב את מה שאני עושה, ומתכנן להמשיך להתקדם.

המלצה לחג?
למי שלא מגדיר את עצמו מומחה יין- מה שאחרים אומרים זה נחמד, אבל כמו בשאר הדברים, תנסו להבחין מה טוב לכם ואיזה סגנון אתם אוהבים, עם הזמן תוכלו לגבש לכם דעה עצמאית משלכם.

משהו לסיום
אם אתם מאמינים במה שאתם עושים, המשיכו לחלום ולהעז, אל תתנו לפחד להגביל אתכם. תצליחו!

את היין ניתן לרכוש במספר חנויות יין אותם ניתן למצוא באתר היקב, בנוסף היין משווק בארה"ב.

אתר יקב DRIMIA

דף הפייסבוק של DRIMIA