בדרכו של חנן פורת

אנשי 'שרים מדרשיר' לקחו את פינתו הקבועה של הרב חנן פורת ב'מעט מן האור' ויצקו בה חיים. ממאמר כתוב הפכו את 'מדרשיר' להופעה השוזרת שירים עם פרשת השבוע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/05/14 18:05 יג באייר התשעד

בדרכו של חנן פורת
מדרשיר, צילום: מדרשיר

"עם ישראל אחרי הרבה תלאות עובר את הירדן ונכנס לארץ המובטחת, אך לא כל עם ישראל עושה את זה כי שניים וחצי שבטים נשארים מאחור. מאז שניים וחצי השבטים, אומר חנן פורת, יש בישראל שני צדדים מנוגדים אחד לשני. תמיד יש צד אחד שאפשר לקרוא לו ככה והשני יגיד 'מה אתה מדבר?' אולי אנחנו צריכים מישהו שיתפוס את שני הצדדים של הירדן ולחבר ביניהם".

בעלון מעט מן האור נהג הרב חנן פורת זצ"ל לכתוב פינה קבועה בשם 'מדרשיר' בה חיבר באמצעות מדרשים בין פרשת השבוע לשירים ישראלים. בחודשים האחרונים לוקחים אנשי 'שיר אדמה' את הרעיון צעד אחד קדימה להופעה מוזיקלית לכל דבר, תחת השם 'שרים מדרשיר', בעזרת חיבור בין השירים הקלאסיים של ארץ ישראל לפרשות השבוע השונות. "בין השירים אנחנו מבצעים קטעי נגינה מקוריים שמייצגים את הרעיונות שביטא הרב חנן פורת", מספר אדם צחי, מנחה ההופעה שגם שר ומנגן. יחד איתו מופיעים גם נעם גולדשטיין ויוני שרון.

"בעינינו, הדבר היפה ביותר בכך היה שהוא יצר נקודות קסומות של חפיפה בין היהדות לישראליות. הוא בחר להביט בתרבות הישראלית מפרספקטיבה יהודית, כך שפרשת השבוע תרמה לשירי ארץ ישראל את המשמעות הרוחנית - יהודית, ואילו שירי ארץ ישראל תרמו לפרשת השבוע את המימד התרבותי-אקטואלי".

אם תרצו לצפות, הפינות של 'מדרשיר' משודרות היום מידי חודש בערוץ מאיר

צפו ב'מדרשיר' לחודש ניסן

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=OGuyD9D7RiQ[/embed]

צפו: מה זה מדרשיר?

[embed]

]