תושבי עפרה: "מי שיתעלם מעפרה ויגיע על בולדוזר יתקל במאבק נחוש"

ב-6 לפברואר צפוי להתרחש פינוי תשעת הבתים בעפרה. תושבי היישוב הגיעו אתמול לכנסת ודרשו מהח"כים לפעול למניעת הפינוי

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/01/17 08:10 יד בטבת התשעז

בתחילת פברואר 2015 קבע בג"ץ כי תשעה בתים ביישוב עפרה יפונו תוך שנתיים ימים. ב-6 לפברואר 2017 ימלאו השנתיים שהקציב בג"ץ וגורלם של תשעת הבתים מוטל בספק.

במכתב שהוציאו אתמול תושבי עפרה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי כנסת נכתב כי היישוב עפרה מחריף את המאבק על תשעת הבתים, "מי שיתעלם מעפרה ויגיע רכוב על בולדוזר יתקל במאבק נחוש".

נציגי היישוב הגיעו אתמול למשכן הכנסת בירושלים ונפגשו עם חברי כנסת רבים במטרה לעורר פעילות למען הסדרת היישוב ומניעת ההרס המתוכנן. הנציגים חילקו את המכתב לחברי הכנסת. בין היתר כתבו התושבים כי:

"עפרה עלתה לקרקע ב- 1975 בתמיכת הממשלה. אם לא יפעלו, היא תדע את אחד הימים העצובים מראשיתה. אנו דורשים את שינוי מעמד הקרקע אחת ולתמיד. בעפרה מסרבים לקבל בהכנעה את חוסר המעש של הממשלה ובטוחים כי בידי ראש הממשלה היכולת למנוע את הפגיעה ולהסדיר את מעמדה של עפרה כחוק".

בין היתר נפגשו אנשי היישוב בכנסת עם ח"כ יאיר לפיד, יואב קיש, רחל עזריה, עמיר אוחנה, מוטי יוגב ועוד, בדרישה כי יפעלו למניעת הריסת הבתים. המכתב שהופץ נחתם במילים: "אנו מצפים ממך כי תדרוש מראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, למנוע הרס בתים בעפרה ולהסדירו אחת ולתמיד".

(צילום: עפרה)