תלונה: השוטרים ´התנחלו´ בסלון המשפחה

ארגון חוננו הגיש תלונה בשם תושבת קרני שומרון, לאחר ששוטרים נכנסו לביתה ללא צו, ערכו חיפוש והתיישבו למשך שעה בסלון הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/17 12:41 כו בשבט התשעז

תלונה: השוטרים ´התנחלו´ בסלון המשפחה
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

ארגון חוננו הגיש השבוע תלונה לקצין תלונות הציבור של מחוז ש"י, וזאת בשל אירוע בו על פי התלונה התעמרו שוטרים באם משפחה מהישוב קרני שומרון.

האירוע התרחש לפני כשלושה שבועות. בשעת ערב נשמעו דפיקות על דלת בית המשפחה, וכשאם המשפחה פתחה את הדלת התפרצו לבית שלושה בלשים מהמפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י, וזאת ללא שהציגו צו חיפוש או צו מעצר.

לדברי אם המשפחה, כאשר ביקשה צו חיפוש אמרו לה השוטרים שאין להם צו וכי הם אינם זקוקים לצו וכי הם מחפשים את בנה. האם הסבירה כי הבן, בשנות ה-30 לחייו, אינו מתגורר בבית והיא אינה יודעת היכן הוא כרגע.

למרות זאת ערכו השוטרים חיפוש כללי בכל חלקי הבית מספר פעמים, כולל במחסן ובמשרד הנמצאים בחצר. על פי התלונה, לאחר מכן הגדילו השוטרים לעשות, התיישבו בסלון הבית ואמרו לאם כי הם מחכים שבנה יגיע למקום. האם חזרה ואמרה כי בנה כלל לא מתגורר בבית, והבהירה לשוטרים כי הם מפריעים לפרטיותה. רק לאחר כמעט שעה יצאו השוטרים מהבית.

למחרת הודיעה המשטרה לאם כי בנה נעצר בעקבות פוסטים שפרסם בפייסבוק בקשר להרס הישוב עמונה. השוטר שדיבר עם האם שאל האם היא מוכנה שיערך חיפוש בבית עם בנה, והאם השיבה שלא, מאחר והוא אינו מתגורר בבית. כעבור כמה שעות הגיעו שוב בלשים לבית המשפחה והפעם עם צו חיפוש חתום מבית המשפט, ערכו חיפוש בבית והחרימו מחשבים וציוד נוסף.

על פי התלונה שהגיש עו"ד יאדו, פעלו השוטרים בניגוד לסמכות הכניסה לחצרים ואף ערכו חיפוש בבית בניגוד לחוק. "בנסיבות החיפוש המתואר לא התקיימה עילה כלשהי לכניסה לחצרים", כתב עו"ד יאדו. "השוטרים נכנסו לבית מרשתי בלא שהיה להם צו חיפוש, בלא שהיה להם ו/או בלא שהציגו צו מעצר של מאן דהוא אשר עשוי היה להיות בבית, לא היה חשד כי פשע מתבצע במקום, והשוטרים אף הרשו לעצמם לשבת בבית מרשתי ולחכות שבנה אשר לא גר עימה יגיע לבית. לכאורה- לית דין ולית דיין!"