נתניהו: "נתקשה לקדם יישוב חדש למפוני עמונה"

הבטחות צריך לקיים? ראש הממשלה בישר לחברי הקבינט מדיני-בטחוני כי לאחר שהפגישה עם נשיא ארה"ב התחייב כי ישראל תרסן את הבנייה ביו"ש ויהיה קשה לקדם בניית יישוב חדש כפי שהבטיח לתושבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/17 07:55 כד בשבט התשעז

נתניהו: "נתקשה לקדם יישוב חדש למפוני עמונה"
אבי אוחיון, לעמ, צילום: אבי אוחיון, לעמ

איראן דוחה עמונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם חבריי הקבינט רגע לפני שטס לסינגפור ואוסטרליה ועדכן אותם בפרטי ההסכמות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשבוע שעבר.

שני פקידים בכירים סיפרו לברק רביד מ'הארץ' כי ישראל תרסן את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ויהיה קשה לקדם את הקמת ההתנחלות החדשה עבור מפוני המאחז הבלתי חוקי עמונה.

נתניהו אמר לשרים שכפי המסתמן לא יהיה מנוס ממציאת פתרון אחר למפונים, וזאת חרף ההתחייבות שניתנה להם לבנות עבורם התנחלות חדשה. אחד הפקידים הבכירים ציין כי נתניהו הדגיש שהנושא המרכזי שהוא מנסה לקדם כעת מול הנשיא טראמפ הינו ההתמודדות עם האיום האיראני וכי סוגיה זו נמצאת בעדיפות גבוהה יותר על פני סוגיות אחרות, כגון הקמת ההתנחלות החדשה.

גם בישיבת הממשלה ענה נתניהו לשאלות השרים בנט, שקד ואריאל כי אף שיש למצוא פתרון למפוני עמונה, הקמת ההתנחלות החדשה אינה בראש סדר העדיפויות. "עם כל הכבוד לעמונה, עכשיו צריך להתמקד בתיאום עם טראמפ בנושא איראן. זה הנושא שבראש סדר העדיפויות. לא אכפת לי כמה טוויטים אנשים כאן יכתבו".