אומ"ץ: לחקור את הרב מצגר

התנועה למען מנהל תקין מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את הרב הראשי לישראל בשל תמיכתו ברבנים ליאור ויוסף

חדשות כיפה אורי פולק 19/08/10 00:00 ט באלול התשע

אומ"ץ: לחקור את הרב מצגר
יחצ, צילום: יחצ

תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה כי יבדוק אם יש מקום להעמיד לדין את הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, בעקבות תמיכתו בסירובו של הרב דב ליאור אשר לא התייצב לחקירת המשטרה באשר להסכמה שהעניק לספר "תורת המלך".


בתנועת אומ"ץ קובלים על התמיכה הגלויה שהעניק הרב מצגר בראיון לגלי צה"ל, באומרו כי על אף העובדה שהוא מסתייג מתכני הספר ומעצם פרסומו, הוא סבור כי "לא על כל דבר יכולים לקרוא רב לחקירה. רב שכותב מכתב בעד ספר מסוים, בעצם מביע הערכה לכותב, נותן לו עידוד כאישיות, כרב, כמורה - דרך לתלמידיו. בלתי ניתן לחקור רב שכותב מכתב הסכמה לספר, כי אין כאן שום פשע. בואו אנשי המשטרה, ותשאלו את הרבנים הראשיים לישראל מהי הסכמה, לספר ותבינו בעצמכם שטעיתם".

על פי המכתב שהעביר יו"ר התנועה, אריה אבנרי, מבקשת אומ"ץ מהיועץ המשפטי לממשלה לבחון גם את מוערבותו של דיין בבית הדין הרבני בירושלים, אברהם יצחק הלוי כלאב, אשר תמך אף הוא בעמדת הרב ליאור והרב יוסף.

ח"כ בן-ארי: "המעצר - עוד מעשה נבלה"

בתוך כך נמשך הבוקר (ה) מעצר הרבנים הקשורים לספר "תורת המלך", כשהמשטרה עצרה הבוקר את הרב יוסף אליצור מיצהר, אחד מכותבי הספר, בחשד להסתה ואחזקת פרסום גזעני. הרב אליצור הובא לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו.

ועד מתיישבי השומרון מסר בעקבות מעצרו של הרב אליצור כי מדובר ב"ניסיון שקוף מדי של השב"כ לייצר כותרות מלאכותיות". לדברי הועד, "למרות שכבר לפני חצי שנה התפרסם כי הוא אחד ממחברי "תורת המלך", חיכה השב"כ למוסס את השפעת כנס הרבנים המרשים אמש נגד רדיפת המחברים".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס הבוקר (ה) למעצר באומרו כי "מעצרו של הרב אליצור הוא עוד מעשה נבלה ממשטרת המחשבות של שי ניצן אשר נותן למכללת שנקר להסית במפגיע בשם חופש האומנות ושם עצמו לצנזור של עולם התורה. ההיסטוריה מלמדת שהוא לא הראשון, קדמו לו כבר אדריאנוס וסטאלין".